{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

GPS til hund {{forumTopicSubject}}

min venindes hunde er begyndt at stikke af og lige meget hvad de gør finder de en måde at komme ud på smiley

de har 2 m høj hegn og holder øje med dem hver 5 min når de er ude men pludselig er de bare løbet øv øv

igår løb de omkring 20:30 og de kom først i nat omkring kl 03:30

vi kørte rundt og ledte og kaldte ind til det blev mørkt men ingen der reagerede

det er første gang de har været væk så længe og nu er det ved at være træls så vi kom til at snakke om gps til dem så man kunne finde dem

er der nogle der har nogle link til hvor de kan købes og evt nogle erfaringer

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS til hund
  • #1   27. apr 2011 hvis de får snor på bider de den over hvis de har kæde på river de det i stykker og der er prøvet flere forskellige hegn

    Rio net 2,25 m højt, Trådhegn med små masker 180 højt, plankehegn 185 højt og da de flyttede derud var der noget lavt trådhegn

    de løber alle de andre gange de er stukket af ned ad en markvej mod et skov område og vi finder dem altid dernede omkring skoven

    men igår var de rendt noget længere.. det kunne være rart at man kunne se hvor de løb hen af så man havde bedre mulighed for at finde dem


  • #2   27. apr 2011 Robin J ved du hvad den hedder så man kan google den?

  • #3   27. apr 2011 Hundegård med tag på.
    Ellers skal der laves "indfald" på de hegn de har, så hegnet går skråt indad på de øverste stykke. Ellers kan de fleste udbryderkonger kravle over. - og så skal de ned i jorden også, så de ikke graver sig ud.
    OG så skan hunden(e) natuligvis være seriøst motioneret og aktiveret, så de ikke har det store behov for selv at gå på opdagelse. En GPS løser jo ikke problemet.


  • #4   27. apr 2011 tak vil lige kigge på den smiley

    der var engang en herinde der kendte et sted til en forholdsvis billig en i en tråd lidt ligende denne men kan ikke finde den igen


  • #5   27. apr 2011 når hun går hjemme til hverdag er ude med dem i 6 timer hver dag spiller bold træner og så videre må de bestemt være aktiveret det er trods alt blot en lab og en gd

    Det er straks hun vender dem ryggen om det er for at gå ind og tisse eller hvad hun gør og væk er de..
    det er som om de blot venter på et øjeblik hvor hun er uopmærksom

    deres hus brændte for 2 mdr siden så pt bor de i en skurvogn og der er virkelig ikke overskud til det her mere

    de har hundebokse med hakon hegn som de aldrig er stukket af fra men hun vil jo bare det bedste for dem så de skal have lov at være ude i deres store have når vejret er til det

    det rio net de har som hegn nu er ½ meter nede i jorden men de splitter det ad

    Planke hegnet bed de i til der var hul til de kunne komme ud de er endnu ikke klatret over noget

    men nu er spørgsmålet ikke minded på deres hegn da der er prøvet flere dyre løsninger og der stadig forsøges men på en løsning der gør man hurtigt kan finde dem når de stikker af


  • #6   27. apr 2011 Hvad er det for en race?

  • #7   27. apr 2011 Det er en lab og en GD så jo ikke som sådan hunde der skal aktiveres mere end de bliver skulle man ikke mene

  • #8   27. apr 2011 Hmmm næeh. De burde da ikke have tendens til at stikke af. Underligt.

  • #9   27. apr 2011 jeg smutter lige til læge men tjekker svar i eftermiddag fortsat god formiddag

  • #11   27. apr 2011 jeg tænker at man kunne forstå hvis det var nogle vildt aktive racer hun har men det er det jo ikke :S

    siden deres hus brændte er det blevet endnu være med at at de løber det er virkelig synd for dem de har jo rigeligt at tænke på

    i sidste weekend havde jeg alle mine 3 store hunde med ude ved hende og lege og de gjorde samme nr(altså hendes hunde) efter de havde løbet sammen med dem i 6 timer og vi var gået ind og gøre mad klar til grillen... Da vi gik ind lagde de alle 5 fuldstændig døde på græsplænen så det undre mig virkelig smiley


  • #12   27. apr 2011 krumme de går tur i skov på den modsatte side af vejen eller ned ad den markvej de løber af min 1 gang om dagen uanset vejr..(self kortere i møgvejr og længere i godt vejr)

  • #13   27. apr 2011 plus de om sommeren ind imellem er med ude og bade og hele året rundt også med i hundeskoven når det kan passe ind

  • #15   27. apr 2011 Hm, tror bare der er nogle hunde, der får smag for det...

    Min nabos beagle var en rendyrket udbryder konge. Han gravede, tyggede eller klatrede ud alt efter hvad det krævede. Så gik han selv på tur i nabolaget.

    Mine bedsteforældres sidste cocker spaniel yndede også pludselig at liste af. Den stak af fra dem på en ferie i Jylland ved at grave den der spiralting til kæden fri. De ledte efter den i et par dage uden held og måtte køre afsted hjem uden den, da de ikke kunne forlænge lejen af sommerhuset og der var ikke andre ledige i nærheden. Min farmor var helt knust.På vej over Fyn var der heldigvis en mand, der ringede og fortalte at han havde fundet hund med halsbånd, hundetegn og kæde smiley Han så herrens ud, men havde tilsyneladende nydt udflugten.


  • #16   27. apr 2011 Jeg ville godt nok lænke dem (større kæde, hvis de kan knække den) i stedet for at risikere deres liv og andre menneskers liv.

  • #17   27. apr 2011 Jeg tror også jeg kunne finde på at sætte et elhegn op.. bare en enkelt tråd som hundene kun bliver ramt af hvis de er på gale veje

  • #18   27. apr 2011 det kan være de skal forsøge med el hegn troede egentlig det var forbudt?

    jeg vil bare ikke mene deres lab kan være understimuleret når de træner dagligt, spiller bold, leger med andre hunde, går tur og så videre

    julie

    de ødelægger halsbåndene så en større kæde er desværre nok ikke løsningen smiley


  • #19   27. apr 2011 GPS vil ikke forhindre hunden i at stikke af, men det er da en OK løsning mens de afprøver nye hegn o.l. så de kan finde hunden igen hvis metoderne ikke fungerer.

    Men de slipper nok ikke udenom at sikre haven bedre, eller undlade at lade hunden være ude uden opsyn.


  • #20   27. apr 2011 tror jeg vil prøve at sige det til dem lige


Kommentér på:
GPS til hund

Annonce