{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Vi mødte en hugorm {{forumTopicSubject}}

Vi gik en lang tur i Rebild bakker i går eftermiddags i det fantastisk dejlige forårsvejr.

Lige pludselig får Tinke (vores tæve på 1½ år) færten af noget, og før vi ved af det, er hun meget tæt på en hugorm (jeg er faktisk ret sikker på, at hun "bider" i den).
Nøjjj hvor blev vi forskrækkede, jeg blev simpelthen så bange at jeg både var ved at besvime og kaste op.

Heldigvis kom vi alle fra stedet uden nogen bid, men puha hvor kunne det bare været gået helt galt.

("bider" = tager blidt fat med tænderne, ala løfter noget forsigtigt)

Er der nogen der selv har prøvet at få et hugormebid, eller hvis hund har prøvet det? Og overlever hunde hugormebid?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi mødte en hugorm
  • #1   26. apr 2011 Jeg har boet en del år i et meget hugormefyldt område og havde på daværende tidspunkt en hund som en forårsdag blev bidt i benet.
    Han var ved dyrlægen og blev tjekket men uden videre behandling.
    Han var ret sløj i nogle dage men kom sig fuldt ud.
    Ifølge dyrlægen skulle det næppe være dødeligt for en hund at blive bidt da mængden af gift der bliver leveret er ganske lille og specielt i et forsvarsbid.

• #2   26. apr 2011 Yep - min Balou blev bidt i læben for ca. 2 år siden - nysgerreig som han er så skulle han da lige hvad det var for en sjov pind som lå der smiley

Det er meget vigtig at hunden kommer til lægen inden for den første time - og at hunden holder sig rimelig i ro - så giften ikke spreder sig

Det var selvfølgelig en week-end så det kostede lige 1000,- kr - men de skal have 2 sprøjter - noget med at giften går i nyrerne
    Og jo det kan sagtens være dødligt - heldigvis er Balou en STOR hund - men dyrelægen fortaæte at han havde haft en gravhund inde måneden forinden og den overlevede ikke smiley
    Og en af mine træningsmakkere mistede for år tilbage sin irske sætter af et hugormebid
    Balou var lidt sløj et døgns tid så var han frisk igen - men han lignede Fedtmule i ca. 3-4 dage - han var hævet lige rundt om mulen smiley

• #3   26. apr 2011 nå ja - og stavefejl er gratis :-))))

• #4   26. apr 2011 Mine forældres hund ( whippet9 blev bidt i læben af en hugorm.
    Hunden hævede op så den nærmest lignede en bullterrier i hovedet.
    den fik behandling ( indsprøjtning) og var meget sløj i nogle dage.
    Min mor fik rusket hunden til live igen da den stoppede med at trække vejret ( efter dyrlægebesøget)
    heldigt hun lige tjekkede den på det tidspunkt ellers var den død

• #5   26. apr 2011 Min var forresten en ruhåret gravhund smiley
    Kender også til både en lab og en airdale terrier derude som er blevet nappet også her uden de store følger andet end de var lidt sløje.
    men selvfølgelig skal der passes på når vi snakker giftige dyr meeen hugormen er ikke det så frygtelig farlig igen.
    Også ganske sjældent et bid har en større betydning for mennesker.
    Som før skrevet vil det altid være et forsvarsbid når den hugger på hunde og mennesker og disse bid vil altid være med en forholdsvis lille dosis gift eller helt tørre.

• #7   26. apr 2011 Vi rendte osse på et par hugorme den anden dag. Den første opdagede jeg lige som hundene var på vej til at vade henover den.
    Gaia sprang tilbage da den snoede sig, Reiki ville gerne have undersøgt den.
    Den anden opdagede vi heldigvis inden vi nåede hen til den.
    Så ingen bid heldigvis.

Men der er en del hugorme her i området, og da jeg som yngre arbejdede ved en bager, oplevede jeg mere end en gang at turister kom ind og spurgte efter nr til en dyrlæge fordi deres hunden var blevet bidt.

Det kan være dødeligt, så det er om at komme til dyrlægen hurtigst muligt.

Kommentér på:
Vi mødte en hugorm

Annonce