{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæfer
  • #1   23. apr 2011 Vi overvejede engang brugslinjer og var i kontakt med team Glarbo. De har et godt ry, laver gode hunde og virkede til at være nogle rigtig rare mennesker.
    Dem ville jeg tage et kig på hvis jeg var dig...


  • #2   23. apr 2011 Kennel Amager

  • #3   23. apr 2011 Man skal ikke kigge efter bestemte kenneler, men linier og hunde. En kennel kan sagtens lave både gode og dårlige hunde. Men gode hunde avler gode hvalpe.

  • #5   25. apr 2011 Palle
    De hvide er ikke schæferhunde.. De sort/brune og de grå, er nøjagtigt det samme, hvis de kommer af samme linier.. TS skriver at det skal være brugslinier, så skal det jo ikke være en hvid hyrdehund eller en højavlshund.. Men man kan sagtens få sort/brune, grå og fuldsorte brugshunde.


  • #7   26. apr 2011 Palle P -

    Nej, der er ikke forskel på de grå og sort/brune udover farven.

    Brugslinierne kan du få i alle farvekombinationer - ikke kun i grå.

    Og giver Cocio helt ret - spørges der efter schæferhund, er det ikke den hvide der menes.

    De er ikke i samme forening - de har ikke samme krav til avl - de bliver ikke bedømt i samme udstillingsring - de består ikke de samme brugsprøver ..
    Det ville svare til at sige at border collie og collie er det samme - og det er det jo heller ikke ...

    Men hvad mener du iøvrigt er forskellen på grå og sort/brune - udover farven, som du skriver ?


  • #8   26. apr 2011 Ja, jeg vil da også godt høre, hvad du mener forskellen er?

  • #9   26. apr 2011 Som jeg har forstået det har de hvide Schæfere har deres egen race nu - de går under racen Schweiziske hyrdehunde.

    De er altid blevet kaldt hvide schæfere, men har aldrig været godkendt i Schæferhunde regi.

    Men umiddelbart kan jeg ikke se at racen er oprettet herinde. Selvom de har været FCI godkendte siden 2002 udfra hvad jeg kan læse på nettet,



  • #10   26. apr 2011 Monica P
    Den er her: http://www.hundegalleri.dk/html/gal_alle.asp?brand=Hvid Schweizisk Hyrdehund



  • #11   26. apr 2011 Jeg vil sige som Nico - det er nok ikke så relevant at kigge efter kenneler to år i forvejen, men du kan begynde at kigge på linjer nu. Tag ud og se en masse schæferhunde, både på træningspladser og til prøver.

    Se på, hvad det er, du ønsker din hund skal have af egenskaber og forhør dig om de forskellige hunde du ser, og deres linjer.

    Når du så skal have din hund, så ved du præcis hvad du kigger efter, og SÅ kommer kennelen først i ind i billedet ;o)


  • #13   27. apr 2011 Palle -

    Politiet bruger kun de grå ???

    Hvem i alverden har dog bildt dig det ind ?

    Det er ganske enkelt ikke korrekt, at de grå er de stærkeste - hvor har du dog det fra ?



  • #14   27. apr 2011 Hvad er dog det for en gang vås?;o) Politiet har både sorte, sort/brune og grå hunde, og det er samme hund.. Sjovt nok har de ikke hvide, da de kun vil have schæfer..

  • #15   27. apr 2011 Palle P: jeg er på ingen måde inde i de hvide schæfere, ved bare at de ikke er godkendte indenfor FCI, og at det anses som værende en stor fejl at de har den farve.

    Hvor stammer de fra? hvem er deres stamfædre?

    Er iøvrigt enig med IPO tossen:


  • #16   27. apr 2011 Nu har jeg hørt et par pudsige ting den sidste uge her - en af dem er den der Palle.
    De sort/gule, sort/brune af brugslinjer er da fuldstændig ligeså brugsegnede som de grå.
    De er ikke farven, der giver dem deres brugsegenskaber, og der er ingen sammenhæng der.
    Politiet bruger både sort/gule, sort/brune, grå og helsorte hunde. Der er ingen, der skeler til farven i den forbindelse.

    Den anden helt mystiske ting, jeg har hørt i denne uge er en, der mener at de langhårede schæfere af brugslinjer ikke er så brugsegnede som de korthårede.
    DET er ligeså sort for mig som ovenstående.


  • #17   27. apr 2011 *CH* -
    Det har jeg så heller ikke hørt;o) Mener faktisk at tidligere flere gange Danmarks mester Flindts Bondo, var godt pelset;o)



  • #19   28. apr 2011 Palle -

    Jamen at du ikke har mødt en, er jo heldigvis ikke lig med, at de ikke eksisterer ...

    Årets politihund, kåret af DKK, i vistnok 2004 var iøvrigt en sort/brun schæferhund - hans far var min schæferhund, som også var sort/brun. Min var iøvrigt også far til et par andre hanner, som indgik hos politiet og blev tjenestehunde - heraf 4 sort/brune, hvor den ene af disse blev mønstret i kl. 1.

    Tror du iøvrigt, at den eneste grund til at den hvide ikke bliver brugt til politihund er, at den ikke kan lave bidearbejde ?
    Det kan en lab heller ikke - eller en cocker spaniel .. og de bliver da brugt hos politiet.

