Flåt-bid = byld... Allergi??? {{forumTopicSubject}}
Har lige fjernet en flåt fra min hund. Den har muligvis siddet der længe, den er i hvert fald ret stor. Har netop ringet til dyrelægen som Havde Tlf svarer på og forhåbentlig snart ringer igen. Da han jo er meget langhåret er de altså ret svære at se! Problemet er at han er ret rød og har nærmest en byld der hvor flåten har siddet! Vi opdagede flåten fordi han kløede sig en del der hvor den sad.
Nu er jeg jo ret bekymret. Men hvor bekymret skal jeg være? Han har heldigvis været til dyrelægen i dag og få en antibiotika indsprøjtning på grund af et lille sår ved ulvekloen..
Jeg tænker dog også lidt om det er muligt han kan være allergisk overfor flåter?? Sidste år fjernede vi også en flåt fra ham hvor han kløede sig men det var samtidig med et loppe - angreb så det antog vi var derfor.
Han kan desværre ikke tåle frontline og nægter at spise hvidløg. Men får advantages mod lopper.
Nogen der har hørt om at en hund kan være allergisk overfor flåter??
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.984
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 760
aug 2009
aug 2009
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
jeg mener der er et andet mærke end frontline der også tager flåter, men jeg kan selvfølgeligt ikke huske hvad det hedder..
Flåt-bid = byld... Allergi???