{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Et lettelses suk {{forumTopicSubject}}

Max, min rottweiler hvalp på 16 uger, har den seneste tid udvist ømhed i højre side af bagpartiet.
Jeg drog naturligvis til Dr. dyr med det samme, og fik ham checket. Min dejlige dyrlæge blev bekymret for hans hofte, og synes jeg skulle lade John Dee i Viborg kigge på ham, hvilket opdrætter iøvrigt støttede op om.

I dag havde vi så en tidlig morgen tid hos Dr. Dee.
Han undersøgte Max, og fandt udtalt ømhed i bagpartiet svarende til højre hofte og knæ, og vi blev enige om at få taget billeder af hele bagpartiet.
Lille Max blev bedøvet og fotograferet på kryds og tværs, alt i mens jeg kæmpede med verdens største klump i halsen og en skræk for hvad billederne ville vise.

Der var heldigvis ikke noget med knoglerne, men i stedet en led betændelse i højre side af bagpartiet, som muligvis skyldes borrelia.
Så nu er lille Max i behandling med antibiotika og smertestillende i 3 uger.
Han har siden vi fik ham, fået bayvantic, men vokser jo så hurtigt, at det ikke har dækket ham fuldt ud.

Jeg er super lettet over der ikke var fejludvikling af knogler og led, selvom jeg synes det er slemt for ham at være så ramt som han er.

Pas godt på de skide flåter, og vær opmærksom på vapserne måske ikke er så godt dækket ind af bayvantic og lignende som vi måske går og tror.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et lettelses suk
  • #1   9. maj 2011 Årh, hvor er det godt at høre..
    Fik lige lidt kuldegysninger da jeg læste slutningen smiley

• #3   9. maj 2011 Fredsfyldt... mine små hår har knapt lagt sig endnu, men jeg er lettet over det ikke var hofterne eller andet der var fejludviklet ;o)

Mette... næh, sikker kan man ikke være. De små bæster er svære at holde fra døren, men så længe vi gør vores bedste og er opmærksomme på hundene, så kan vi ikke gøre det bedre.

Susanne... Jeg tager det skam alvorligt, men er nu alligevel lettet over at det ikke var en misdannelse der kostede Max livet, for det havde jo været udgangen, hvis han var født med en alvorligt misdannet hofte. Nu er han i behandling, og er kommet det hurtigt, så jeg håber det bedste, men holder naturligvis seriøst øje med ham.

• #4   9. maj 2011 Lone&Uffe..
    En fantastisk dyrlæge, som Villy også anbefalede mig.
    Villy har være super i det her forløb, hvilket han jo har været hele vejen igennem ;o)

Kommentér på:
Et lettelses suk

Annonce