{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Hvalpe i forhold til AG....??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har i et stykke tid gået med overvejelser omkring at skulle have en hvalp efter min hund Luca.
Jeg har snakket med min hundefrisør omkring det, som også er gammel puddelopdrætter, og hun har fortalt, at Luca sagtens ville kunne give noget godt videre til racen...

Dog har jeg også store ambitioner omkring at gå konkurrence med Luca - AG - konkurrencer... Luca er nemlig rigtig god til det, og har efter udtalelse fra gamle garvede AG-folk utroligt meget talent...

Så er det, at jeg er begyndt at spekulere lidt på...

Ville et evt kuld hvalpe kunne påvirke hende for meget i forhold til AG...???

AG har altid været min plan for Luca, og det med at få hvalpe er kommet hen af vejen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe i forhold til AG....???
  • #1   20. apr 2011 Altså mange der løber ag opdrætter også. Hun kan selvfølgelig ikke løbe mens hun er drægtig og har hvalpe (ved ikke helt hvornår de stopper med at løbe)
    Men hvis hun har tavle ville jeg da prøve at udstille hende først og få flere vurderinger fra dommere og andre opdrættere inden du endelig bestemmer dig for et kuld hvalpe


  • #2   21. apr 2011 Det skal lige siges, at det med at få hvalpe langt fra er planlagt...
    Har bare haft tanken, og så var det, at jeg kom til at tænke på, om det ville kunne få for meget indflydelse på hendes AG, da det er det, jeg jo vil med hende...

    Luca har ingen tavle, hvilket også er med til, at jeg ikke bare springer ud i det hele... Hvis og kun HVIS hun skulle have hvalpe, så ville det blive med tjek af alt osv...

    Men som sagt, så har jeg *bare leget* lidt med tanken omkring det med hvalpe, men det skal ikke ske, hvis det får indflydelse på AG... smiley


  • #3   21. apr 2011 Det kan man ikke helt undgå det gør, hun er jo ude ca en sæson alt efter hvornår hun bliver parret.

  • #4   21. apr 2011 Det var nemlig også det, jeg tænkte...

    Og da AG er noget, jeg vil med Luca... Så dur det ikke med en hel sæson evt., hvor hun *udgår*, ihvertfald ikke i mine øjne...

    Så det kunne godt være, at overvejelsen omkring hvalp af Luca måske bare skulle forblive ved tanken...


  • #7   21. apr 2011 Har haft samme tanker omkring min tæve. og har besluttet, at hvis hun skal have et kuld hvalpe (det er langt fra sikkert), så bliver det et vinterkuld, så hun ikke misser sæsonen helt.

  • #8   21. apr 2011 Nu tænker jeg bare, hvad kan hun give videre til racen når hun ikke har stamtavle?
    Altså hun bliver jo ikke en del af det seriøse avlsarbejde, ikke fordi jeg er imod tavle løse hunde, men prøv at gøre dig klart hvorfor du ønsker et hvalpe kuld på hende.
    Nogle hunde kan være aktive til langt henne i drægtigheds perioden og nogle må gå fra tidligt, det er meget forskelligt.


  • #9   21. apr 2011 Palle, jo det er agility, der er tale om her... smiley

    Har da også tænkt, at man evt kunne lave et vinterkuld, for at kunne undgå at skulle misse en hel sæson... Hvis hun altså skal have hvalpe...

    Det kan jo godt være seriøst, selvom hun ikke har tavle, men jeg ved godt, hvad du mener...
    Det ville heller ikke være noget, jeg bare gør, fordi jeg kan, men der vil være mange overvejelser bag...

    Jeg vil gerne selv have en hvalp efter hende, og så er der et par stykker mere, som også gerne ville... Men som sagt, er det langt fra sikkert, at jeg vælger at gøre det... Det er slet ikke noget, som er aktuelt lige pt...


  • #10   21. apr 2011 Mona: det var heller ikke ment som en kritik af dig, bare en tanke. Din hund ser dejlig ud, jeg ville også gerne løbe ag med min hund, jeg synes det er det fedeste man kan lave med sin hund, desværre har min hund en masse problemer der udelukker ag.

  • #11   21. apr 2011 Tjah... jeg undre mig også over hvad man kan give videre til en race når hunden ikke har stamtavle... Især fordi en hund uden tavle jo ikke kan bidrage med noget i forhold til racen.

