{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.742 visninger | Oprettet:

hvordan med forikring(efer hundeoverfald) {{forumTopicSubject}}

min mor havde igår lukket tendy og Jacki i haven. en indhegnet have med hegn på 1,50 hele vejen rundt. hun hører noget tumult i haven od da hun kommer derud, står der en schæfer imellem hendes to hunde. hun får jaget hunden ud af haven igemmen lågen, hvor en dame er kommet til (ejeren) og råber et eller andet med hvor hun bor, imens hun får styr på hunden. min mor har travlt med at få styr på situationen og får ikke snakket med damen. tendy halter men har ikke synlige bid. min mor venter til idag for lige at se om det fortager sig. det gør det ikke... tværtimod. idag kan hun stort set ikke gå. vi skal til dyrlægen her til formiddag... men hvordan med forsikringen?! ingen har præcist set hvad der er sket? og skal vi ha fat i hundeejeren inden vi kører til dyrlægen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan med forikring(efer hundeoverfald)
  • #1   6. maj 2011 Da Samson fik en rift i øjet ved mødet med en anden hund, fik jeg nummeret på ejeren. Jeg tog til dyrlægen, fik noget salve og betalte regningen for tjekket. Efterfølgende tjek fik jeg også betalt for.

Regningerne blev sendt til mit forsikringsselskab (sygeforsikringen dækker) og min selvrisiko plus de 20% som sygeforsikringen ikke dækker, skal ejeren af den andens hunds selskab betale.

Da denne ejer er en ældre dame som åbenbart ikke har gidet anmelde det selv, så skal jeg så vente på opgørelsen fra mit selskab, sende det til damens selskab. de sender et brev ud til damen, som hun underskriver og returnerer og så udbetaler selskabet pengene til mig.

Fuldstændig åndssvagt og tidskrævende - det havde været noget andet hvis damen havde anmeldt det også. Jeg vil tro, at det er noget lignende, du skal ud i. Her er det Alm Brand og Gjensidige.

God bedring med vuffer.

• #2   6. maj 2011 I burde have jeres på det rene. Hundene var i deres have og en fremmed trænger ind. Så det burde være damen der ejer schæfer, der skal dækkke jeres udgifter til dyrlæge.

Jeg ville ringe til mit selvskab og melde hændelsen, og så finde damen med den anden hund, så hun kan få kopi af regningen.

Men det er jo ik jer der har gjordt noget forkert. Forsikringsselvskaber kan være lidt trikkie. Jeg slap engang min hund fordi den skulle lege med en anden hund. Og så overfaldte den anden hund min. Det ville den anden hunds forsikringselvskab så ik dække fordi jeg selv havde sluppet min hund. Så jeg har lært at hunde skal lege med snor på...held og lykke, håber at i får det hele på plads og dækket jeres udgifter

/Jeanett

• #3   6. maj 2011 I skal kontakte ejeren inden dyrlæge, fordi ejerens forsikring skal dække dyrlægeregningen, og jeg ville have en politirapport med ,af hensyn til den bøde som ejeren af den overfaldende hund skal have ifølge hundeloven.(2000 kr -Hunden er løbet væk fra hendes grund.)

• #4   6. maj 2011 okay.. tak for svar... nu prøver vi at finde ejeren ... men hvad dælen gør vi hvis ejeren ikke er hjemme? og behøver vi anmelde til politiet hvis ejeren påtager sig ansvaret?

• #5   6. maj 2011 ejeren gar vi så nu snakket med. hns kommentar var:jamen min hund gør ikke noget... hmmm .. nå men han var dog trods alt ikke afvisende overfor at tage evt økonomisk ansvar... men under alle omstændigheder så kommer det jo til at koste noget. hans hund var åbenbart en hanhund og tendy er i løb... smiley

• #6   6. maj 2011 Din hund var på din private grund. Derfor ville jeg have optaget politirapport. Ejeren fortjener at få bøden, fordi hendes hegn ikke har været godt nok. Så kan hun lære det!!!
    Angående erstatningen skal ejeren oplyse om sin forsikringspolice, fordi du har krav på det, ellers er det politiet, der skal gribe ind.Hvis ejeren ikke har forsikret sin hund, bliver det en meget dyr sag for ejeren meget dyrere end hun evt. selv betaler erstatningen.
    Håber det bedste for din hund.

