{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

PISKØTERE!!! {{forumTopicSubject}}

Hvor er jeg træt af naboens hunde!!!

Jeg sidder her med en fibersprængning i benet så jeg er ret afhængig af at tøserne kan komme i haven i øjeblikket.

Men det er sq svært når naboens hunde går totalt amok hele tiden og kaster sig ind i hegnet for at æde tøserne!!!

Jeg må humpe alt hvad jeg kan ned i haven for at stoppe balladen.

Så lige nu sidder jeg bare med tårer trillende ned at kinderne. Det gør p**** ondt i mit ben (det var ikke lige DET benet havde brug for) og frustration over at mine hunde ikke kan være i haven uden fare for at blive ædt!!!! I vores egen have med 2.20 meter højt hegn rundt om!! EN eller anden dag lykkes det for de hunde at vælte hegnet og så er jeg bange for at jeg ikke har nogle hunde tilbage:-((

Sorry. Skulle lige af med lidt frustrationer!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PISKØTERE!!!
  • #1   28. apr 2011 Kan du ikke snakke med naboen? Kender ikke lige historien bag, men det burde da være muligt at kommunikere... Men lyder måske lidt som om det er afprøvet?

• #2   28. apr 2011 Ejjj Mette det lyder sørme ikke godt.
    Er naboen ikke hjemme ?

• #3   28. apr 2011 Nu har dette problem stået på så længe.. Hvad med at sætte foden ned og be den nabo få styr på sine hunde !

• #4   28. apr 2011 Ååh, jeg bliver altså lidt træt af dine naboer, når jeg hører om dem..

Kan du ikke bede dem tage hundene ind i et par timer, så dine tøser kan få lov at bevæge sig lidt?..

• #5   28. apr 2011 Hold da op. Kan godt forstå din fustration. Har du talt med din nabo om det? Hvis de hunde gør hele tiden når dine er ude og naboen er ligeglad, var jeg personligt i stand til og melde naboen til politiet for larmen.

• #6   28. apr 2011 Tro mig, det er afprøvet....... Vi har det faktisk fint sammen. Og snakker fint sammen. Og han lover og lover. Men det bliver ikke rigtig til noget:-(

De har en KÆMPE grund og hundene kommer normalt kun på det nederste stykke når de er med. Men idag var de der alene og så kan de komme helt ind til vores hegn. De hopper over meter høje plader og gnaver sig igennem diverse hegn:-(

Jeg sms`ede til ham at e var kommet igennem hans afspærringer, så han kom løbende. Det er bare pisse frustrerende!!

• #7   28. apr 2011 åhh mette hvor er det træls.... krammer til dig...

• #8   28. apr 2011 Stine:

Det er jeg også nok snart nødt til. Jeg ville ønske at vi havde råd til et nyt hegn, men det har vi ikke. Og vores tøser forcerer ALDRIG hegnet så hegnet er der faktisk for at skærme vores hunde fra hans:-(

• #9   28. apr 2011 Hvad med en stor haveslange og så gi dem vand.når de tænder på den anden side.. Havde jeg nok gjort og mine egne var blevet bedt holde sig fra hegnet,til de andre kunne forholde sig i ro..

• #10   28. apr 2011 Ja, som stine siger.. Det er jo et gammelt problem, og hver eneste sommer er der problemer, med at I ikke kan benytte jer af haven..

Så må han lave en stor hundegård i sin have, så hundene er begrænset til den del!..

• #11   28. apr 2011 Du må have fat i naboen og sige du er træt af han lover og lover, og du vil se handling NU.
    Så må han holde hundene inde, til han har fået fingrene ud og fået sikret hegnet.
    Ja, sådan noget gør mig tosset.
    Stor krammer til dig.

• #12   28. apr 2011 Helt ærligt nu må de da stoppe de hunde, det er da helt uacceptabelt du ikke kan lukke dine hunde ud i DIN have, uden at frygte de bliver ædt ;o((( Jeg ville nok sige til naboen at jeg overvejer at sætte strøm til det hegn, hvis de ikke vil lære/forhindre deres hunde i at chikanere dig, såå må der jo skrappere midler til og et ordentlig rap over snuden, ville vel stoppe selv den mest aggrasive hund, jeg ville så håbe naboen ville gøre noget, så hans hunde ikke fik stød ;o)

• #13   28. apr 2011 *Hvad med en stor haveslange og så gi dem vand.når de tænder på den anden side.. Havde jeg nok gjort og mine egne var blevet bedt holde sig fra hegnet,til de andre kunne forholde sig i ro.. *

Det gjorde vi, med hans accept, med de 2 tidligere hunde de havde. Men disse 2 er ligeglade:-(

Han har lige ringet og undskyldt mange mange gange. Hanhuden havde fået åbnet lågen til den bagerste have og derfor var han derude alene. Nu er den låge sømmet til!!

OG han siger at han har bestilt nyt hegn. Lad os nu se.