  • #12   22. apr 2011 Det er jeg godt klar over, Maya... smiley

    Havde jeg været fuldstændig ligeglad med racen, så havde jeg jo også bare valgt at gøre det, uanset hvad... Men det er jeg ikke, netop fordi at pudlen matcher mig 100 %...

    Luca lever op til det meste i forhold til racestandarten, dog er hun uden tavle, og er heller ikke blevet tjekket for de forskellige sygdomme udover PL endnu...
    Ja, Luca er mega dejlig og sød og alt det der... Og jeg er godt klar over, at man er farvet af sit eget forhold til hunden... Også derfor jeg forhører mig rundt omkring... smiley


  • #13   22. apr 2011 Synes ikke jeg kan læse at spørgsmålet handlede om avl med/uden tavle, men om hvordan hvalpe påvirker evnen til at løbe agility ?

  • #14   22. apr 2011 Det var nemlig det, som spørgsmålet gik ud på, Ole... smiley

    Men det går nu nok... Jeg var klar over, at det nok ville dukke op, og har det helt okay med de spørgsmål og kritik, der kommer... smiley


  • #15   22. apr 2011 Man må nu engang tage de kommentarer der kommer, og det gør du, hatten af for det...

    Mht. hundens evne til at løbe agility, så burde intet blive ændret fysisk(formentligt), men der kan jo ske en del hvad angår hunden psykisk...


  • #16   22. apr 2011 Det er blandt andet det med det psykiske, som jeg tænker meget på... Jeg ved godt, at ikke 2 hunde er ens, så det er self svært at sige, hvordan Luca evt ville ændre sig, eller om hun ikke vil... Men det er en af de ting, som er med i mine overvejelser...

    Det er jo et debatforum, og jeg er skam glad for alle svar, der er kommet... smiley
    Alt kan bruges... Jeg er jo som sagt kun i overvejelses-fasen...


  • #18   22. apr 2011 Palle...
    Jeg ved jo ikke, hvordan og hvorledes, da min gamle hund, som jeg brugte til AG var en hanhund...

    Netop derfor jeg spørger herinde, da jeg ved, at der er nogle, som evt. gør i begge dele... Altså AG og hvalpe...

    Jeg har ikke haft hvalpe før, hvilket også er grunden til mine spørgsmål...
    Hellere spørge for meget end for lidt, hvis du spørger mig... smiley


  • #20   23. apr 2011 Self vil både Luca og hanhunden være blevet tjekket for alt, ellers vil jeg slet ikke gennemføre noget, skulle det komme til det...
    Jeg har da allerede mange gange fået smidt i hovedet, at det er da det dummeste at gøre, at man vil smide en masse penge ud til diverse undersøgelser, når nu den ingen tavle har, det er da bare at lade den parre... Men nej, det er det *bare* ikke i mine øjne... Og det er endda fra én, som selv har købt tavle-hund, netop for at hun undgik diverse sygdom... smiley

    AG er den eneste træning, jeg går til med Luca, men hun kommer med alle de steder, hvor hun kan komme med, så hun oplever alt muligt forskelligt...


  • #22   25. apr 2011 Jeg kan sagtens følge din tankegang... Og jeg kan også godt forstå, når folk reagerer på avl uden tavle, da det jo for det meste er folk, der gør det, bare fordi de kan...
    Men det med at hvalpekøbere avler videre på deres hund uden diverse tjek kan jo vendes om på en måde... For det er jo ikke en hemmelighed, at der findes en procentdel, som på trods af, at de har købt en hund med tavle, laver hvalpe uden tavle og uden andet end et sundhedstjek fra dyrlægen... Det giver jo det samme, som du beskriver...

    Jeg tror næppe, man nogensinde kan komme det til livs med, at der avles på hunde uden nogen form for undersøgelser i forhold til racerelaterede sygdomme...

    Den er nemlig svær...

    Og i forhold til mig selv, HVIS jeg vælger at skal have hvalpe på Luca, så ved jeg da også, at det vil blive svær at finde en egnet hanhund, da det er de færreste, som vil tjekke deres hund for alt det, når det *kun* er en hund uden tavle... Men så er det bare synd, så sker der bare ikke noget her... smiley


Kommentér på:
Hvalpe i forhold til AG....???

Annonce