{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Jens F
Jens F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Fokusgruppe - tryghed for hunden {{forumTopicSubject}}

Hej Brugere på HundeGalleri.dk

Først vil vi lige introducere os selv. Vi er 3 studerende på Handelshøjskolen i København (CBS), der er igang med at lave vores afsluttende bachelorprojekt. Dette projekt omhandler et produkt vi vil lancere.
I helt korte træk kan det beskrives som en sporings GPS til din hunds halsbånd. Hvis din hund løber væk hjemmefra eller på en tur i skoven, vil du få besked herom og dernæst kunne spore den via en applikation til iPhone eller andre smartphones.

Grunden til vi opretter dette emne herinde, er ikke for at forælle om produktet, men for at komme i kontakt med de mange ildsjæle der skriver herinde.
Vi er langt mere interesserede i at høre om jeres følelser til hunden, og hvad dens tryghed betyder for jer.

Vi kunne derfor godt tænke os at høre om nogle historier, nogle oplevelser eller fortællinger om hvordan det ville påvirke Jer, hvis I altid vidste at jeres hund havde det godt og var i trygge hænder.

Hvad betyder din hunds tryghed for dig?

Hvad ville du være villig til at give afkald på i dagligdagsbudgettet, hvis det betød at du vidste din hund havde det godt?

Kan du beskrive en situation hvor du har følt at du ikke havde kontrol over din hunds færden eller hvor den var stukket af? Enten på en tur eller mens du var ude af huset?

Som I måske kan læse mellem linierne, er det de mere ukonkrete ting vi gerne vil nå frem til hos Jer. Altså de følelser i har til jeres hund og hvad hundens tryghed betyder for jer.

Skriv endelig kommentarer, historier, anekdoter eller stil spørgsmål og giv gode råd til os:)

Mange hilsner

Kristoffer, Søren og Jens

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fokusgruppe - tryghed for hunden
  • #1   18. apr 2011 Jeg husker en episode herinde hvor hele HG stod på den anden ende.

Beaglen Aiya var løbet væk mens ejeren var i USA. Aiya blev passet ved nogle venner men stak af igennem hegnet.. HELE HG var indblandet og der blev sat massivt ind for at finde stakkels Aiya - hun var væk i 14 dage og blev først fanget igen da ejeren kom hjem fra USA. Hun blev set mange steder i området, men ingen havde held af at fange hende... heldigvis endte det hele godt...

Men der kunne en sporings GPS have været helt i verdensklasse

• #2   18. apr 2011 Mine hundes tryghed betyder da meget.. derfor jeg har hegnet godt ind,osse så fremmede hunde ikke render ind i til flok på 3 stk..

At de skulle stikke af på tur er ikke relevant.. Den ene er altid i line,grundet meget stort jagtinstinkt og de 2 andre kan deres indkald smiley

En gps kunne for mig være relevant i forhold til,at der var risiko for de blev stjålet,men den skulle så være under huden.. Halsbånd er jo til at pille af

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#3   18. apr 2011 Det er præcis historier og holdninger som disse vi sætter stor pris på!

Stine M@ Lad os antage at du er bruger af en iPhone/Smartphone, du har derfor nu mulighed for at få direkte besked, ligeså snart en af dine hunde løber igennem hegnet. Du kan tage direkte hjem og dermed sørge for at hunden ikke er løbet alt for langt væk, inden du skal ud og lede efter den.
    Ville dette give dig noget i hverdagen tror du? Hvis du nu holder worst-case scenariet "at den forsvinder", op i mod scenariet "den forsvinder, men findes hurtigt".

• #4   18. apr 2011 Er det et produkt der svarer til dette?

http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?pkode=TT240

• #5   18. apr 2011 Jens.. det ville da det helt sikkert smiley men hvordan skal hunden løbe gennem hegnet,når de er ikke er ude,medmindre jeg er hjemme ??

En gps,i halsbånd kunne ha været relevant,havde jeg ikke lavet fort knox grundet min race og hensyn til andre folk.. Jeg er nok bare en af de heldige,der ikke har oplevet at mine hunde er stukket af.. Kan udemærket sætte mig ind i ideen med en gps og særligt for evt jagtfolk hvor hunden ryger i en grav og ikke kommer ud..

Har osse udemærket forståelse for den panik folk føler,når hunden er løbet,ville selv blive sådan... Derfor jeg har gjort alt for at forebygge dette smiley Så skulle det være i forbindelse med mine hunde blev passet.. der ville det halsbånd kunne bruges for lige mig smiley

• #6   18. apr 2011 Jeg har nogle gange kigget på det halsbånd, jeg har linket til, men har konstateret, at et sådan slet ikke dækker det behov, jeg har.