• #14   28. apr 2011 Æv. smiley

• #15   28. apr 2011 Og han er lige blevet opereret i hånden for 1 time siden, så vi er sq nogle krykhusarer......*G*

• #16   28. apr 2011 lyder da som nogle rigtige hyggelige hunde han har, hvis han har haft 4 stk´s der ville æde dine.... hmmmm

• #17   28. apr 2011 Hvis ejeren ikke har styr på sin hund, bliver du jo selv nødt til at gøre noget ved det.
    -Bed ham/hende om at sætte hegn op i sin have så det er sikkert at hans hunde ikke kan komme over/under det.
    Og hvis han så ikke vil det, fortæller du ham så at det ikke er noget du kan leve med og hvis det er den holding han har, må du jo anskaffe dig en advokat. uanset hvor godt i snakker sammen og sød han er, så er det i har kørende nu går jo tydeligvis ikke, og at det for mig bare virker som om at han hægter dig af ved at love og love, bare for at få dig til at tie stille (det jeg går ud fra når du siger at der ikke sker noget.).

-og desuden skal det bestemt ikke være dig der skal sætte hegn op hvis det er hans hunde som er aggressive og kommer igennem dit hegn -ind på din grund.

• #18   28. apr 2011 -det kan heller ikke være rigtig at du skal stå på vagt i din have med en vandslange for at skræmme hans hunde væk. det er ikke din opgave.

• #19   28. apr 2011 Patricia:

Det er boerboels. Det var de tidligere også. Og nej, han har IKKE forstand på dem!!

• #20   28. apr 2011 sæt et gåsehegn op. Det har min nabo gjort, da hans hund gravede sig under. Det gir et lille stød, men nok til at hundene holder sig fra det.

• #21   28. apr 2011 Helle:

Ja, det må snart blive løsningen.

Nu giver jeg ham lige mulighed for at sætte det nye hegn op. Og ellers må jeg hae fat i ham igen.

Bella var også "heldig" at møde ham i underbukser da hun passede tøserne her i påsken......*GG*

• #22   28. apr 2011 hmmmm der findes altså særdeles gode vandings anlæg til en billig penge hos jem og fix som kan vande naboens sk.. køtere. han bliver træt af at de kommer ind med mudder hvis du vander hele dagen, så igang med hævnen mudderbad til køterne

• #23   28. apr 2011 Nu har en af de andre beboere i området ligevære her. Han havde hørt balladen og skulle lige sikre sig at vi var ok. Gg han sagde at naboens hunde faktisk skræmmer alt og alle.

Så jeg foreslog ham at gå ind og tale med naboen. Måske det hjælper hvis der er andre end mig, der siger noget.

Elhegn satte han op sidste år, men det var et han havde lånt, så om det er pillet ned igen, aner jeg ikke. Det virker i alle tifælde ikke nu:-(

• #24   28. apr 2011 jeg kan simpelthen ikke finde teksten, men der står også noget i hundeloven om at hvis en hund er egnet til at skabe frygt i "sit område" kan politidirektøren bla bla bla....
    Husker ikke den fulde tekst, men jeg VED der står noget om det..
    Og hvis folk generelt er bange for de hunde så kan der gøres noget ved det

• #25   28. apr 2011 Fandt det :

6. § 6, stk. 2, affattes således:

»Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren

1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,

2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,

3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller

4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.«

• #26   28. apr 2011 Det står forresten under § 1

• #27   28. apr 2011 Tak Tina:-))

Mundkurven og 2 meter line er jo obligatorisk for disse 2 hunde da de hører til listehundene.

• #28   28. apr 2011 Mette : Ja men hegn med sluselåge er ikke obligatorisk... Og så er der aflivningen..

Jeg ved ikke om man med " holdes indelukket" i stk 3 mener i en bygning eller i indhegnet have..
    Menes der i en bygning vil det betyde at hundene skal være i kort snor og mundkurv i egen have

• #29   28. apr 2011 Nej, jeg ved det heller ikke.

Lige nu er der ro og jeg giver ham en sidste chance til at få at det hegn op.

Hans opdrætter havde foreslået ham at han skulle sætt mundkurv på sine 2 og så lade dem mødes med mine på neutral grund........ Yeah right!!!! Never in a million years!!!

• #31   28. apr 2011 Maj-Britt:

Tålmodighed er mit mellemnavn.........*GGGGGGG*

• #32   28. apr 2011 Synes også det lyder som verdens dårligste ide at lade dem mødes.
    de kan forrette stor skade selv med mundkurv.

• #33   28. apr 2011 Tina:

DET kunne jeg heller ikke drømme om. Måske kan mine ikke blive skadet fysisk, men psykisk har de taet skade af de 2 overfald som de har været udsat for fra de hunde allerede.

Han var helt på linie med mig, heligvis:-)

• #35   28. apr 2011 DET var måske en ide? Hvis jeg siger det til naboen vil han være helt enig med mig.

Når de er helt henne ved hegnet er det ikke noget problem at nå dem.

• #36   28. apr 2011 Enten virker det efter hensigten.... eller også bliver de rasende..

• #37   28. apr 2011 Tina:

Elhegnet virkede efter hensigten.

