møg beskidte hundehoved /havearbejde {{forumTopicSubject}}
I går havde alle mine hunde den ugentlige badedag. Det så nogenlunde sådan her ud http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1049938_l.jpg . Jeg hører ret tid folk undre sig overfor hvorfor det skulle være nødvendigt med et bad hver uge, eller i hvert fald hver 14 dag. Men ja forklaring følger. For i går aftes var hundene fine og rene og med til venne-påske-komsammen. I morges var jeg ude på morgentur med de 4 hund. På turen, som gik over heden, kom vi til en grøft. Selvfølgelig sprang hundene ned i den, og selvfølgelig var vandet helt rødt af okker. Men ja stadig med hovederne højt (dog noget røde på benene) fortsatte vi vores morgenvandring og kom til en dejlig stor end hvor vi plejer at træne lidt. Men pludselig var Noah og Carla ikke med. Jeg vender mig og ser i det fjerne min to hunde ligge og trille sig i et eller andet. Jeg går selvfølgelig hen til dem og det viser sig til at det de synes er så dejligt at de bare bliver nød til at trille i det er en død og rådden tudse. Men ja ja det er jo hvad der sker og vi fortsætter. Da jeg kommer hjem blivr jeg nød til a skylle hundenes poter da den røde farve på deres poter eller bliver umulig at få af (malteserens pels er ALT andet end smudsafvisende).
Herefter går vi alle i haven for at grave et KÆMPE træ op. Det er et enormt arbejde men det lykkedes til sidst. Men der er selvfølgelig e kæmpe hul i plænen hvor træet stod, og det gør sådan set ikke noget for jeg skal have et nyt træ der. Jeg går ind for at tage lidt at drikke og mens jeg står det hører jeg pludselig underlige lyde fra have. Jeg går der ud, og selvfølgelig er det Cleo som er i gang med at hidse hele flokken op til narrestreger til den helt store guldmedalje. Og ja de 4 banditter er uden tvivl verdens sødeste hunde, men verdens reneste – det er de altså ikke mere – ikke før badedagen i næste uge. og her er så synet som møder mig da jeg kom ud i haven http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=31835
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.273
Ved ikke om det er en trøst, men mine de 4 er langt værre end dine. De plejer at bade lidt i vandskålen før de graver - og så graver de meget gerne i mine plantesække, hvor jorden er meget, meget sort. Jeg har rent faktisk et billede af en "sortmasket malteser", det er godt nok fra sidste sommer.
I morgen tager jeg Bamse med til familie-påskefrokost, der er nemlig en cockerhvalp og 3 voksne cockere, og Bamse trænger i den grad til at blive moslet lidt. Han er jo den største her i huset, og plejer at pløje de andre ned. Håber han kan lære lidt af det i morgen:-)
møg beskidte hundehoved /havearbejde