• #7   6. maj 2011 Tag til dyrlæge og få undersøgt benet og få givet abort sprøjte.
    Kontakt så din forsikring og send dem regningerne og information på hanhundeejeren. Så vil forsikringerne klare den tvivst. Har han ansvarsforsikring skal han jo ikke til pungen alligevel... Har han ikke, ville jeg inddrage politiet. Ellers ikke.

• #8   6. maj 2011 Fru Pomrus O
    schæferhunden var ikke sprunget over hegnet hjemme hos den selv. den var stukket af fra konen der ikke havde snor på. på gåturen(den hører ifølge hendes mand som vi snakkede med, ikke efter hende når han ikke er der) ejeren har oplyst at han har ansvarsforikring, hos tryg. men vores dyrlæge tvivler på at forsikringen vil æde den fordi det jo ligeså godt kan være sket i leg..der er jo ikke noget synligt bid smiley dyrlægen skal lige ha taget røngten og ringer så tilbage.hun mente det er et overrevet korsbånd, så der skal også tages røngten af hoften for at sikre at tendy kan klare en evt operation... regningen bliver i tilfældet så på over 12 .000 smiley

• #9   6. maj 2011 Jeg kan ikke forestille mig, at din forsikring ikke vil dække det. så kan alle skader jo i teorien være sket under leg.

• #10   6. maj 2011 Jeg mener stadigvæk, at det er ejeren af den indtrængende hund, som skal erstatte dyrlægeregningen. Sørg for at melde det skete skriftligt til politiet idag.

• #11   6. maj 2011 Forsøg først at finde ejeren til Schæferen, hvis det ikke lykkes så kontakt politiet og be om at få optaget en rapport, nogle politikredse vil nægte at optage rapport, men så skal I be om at få en kvittering for at I har forsøgt at få optaget en rapport. Kontakt så jeres eget selskab, og lav en skadesanmeldelse, hvis ikke ejeren til schæferen findes vil I blive dækket af det der hedder FAH ( fællespuljen for forsikringsselskaberne ).

• #12   6. maj 2011 Samsonitten m
    problemet er jo at det er den fremmede hunds ansvarsforsikring som jo helst skal dække... men der er jo ingen tegn på bid eller lignende.. "kun" et overrevet korsbånd.. og min mor har ikke sygeforsikring på Tendy... for ja ellers ville hun jo være sikret under alle omstændighed

vi har snakket med ejeren af hunden inden vi tog til dyrlægen. som erkender at hans hund har været i haven men han siger også at den ikke er agresiv.. hvilket sikkert er rigitgt. men havde den ikke hoppet ind i haven så var det med Tendy ikke sket jo smiley nu er det jo så uheldigt at det er op til weekenden, så vi har ikke kunne få en afklaring fra forsikringen endnu

• #13   7. maj 2011 Ja? I dit tilfælde hvor der ikke er en sygeforsikring så skal den fremmede hunds forsikring dække det hele. Kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at skaden ikke bliver dækket fordi den ikke er synlig eller fordi den anden hund ikke er aggressiv. Skaden er der og den bør dækkes uanset om det var et uheld eller aggression.

• #14   9. maj 2011
    Samsonitten M
    Vi håber på det bedste og venter fortsat på svar fra forsikringen... schæferens ejer skal nu udfylde en skadeanmeldelse til at starte med...

• #15   9. maj 2011 jeg krydser fingre for jer smiley Hvordan går det med Tendy?

• #16   10. maj 2011 Samsonitten M
    jo tak smiley Jamen hun har det ok og har fået smertestillende henover weekenden. Hun bliver opereret idag... dog stadig uden svar fra forsikringnen...

• #17   10. maj 2011 Har I prøvet at ringe til forsikringen og høre, hvordan de forholder sig?

• #18   11. maj 2011 ja men hende min mor snakkede med kunne ikke svare på det..

Kommentér på:
hvordan med forikring(efer hundeoverfald)

Annonce