{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.886 visninger | Oprettet:

Forslag til hunderace... {{forumTopicSubject}}

Det er ikke mig der skal have en hund - men min veninde og hendes mand der er på udkig efter en hund.. Og de vil gerne have forslag til hvilke hunderacer der passer til deres behov/hvad de kan tilbyde..

Hvad de kan tilbyde:

De bor i stort hus med stor have..
De er hjemmefra i gennemsnit 6-8 timer om dagen..
De elsker gåture og aktiviteter med hunde..
De har masser af hundevenner..
De har økonomisk overskud til dyrlæge og uforudsete udgifter..

Hvad de søger:
En forholdvis lille hund (max 7-8kilo)
En hund der kan komme med i både sommerhus og på båd da de har begge dele..
En selskabelig hund..
En hund der ikke har tendens til at stå og gø..
En hund der ikke fælder (Dette er selvfølgelig svært at "garantere" medmindre hunden er hårløs - men der er lidt allergi i familien, så det skal være minimal fældning)
En hund uden jagtinstinkter..
En hund der ikke er dominerende overfor hverken børn eller andre hunde..

Og så vil de - rent udseendemæssigt - gerne have en hund der er "fluffy" at se på..

De har kigget på Bichon Frísé og Havanais - men da de ingen interesse har i at gå på udstilling - er det måske alligevel ikke rigtigt hunden for dem..

Så kære HG - hvad kan i anbefale? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til hunderace...
  • #1   28. apr 2011 Mopsen falder meget godt ind, Også i det aktive liv selvom mange ikke tror det.

Dog kan racen have tendens til at gø - Dette kan der dog trænes med, og ligemeget hvad er hundetræning nok en god ide smiley
    også fælder de også ..

Men det var en ide i hvert fald smiley
    Det er en meget social, glad og rar race smiley

• #3   28. apr 2011 Det er ikke nogen dumme racer de selv har kig på og gider de ikke den kæmpe pels kan de jo få dem klippet i det såkaldte hvalpeklip, så ser de stadig "fluffy" ud men er nemmere at holde.

• #4   28. apr 2011 Hvad med en Coton de tulear ? .. Den er allergivenlig og god til at underholde sig selv, når den er alene hjemme. Samtidig kan den godt lide at blive leget og kælet med og gør ikke særlig meget (i hvert fald ikke dem jeg selv eller min veninde og mor har haft af racen). Og så er den ikke særlig stor.
    Selvfølgelig er det ikke en helt billig hund, hvis den skal have stamtavle osv., hvilket selvfølgelig er at anbefale, men det er en god familiehund (synes jeg) ;O)

• #7   28. apr 2011 Pengene er ikke som sådan det afgørende.. De har kigget på racehunde med stamtavler - men de har også kigget på blandinger (Blanding af Frisé og Havanais)

De har også haft Coton de tular oppe at vende´.. smiley
    Mopsen mener min veninde ikke rigtigt er racen for dem.. (Selvom jeg er helt forelsket i den race :D)

Jeg vil sende hjemmsiden med Löwchen videre - tak Pia.. smiley

• #8   28. apr 2011 Kira R - Nej det er ikke altid til at regne det der med om racen gør meget eller ej.
    Det siges jo også at Pomeranian gør helt enormt, men det har heller ikke været tilfældet med dem jeg har mødt og min egen.
    Tror det har meget at gøre med hvordan forældrehundene er og så selvfølgelig opdragelse smiley

• #10   28. apr 2011 Det har vi også snakket meget om - mig og min veninde - at selvfølgelig er der nogen racer der rent genetisk (eller hvad det hedder) er mere disponeret for at gø - men at man naturligvis nok kan træne det! Men tror bare de er lidt nervøse ved at købe en race som ikke kan trænes med mht. at gø - da de bor i et villa kvarter, og som sagt kommer til at skulle have hunden med både i sommerhus og ud at sejle..

De har kigget på en annonce herinde - med en bichon frisé (Jeg antager at jeg ikke må linke?) - til 6000kr.. Men det der med at man "bare kan komme og hente hunden i Randers" når opdrætteren alligevel er på gennemrejse - det synes vi begge to lyder mystisk, useriøst og ikke særlig betryggende.. Nogen kommentarer omkring dette..?

• #11   28. apr 2011 Toy puddel ?

• #12   28. apr 2011 jeg har 7 mopper ingen af dem er gøende!!
    Jeg tænkte også straks på bichon racerne,,der er også malteseren som er min favorit af dem...den fælder ikk og man klipper dem bare

• #13   28. apr 2011 Kirstine N: kan se der er en der forslår löwchen, det er en rigtig dejlig hund, men det er ofte en følsom hund der er lidt vimmer i hoved, de elsker at hører sig selv, selvfølgelig kan det dæmpes men de er ret vokale. Ellers en dejlig hund der er med hvor det sker, bare kig dig godt for og vær kritisk når der vælges kennel (det gælder alle racer) kender ikke rigtig den kennel der linkes til så den kan jeg ikke sige noget om.

• #14   28. apr 2011 den bomuldshund (bichon frisé) naboen har passet den sidste uge galpede en hel del..

• #15   28. apr 2011 Malteseren, den er lille, glad, fælder minimalt, kan klippes eller man kan lade den være langhåret, den er meget nem at have med overalt. Malteseren har ikke jagtinstinkter, den er bestemt fluffy og mine gør ikke særlig meget.
    Selvom man har en malteser, behøver man da ikke at gå på udstilling.
    Malteseren er verdens skønneste hund. Har selv 4 stk:-)

• #16   28. apr 2011 Jeg har nogle venner i Australien, der har en malteser. Den er bedårende smiley De klipper dens pels kort for nemmere at kunne holde den og tildels nok også på grund af varmen om sommeren. Den fælder stort set ikke.

Den er utrolig nem og de har den med alle vegne. Det er en lille selskabsløve smiley den er afbalanceret og frisk på en god, lang gåtur.

Men som de selv er inde på er bichon eller evt. en coton også en mulighed.

• #18   29. apr 2011 Pia K: jeg er helt enig selvfølgelig kan det trænes, de er bare fra naturen meget vokale, så man skal bare lige vide at der skal være fokus på det. Min egen og dem jeg kender gøer især når de leger, eller prøver at få gang andre hunde.
    Men der er selvfølgelig forskel, nu har min egen gået i en kæmpe flok inden jeg fik ham så det påvirker jo også.

Kommentér på:
Forslag til hunderace...

Annonce