Er det virkelig nødvendigt? {{forumTopicSubject}}
Når folk udstiller deres hund, så er den nærmest ved at blive kvalt, halsbåndet sidder helt oppe ved ørene, stramt og en meget tynd snor der må skære en del.
Når folk viser billeder af deres hund står den også sådan, også små hvalpe, kan man virkelig ikke bare lære sin hund at stå uden at bruge en super tynd skærende linie.
Jeg udstiller selv, men har ved gud aldrig nogensinde haft behov for nærmest at kværke min hund i ringen.
Apropo så er der mange der er imod Cesar Millan, men han har trods alt et tyk halsbånd på, hvor i mod udstiller bruger præcis samme teknik, blot med denne tynde skærende linie,
Det kan sagtens tage lang tid i ringen og folk ringtræner også, så fortæl mig gerne hvorfor dette er nødvendigt at på fører hunden, for jeg syntes ved gud ikke det er nødvendigt pga en udstilling.
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
jul 2008
Nej jeg skriver Charlotte at det er super tyne linie man bruger til dette, så selvfølgelig bruger vi ikke halsbånd.
Synes blot det er sigende at folk snakker så meget om alt godt for hunden og så hiver den runt i ringen på denne måde.
Det er muligt du ikke gør, jeg kender dig ikke, men rigtig rigtig mange benytter desværre denne metode.
Nej min snor hænger ikke slapt ned af jorden, men den er skam slap ned til min hund, det er slet ikke nødvendigt at trække op i hende for at fremvise hende, hun har lært det er sjovt og hun elsker det, så JO min snor er slap, det vil være tydligt for enhver at jeg på ingen måde hiver i hende.
Og igen dette skal jo ikke tages som noget personligt hos folk herinde, det er blot generelt.
jul 2008
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
jul 2008
Jeg ser ret ofte hunde der kurer rundt på gulvet, altså trækkes fordi de ik vil gå, hunde der har snoren som fortalt, i min verden burde man tage hunden ud, da det så ikke længere er sjovt for den og gå hjem og træne videre.
Nogen har en nem hund som jeg har, nogen en svær, men meningen er vel det skal være en god oplevelse for alle
jul 2008
jul 2008
jul 2008
jul 2008
maj 2006
jul 2008
Lige præcis, hvorfor sætte snoren der og ja det sker i alle klubber, godt der kom en på banen der også udstiller og oplever dette.
maj 2006
maj 2006
maj 2006
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Jeg har endda mødt dommere som beder udstillere om at samle snoren, der er tilovers, inde i hånden, fordi den hang og dinglede som på det billede der er linket til her i tråden. Det er grimt og generende, både for fremvisningen og for hunden. Det er irriterende for hunden, for når den forsøger at få fokus og kigger lidt op, så hænger der sådan en snor og dingler.
Jeg har ALDRIG for lang snor, for mine snore er individuel tilpasset fra hund til hund. De er ikke længere end fra min hånd og ned til hunden, og det vil sige imellem 36 og 42 cm. længde på snorene, da jeg har 2 tæver og en han af samme race, men af forskellig størrelse.
Erfaring kommer med tiden, jeg har også været nybegynder, men synes selv jeg har styr på det efter 8 år som udstiller. Møder jeg nye og uerfarne udstillere, er jeg ikke bange for at give dem gode råd, og låner også udstillingsliner og halsbånd ud, fordi de kommer med noget helt forkert, som ikke vil være en fordel for dem. Der går ikke skår af mig at gøre det, for så er der da god mulighed for at de kommer igen. Det typiske råd jeg giver er at samle den overskydende snor inde i hånden, og når jeg siger det, kan de godt selv se det. Desværre ser jeg stadigvæk mange "garvede", som lader snore hænge, og det bryder jeg mig ikke om. det er sjusket.
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
Jeg kvæler ikke min hund, havde jeg lagt snoren på gulvet, havde Luca stadig stået sådan. Det vil sige at hun kigger skiftevis på guffen og på mig. Det vil sige at når man har god kontakt til sin hund, vil den automatisk kigge op på dig.
mar 2009
maj 2006
mar 2009
mar 2009
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 691
http://www.ashlaren.com/images/XavierStack.jpg
http://puppydogweb.com/caninebreeds/dogimages/boxer_pdw.jpg
http://www.pandskaclub.com/mollee%20hound%20show2006.jpg
(link fjernet)
Så synes jeg det ser ud som om hundende bliver "kvalt" - det ser ubehageligt og unaturligt ud..
maj 2010
Jeg har ingen erfaringer med hundeudstillinger.. Jeg har aldrig holdt en udstillingsline i hånden.. Jeg ejer ikke en racehund.. Jeg aner INTET om DKK verdenen (Eller andre klubber for den sags skyld) - så mine udtalelser er ene og alene ud fra det jeg tænker når jeg SER et billede..
Og kan ikke forklare hvorfor jeg synes det ser ud som om de blir kvalt - jeg synes bare det ser ubehageligt ud for hunden..
mar 2009
Flindt, sådan ville jeg aldrig fremvise min hund, det ligner jo at i er ude på en hyggelig spaser tur.
mar 2009
maj 2010
http://www.silkrock.com.br/surreyhill/photos/kiley.jpg
fremfor sådan her:
http://www.aboutmyarea.co.uk/images/imgstore/383_d8zopdio74.jpg
Jeg synes jo at det første billede (som jeg antager er sådan de står når du blir udstillet?) ser ud som om den blir kvalt... Jeg synes virkelig det ser ubehageligt ud.. Og hvad kan man bedre bedømme/se efter på billede 1 - fremfor billede 2?
Og så lige for god ordens skyld (fordi det skrevne ord er så nemt at misforstå) så skriver jeg ikke for at provokere - jeg skriver fordi jeg er nysgerrig og interesseret...
mar 2009
mar 2009
Luca er ved at blive "kvalt" af at træne med dig Majbritt
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
I har brugt en masse tid , penge og lever et liv med jeres hunde. Alt hvad i tænker på , fra i vågner til i sover er , om de små pus nu også har alt hvad de har brug for.
Men alle dem der går rundt i det ganske land UDEN , at have lært deres hunde at gå korrekt i snor , hvem snakker om dem ??
Jeg ser flere gange dagligt hunde , nærmest blive kvalt så meget at øjnene står ud af hoved på dem og der er næsten karsprængninger i øjnene.
Hunde der galper efter luft ene og alene fordi de trækker den ene vej og ejeren trækker den anden vej.
Lad os da for filan tale en diskussion om det i stedet , hvad gør vi med dem ? og hvordan for vi skabt en interesse hos hundeejeren om at lære sin hund at gå UDEN at blive kvalt.
Nu har jeg været på udstilling flere gange , for bare at kigge og der har
INGEN , ingen hunde været der galpede efter luft på noget tidspunkt , overhoved.
Slap dog af , og lad dem der elsker sine hunde og ved hvordan tingene skal være , være i fred og ros dem i stedet for , at de avler sunde , raske hunde og skyer intet middel fro deres hundes ve og vel.
BØVS !!!
mar 2009
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Men hundene er ikke ved at blive kvalt når linen sidder helt deroppe. Hvis den derimod sidder som et rigtigt halsbånd og bliver strammet til, så bliver de kvalt.
maj 2010
Er det virkelig nødvendigt?