Mit behov er - som jeg også hører Stine - at den skulle være under huden.

Jeg har aldrig halsbånd på min hund, når den opholder sig alene i haven. Og når vi er ude stikker den ikke nogen steder.

• #7   18. apr 2011 Det ville være smart hvis den sad ligesom chippen, man kan jo glemme den, eller den kan falde af.
    Men jeg har altså set den hos dyrlægen hele sidste år..

• #8   18. apr 2011 Jeg har også kigget på noget a'la det CH linker til og besluttet at det ikke er relevant for mit hundhold. Har hunden ikke halsbånd på er den virkningsløs - hvis hunden stjæles tages halsbåndet bare af, og min hund er ikke typen der stikker af og bliver væk.

Har han alligevel halsbånd på og er kommet lidt på afveje står der tlf nr i som man kan ringe til. Dette er sket 2 gange på 5 år - en gang inde i en bygning, hvor jeg alligevel havde fundet ham inden længe, den anden gang da nogle fremmede gav ham snor på på min mors matrikel og gik med ham for at finde ejeren (døren var åben lige rundt om hjørnet).

DKK har vist smidt penge efter et projekt der skulle implementere gps i den eksisterende hundechip (stadig under udvikling da en sender skal udstyres med en strømkilde - de eksisterende RFID chips spejler jo blot signalet fra scanneren).

Når det kommer på markedet vil jeg gerne betale et par tusinde for at få den smidt i hunden, men eksterne enheder er for besværlige og afhænger af for mange faktorer til at jeg kan overskue at skulle bruge dem.

Det kan dog måske være smart for jagthunde? (Må de godt have halsbånd på når de er i terrænet?)

• #9   18. apr 2011 er helt på linie med de andre. Under huden på hunden, så kan vi tale om det. En til halsbåndet ville jeg maks bruge et par hundrede på. Og så skulle den være diskret! Så den ikke skriger ta mig af til en evt. Tyv.

• #11   18. apr 2011 situationen hvor man er hjælpeløs er når "naboen" 4 huse henne af vejen kommer og spørger om vi har set hans hund, den er løbet bort aftenene før. Vi tilbyder at hjælpe med hund der er trænet til spor. søget går noget frem og tilbage og da jeg ikke er andet end nybegynder i eftersøgning vælger jeg at tilkalde en anden sporhund. efter ganske få minutter finder denne hund, naboens's hund som var bortløbet dagen før. Desværre var denne påkørt og død, ih hvor ville det have været skønt hvis den havde haft gps(chip under huden) så den kunne være fundet dagen før og evt. nået til dyrlægen og havde reddet livet. At stå med en total hjælpeløs og utrøstelig nabo gjorde virkeligt et indtryk på mig som jeg altid vil have med mig.

• #12   18. apr 2011 Enig med Søster.

Min hund har udelukkende halsbånd på når vi er ude i det offentlige og kun for at have noget som hendes hundetegn kan sidde fast i.
    Og her løber hun ikke væk. Hun er hyrdehund og bliver i kontakt med sin flok ...

Hun løb væk 2-3 gange da hun var i lømmelalderen men ikke længere væk end hun kunne høre at jeg kaldte på hende.

Når den en dag kommer i chippen så anskaffer jeg den meget gerne.

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#13   18. apr 2011 Hvor er det dejligt med så meget response.

Der tegner sig et helt klart billede af, hvad folk efterlyser og finder interessant.

En kommentar til allerede eksisterende produkter kontra vores: pointen med vores produkt, er at man får direkte besked, hvis hunden kommer uden for "hønsegården".

Lad os sige at chippen kommer under huden og dette ikke er i tankerne hos Jer mere. Jeres hund er normalt ikke typen der løber væk hjemmefra, men der er en risiko for at du kan f.eks. glemmer at lukke lågen til haven eller lignende.

Der hvor vi MEGET gerne vil have jeres input er, hvilke følelser det ville sætte igang hos jer, hvad I ville være villige til at tage af sikkerhedsforanstaltninger eller måske hvor meget I ville være villige til at ofre på et sådan produkt?

Mange hilsner

Søren, Kristoffer og Jens

• #14   18. apr 2011 Kune aldrig drømme om at stole på e helt nyt produkt som dette hvis det ikke havde været grundigt testet og et par år undervejs..
    Og så skulle der være en garanti..

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#15   18. apr 2011 *Fredsfyldt*: Glimrende pointe og er noget vi helt sikkert vil have med i analysen af et marked for et produkt som dette.

I skal huske at dette er en opgave og ikke et reelt produkt, så alt er muligt og alle meninger og ideer tæller.