• #38   28. apr 2011 Synes den stav virker ret voldsom :S

• #39   28. apr 2011 Fredsfyldt:

Det gør et overfald fra 2 hunde på 60-70 kilo også på mine hunde.

Jeg er bestemt heller ikke glad for det, men hvad skal jeg gøre??

• #40   28. apr 2011 Vent lige, har de overfaldet dine hunde før?

• #41   28. apr 2011 Jeps......... 2 gange.

Og nej, det er IKKE blevet meldt. Det er derfor jeg ofte, i MH debatter, skriver at det altså ikke er ALLE MH overfald der indberettes og skrives om i aviserne.

Mine tøser er, heldigvis, ikke kommet fysisk til skade under overfaldene, hvilket er et under. Men psykisk har ellers robuste Lotus taget lidt skade. Hun er liiiiige hurtig nok tl at puste sig op hvis en stor hund kommer i fart imod hende.

Jeg har en teori om at disse hunde ikke, på neutral grund, vil skade mine fysisk, for så havde de gjort det de 2 gange. Men psykisk kan det ende med at knække tøserne her:(. Og vores have er jo ikke neutral grund.

Hannen er faktisk den værste:-(

• #42   28. apr 2011 Det er noget rigtig lort Mette.

Det var "interessant" at møde ham i underbukser...

Du må fortælle ham, at du er så bekymret for dine hundes sikkerhed, at hvis han ikke sætter elhegnet op, så er du nødt til at kontakte politiet. Han kan jo godt forstå dig. Og han er selv bange for hvad der kan ske. Det var ihvertfald hvad jeg fik opfattelsen af, da jeg mødte ham.

• #43   28. apr 2011 Bella:

Ja, han er et ømt syn i underbukser......*GG*

Og du har ret. Han frygter også for hvad der kan ske, hvis de kommer igennem. Jeg må bede ham sætte elhegnet op igen eller sætte et nyt hegn op:-(

• #44   28. apr 2011 Mette (anløben DKK`er med de to lig-slæbere) .

Mette , nu kan jeg jo læse at Hans opdrætter havde foreslået ham at han skulle sætt mundkurv på sine 2 og så lade dem mødes med mine på neutral grund , godt du ikke siger ja til det! Var det dig eller ham der hendvente sig til hans opdrætter ? Måske du skulle gør det (igen) , fortælle at der ikke er styr på hundene , at du frygter de kommer igennem hegnet en dag. Det kan jo være han vil høre bedere efter hvis det er opdrætter der går til ham. Men jeg forstår godt du er bange og bekymret.

• #45   28. apr 2011 Mette - åååhr.... føler sådan med dig.... der er konstant problemer med de 2 hunde...
    jeg synes måske svinestøderen er lige voldsom nok (har set min egen dreng få et rap med en) og tænker lidt at de jo så SER at det er DIG, der gør noget der gør ondt.... :-S

jeg tror sq jeg havde sat strøm til det hegn selv... nu hvor han ikke kan finde ud af det.... det er dælme synd for dine tøser (og dig!)

• #46   28. apr 2011 Keld:

Nej, det var dem selv der havde besøg af opdrætter en dag. Og han havde foreslået den løsning. Men det ville jeg ALDRIG udsætte hverken has eller mine hunde for. NEVER!!!

Tine:

Nej, for mine tøser strejfer jo også hegnet ind imellem og jeg rammer det når jeg slår græs. HAN må sq sætte et elhegn op igen. Det virkede sidst. Også i den grad at han kunne slukke strømmen og hundene kom stadig ikke derhen. Men det væltede her i vinter og så er det bare ikke blevet sat op igen:-(

Men jeg har hørt at han har gået og hamret og banket derinde i eftermiddag. Så lad os håbe:-)

Ja, jeg er den fødte optimist......*G*

• #47   28. apr 2011 Mette - jeg håber at han er i gang med et sætte et elefanthegn eller lign op ;o)
    syns bare lige den der med svinestøderen stak mig i øjnene ....
    jeg har siddet med en skrigende schæfer i armene, hvor AL pels stod på ham og han rystede helt vildt.... dette fortsatte i ca 1 minut.... såååå :-S

og så den der med at de ser det er dig... den er nok heller ikke god ...

• #48   28. apr 2011 Tine:

Nej, jeg ville heller ikke bruge den..... Jeg havde det skidt nok da hanhunden rendte ind i stødhegnet. Det gjorde han 2 gange og så holdt han sig laaangt væk. Mit hjerte græd da han gjorde det og samtidig glædede det mig at mine tøser kunne gå i haven i sikkerhed.

• #49   9. maj 2011 noget nyt?

• #50   9. maj 2011 Ja, det er over en uge siden de har været inde ved vores hegn:-). Det var lige efter påske. Hvad han har gjort ved jeg ikke, men det virker lige nu:-))

• #51   9. maj 2011 Hvor dejligt håber det holder :o))

• #52   9. maj 2011 Hvor dejligt håber det holder :o))

• #53   9. maj 2011 Ja, Hanne........ Det håber jeg også:-))

Kommentér på:
PISKØTERE!!!

Annonce