Falsk drægtig + mælk i patter? {{forumTopicSubject}}
Hej alle:)
Jeg sidder her i solen med mine to hunde oppe ved mig. Den ene er i løb nu og den anden var i februar. Pludselig ser jeg at den store har filtret hår på maven, noget har været vådt og er så tørret ind. Hmm tænker jeg, det er mærkeligt. Nå men jeg busser videre med hende, hun sidder helt oppe på min mave. Pludselig mærker jeg at jeg er våd af nogle små hvide pletter hvor hun sidder. Gudhjælmemig ( eller hvad man nu siger ) om det ikke er mælk fra hendes patter! Hvad sker der for det?
Det skal lige siges at hun IKKE er drægtig, men har haft lidt falsk drægtighed i hendes første løb (dette var nr. 2).
Er det meget normalt ved en falsk drægtighed? Hun viser ikke andre tegn end at de nederste patter er hævet som to balloner! Det er dog ikke dem der drypper mælk..
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.078
Vi var ved dyrlægen med hende og fik nogle piller, der fik det til at gå over.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Min egen er falsk drægtig for første gang i sit liv og hun er 6 år, men hun bliver neutraliseret inden næste løb for det gider jeg ikke igen.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 690
Okay var det for falsk drægtighed eller mælken i patterne?
Og gør det noget at hun drypper mælk? Jeg mener mod hende, psykisk?
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
Dyrlægen anbefalede mig kraftigt at få hende neutraliseret, for falsk drægtighed vil som regel vare ved efter hvert løb. Man kan også risikere at det ender med en livmoderbetændelse pga. at livmodermunden kommer til at stå en smule åben, så bakterierne kan trænge ind i livmoderen. Så hvis du ikke skal avle så vil jeg klart anbefale neutralisation af hende.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 690
Hvornår skal det gøres? Er det lige før eller lige efter en løb?
Falsk drægtig + mælk i patter?