{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse hunde i skoven
  • #1   1. jun 2006 Jeg kan huske at der sidste år var en hund der blev skudt i Dyrehaven efter at have skambidt råvildtet.

Den fare burde da få folk til at holde deres hunde i snor!

• #2   1. jun 2006 Det er altså utroligt at folk ikke tænker sig om:-(

Hvis man ikke vil have sin hund i snor, må man undgå skoven..

Jeg har købt en 8 m lang flexiline til netop det formål... Så kan Luna tulle rundt, men stadigvæk under kontrol

• #3   1. jun 2006 vi bruger bare hundeskovende så er man over det problem

• #4   1. jun 2006 (link fjernet)

• #5   1. jun 2006 jeg kan ikke se hvad problemet er hvis man har styr over sin hund!
    F.eks. har jeg altid min hund løs, men jeg har så også fuldt kontrol over min hund! (vi går altid på stiger)
    men jeg kan godt følge jer med de racer som har et stor jagt instinkt i sig, de brugte være i snor.

• #6   1. jun 2006 Jeg bliver bekymret når folk påstår at de har "fuld kontrol" over deres hund. Jeg kan stoppe mine 3 hunde i jagten på en pludselig opdukket hare. Men jeg ved at hvis jeg ser den anden vej og hundene er godt igang med jagten, er løbet kørt. Ingen er ufejlbarlig og en fejl, så bidrager man til statestikken om skambidt vildt. Det er noget af en chance at tage !!

• #7   1. jun 2006 Vinni:
    nu har jeg jo kun en hund! og når jeg er ude med hende, er det jo for at gå med hende så derfor er jeg jo hele tiden påmærksom på hende!
    Men min hund har også MEGET lidt jagt instinkt i sig; for man kan jo ikke sige at de ikke har noget i sig!
    og når mine kaniner løber frit rundt er der ingen ting heller ikke når hun er med ude ved andre!

• #8   1. jun 2006 Nu er spørgsmålet jo ikke om man har fuld kontrol over hunden eller ej.

Det er spørgsmålet om at følge en given regel.

Og selv om man mener man har fuld kontrol over hunden, så har man vel ikke være i alle tænkelige situationer.

Den med kaninerne kan jeg ikke bruge til meget, jeg kender op til flere jagthunde der sagtens kan lade familiens kat være, men ser de en i deres have, ja så skal den bare fanges.

• #9   1. jun 2006 rené:
    jeg forstår godt hvad du mener!
    Og andgår det med kaninerne/katten, var det også derfor jeg skrev at hun også er lige glad når det er andres dyr og i fremmedes haver marker m.m

• #10   1. jun 2006 jeg har fuld kontrol over min bil, også når jeg kører 200 kmt. derfor er det ok ikk?.... nej vel, der er regler de er til for at blive fulgt.

• #11   1. jun 2006 det har du ret i thomas! men har du din egen mark/bane eller anden som du ejer kan du vil køre som du vil! eller er der et skelt med MAX 50 ?
    Og nu hvor det er min svigerfars skov, er det vil iorden at jeg går på stigen med min hund!

• #12   1. jun 2006 Der kommer et indslag i tv2 nyhederne om lidt !

• #13   1. jun 2006 lige meget hvis skov det er og hvor meget styr man (mener man) har på hunden, så synes jeg det er for dumt at have løs hund i skoven. Når råvildtet fx er drægtige, så kan de abortere pga stress, hvilket også sker ofte, stress som er forårsaget af løse hunde, som "kun" har jaget det ikke bidt (altså hunde som kunne kaldes tilbage... efter lidt tid)

lige meget hvad, så har skovens dyr ret til fred, fra vores "tæmmede" rovdyr og regler er til for at blive overholdt.

myr'n

• #14   2. jun 2006 ja regler er der for at blive overholdt selvfølgelig!
    men min svigerfar og jeg vil meget gerne se den regl som siger at man ikke må have sin hund til at gå frit på sin egen grund og skoven er i forbindelse med hans have.
    det er som lov at hvis hunden IKKE bliver inden grunden skal den bindes, men hun bliver der jo!

Men jeg vil meget gerne se denne regl, for hvis i har ret skal jeg selvfølgelig nok tage snor på min hund inde på hans grund, ellers synse jeg vi skal stoppe denne diskussion.
    da det ellers vil køre på folks holdninger og meninger!

• #15   2. jun 2006 Men i det hele taget synes jeg da er synd at i ikke har bedre erfaring med hunde og deres lydighed.

For det er jo ikke alle hunde som bare stikker af, og heller ikke alle mennesker som er lige opmærksom.!

• #16   2. jun 2006 Altså jeg har nu aldrig været ude for at Fie er stukket af fra mig *S*

Hun er næsten altid indenfor 10 meter af mig, men derfor er hun IKKE løs i skoven af den grund.

• #17   2. jun 2006 nej men det er da også op til dig!
    Men det er Tasha i min svigerfars skov og det kan jeg stadig ikke se noget galt i.
    men det er stadig meninger og holdninger vi er ude i nu!

Kommentér på:
Løse hunde i skoven

Annonce