    Og jaja .. hvis du kan blive glad, så lad os da bare sige, at den hvide også er en schæfer.
    Selvom den ikke evner at bestå de samme prøver som den farvede, selvom de ikke er i samme forbund, selvom de ikke bliver stillet til samme udstillinger, selvom politiet ikke gider bruge dem, selvom deres kåringssystem ikke er det samme ...

    Jojo .. det er da helt klart en schæfer ;))))))))


  • #20   28. apr 2011 Og siden du nu ikke har set en politihund i andet end grå - så er der lidt at kigge på her smiley

    http://www.kennel-hajen.dk/forsideavlshanner.htm


  • #21   28. apr 2011 I mandags i station 2, var der en helsort med hele programmet igennem..

  • #22   28. apr 2011 Palle P
    Forresten min sort/gule hanhund blev solgt til politiet i USA... Hmm Har du noget dokumentation for dine "helt hen i vejret" påstande?;o)


  • #24   28. apr 2011 Kennel Hedegård mine forældre har en tæve derfra og hun er fantastisk. Hun kan ses under hedegårds quarla.

  • #25   28. apr 2011 Jens
    Der er desværre langt imellem de goder rotter, som evner alt hvad der skal bruges i politiet...


  • #26   28. apr 2011 Palle, den der har du fået galt i halsen.
    Både politi og militær bruger sort/gule og sort/brune schæfere af brugslinjer.

    Farven har intet at gøre med deres brugsegenskaber overhovedet.

    Her ser du - til venstre - Danmarksmesteren anno 2008. Sort/gul schæfer ved navn Micon. Samme hund endte samme år på en 4. plads til WM for schæferhunde og 8. plads til VM for alle racer....


  • #27   28. apr 2011 Uden at være sikker kunne jeg forestille mig at Palle kalder brugslinierne for "grå", men måske mener at det også indbefatter de hel-sorte og de næsten sorte og sort gule.

    Når jeg selv siger "grå" mener jeg nemlig alle af brusglinier, velvidende at de findes i flere farve varianter.

    Og drop så det fis med at kalde hvide hyrdehunde for schæferhunde. De er helt forskellige racer der ikke har haft noget at gøre med hinanden i flere årtier!

    Rottweilere bruges sjældent som tjenestehunde, dels pga at de færreste har de nødvendige brusgegenskaber, og des fordi dem som har de nødvendige drifter og hårdhed/egenskaber bliver sent modne i forhold til Schæferhunden og Malinois.


  • #28   28. apr 2011 Nico, palle skriver tidligere således:
    "Den grå er mere skarp en den sort/brune selvom begge er fra brugsliner. Så der klart forskel på hvordan de er i hovedet. Vel også derfor at politet kun har grå."


  • #29   28. apr 2011 CH: den havde jeg ikke lige set. Så står Palle alene med sin mening som er helt uden hold.

    Til TS, i god tid inden du skal have hvalp skal du ud og se på kenneler og træningspladser.
    Det første gode sted er ikke nødvendigvis det bedste sted at få hvalp fra.
    Om kennelen hedder det ene eller andet betyder INGEN TING!


  • #31   29. apr 2011 Palle
    At politiet har langt flere grå hunde, hvis de har det.. Hænger nok sammen med at der fødes langt flere grå brugshunde.. Jeg vil stadig gerne se nogle beviser for din påstand om at der er forskel på brugsegenskaber, alt efter farven..


  • #32   29. apr 2011 <i>Jeg ved godt at en hvid schæfer er ilde set hos jer "rigtige" schæferfolk</i>

    Dér tager du fejl. Jeg er ikke imod den hvide - jeg synes bare det er forkert, at kalde den en "schæfer", da dens egenskaber, udseende, væsen osv ligger langt fra hvad vi har hos den farvede.

    Jeg forstår heller ikke, at nogle mennesker kalder en malinois og en terveuren for "det samme", bare med pelslaget til forskel. Der er også rigtigt stor forskel på de to racer.



  • #33   29. apr 2011 Har samme mening... har intet imod de hvide, jeg syntes flere af dem er smukke....

    Men ud fra hvad du selv beretter om dem, ville de jo aldrig kunne befærde sig i schæfer avlen om de så fik lov.... idet de ikke ville kunne gennemføre prøverne og avlskåringen - so whats the point????

    Har dog svært ved at se hvorfor farven skulle være årssag til manglenee bidelyst mv. hvis de er så familiære som du selv siger og stammer fra de samme hunde.



  • #34   29. apr 2011 Jeg tror vist ikke vi kommer ret langt med fornuft i Palles tilfælde.
    Er dog lettere fornærmet over at Palle betragter de hvide hyrdehunde som blot en farvevariant af den RIGTIGE schæferhund.

    Hvid hyrdehund= familie hund
    Schæferhund= brugshund.


  • #35   29. apr 2011 Den hvide hyrde er BESTEMT ikke ildeset hos mig!!!

    Det er en flot og dejlig race...... Den har blot ikke den samme standard som schæferen, ganske enkelt...

    Så skulle enhver anden race også være ildeset fordi den har en anden standard?


  • #37   1. maj 2011 At påstå at en hvid hyrde er det samme som en schæfer, ville være det samme som at påstå at en sibirian husky var det..

Kommentér på:
Schæfer

Annonce