Malinois: Så det er ikke forkert at sige, at hvis produktet kunne øge sikkerheden for din hund på den ene eller anden måde, så ville du bruge den mængde penge det koster (inden for rimelighedens grænser selvfølgelig)

• #16   19. apr 2011 Som Fredfyldt vil jeg tro at jeg vil være en af dem der ikke ville bruge sådan et produkt før det var gennemtestet.
    Ville sikkert ikke bruge det før det havde været på markedet 5-10 år medmindre man kunne komme med nogen garantier (for at det ikke er sygdomsfremkaldende eller lign.).

En masse tid på tjeck for om det virker betyder ikke så meget. Det kan ikke forrente sig at markedsføre hvis ikke det virker så bliver det godkendt regner jeg selvf. med det virker.

Det er en teknologi der efterhånden har været her del år og det virker.
    Skridtet for at få teknologien ned på en chip er ikke ret langt væk så det er ikke noget jeg bekymrer mig over.

Min bekymring vil gå på hvorvidt det at smide sådan noget ind i en hund/kat og om dette vil skade hunden på nogen måde?
    Teknologien som den bruges nu, bruges jo på døde objekter såsom transportmidler etc.

Jeg er hooked på hvad nu hvis-løsninger.
    Bruger fx. cirka 50 kr. om året på at have en dims i mit nøglebundt som fortæller at der er findeløn hvis mit nøglebundt afleveres hos politiet, skulle jeg miste det.

Har gennem mit liv brugt uforbeholdent mange penge på lign. hvad nu hvis-løsninger til mine døde objekter så ville med garanti ryge på det når det gælder mine elskede dyr.

Jeg ville dog ikke kunne bruge en urimelig mængde penge for den usandsynlighed at min hund/kat skulle stikke af.
    Der skal være rimelighed i det.
    For har slet ikke pengene til en sådan hvad nu hvis udgift ... Det er i forvejen meget dyrt at have dyr ...

Der er så mange andre områder ved det at have dyr jeg først vil bruge penge på.
    Sygeforsikringer etc.

Men hvis det var en rimelig udgift ville jeg bruge teknologien.
    Jeg har fx. for kattens vedkommende valgt at øretatovere hende selv om jeg lige så godt kunne have fået hende chippet eller slet ikke registreret da der ikke er krav om dette endnu så vidt jeg ved.

Hun er indekat så ingen ser øremærkningen.
    Den er der udelukkende i tilfælde af at hun skulle stikke af (er sket 2 gange på 9 år og hun er fundet næsten med det samme og uden andres hjælp) så man kan se hun ikke er vildkat og så man kan finde frem til hendes ejer.

Det er så langt jeg er gået med hvad nu hvis- forholdsregler for hende (har vel kostet omkring 500 kr) ...

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#17   19. apr 2011 Et lidt provokerende spørgsmål måske, men om ikke andet relevant:

Jer der er bange for at få stjålet hunden, er det et rent følelsesmæssigt spørgsmål, eller er der et økonomisk perspektiv i det også?

• #18   19. apr 2011 For mig er det udelukkende følelsesmæssigt. Pengemæssigt er min hund intet værd. Den er uden tavle og med allergi.
    Den er af en meget alm. race som man ikke kan få mange basseører for ...
    Jeg ville være bange for hvad de ville gøre ved hende og hvilke lidelser hun skulle gennemgå.

Tror ikke det ville være økonomisk selv hvis hun havde været højtpræmieret avlstæve ... Et dyr vil altid for mig først og fremmest være en del af familien hvor dennes velvære kommer først.

Men læser med ... Spændende at se hvad dem der lever af deres hunde svarer :o)

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#19   19. apr 2011 @Admin: er der nogen mulighed for at få et emne op i toppen igen så det ikke lynhurtigt går i glemmebogen?
    Interessant diskussion der er gang i her.

• #20   19. apr 2011 Intet med økonomi, kun følelsesmæssigt ens bedste ven kan man ikke sætte en pris på.. Så hvis den var ligesom chippen ville jeg være ligeglad med hvor meget jeg skulle punge ud.. Men det skulle virkelig også virke
    - hver gang.

• #21   20. apr 2011 Nej, det er der ikke, men går man på forsiden ligger emnet øverst i "seneste indlæg" kategorien så længe folk skriver.

Desuden popper den op hos dem der abbonerer på det hver gang der kommer et svar, så de skal nok vende tilbage så længe interessen er der. smiley

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#22   20. apr 2011 Okay, den funktion havde jeg ikke lagt mærke til:)
    Tak for det hurtige svar McFluff

• #23   20. apr 2011 Den er hellere ikke så ligetil at finde, af en-eller-anden grund.

Kommentér på:
Fokusgruppe - tryghed for hunden

Annonce