Pivende hvalp {{forumTopicSubject}}
Jeg har en chihuahua, på 16 uger.
jeg fik hende da hun var 8 uger gammel ..
hun er meget sød og aktiv. og meget sød og kærlig.
der er bare et "problem" HUn piver meget. og det er meget, hvis man ikk lige er ved siden af hende så piver hun , hvis man ikke giver hende opmærksomhed hele tiden .
jeg kan feks, ikk stå og lave mad, og min mand sidder i sofaen , så bliver hun ved med at pive, indtil vi begge sidder i sofaen.
generalt, piver hun bare rigtigt meget når man ikk er ved siden af hende.
jeg er begyndt at lade hende være alene hjemme en time engang i mellem så hun kan lære det lidt..
er der nogen der ved hvorfor hun piver så meget ? er der noget hun mangler måske. er det normalt, ?
Hvad kan jeg gøre for at hun stopper.
jeg har gået ind til det her med fuld forståelse for hvad det kræver at have en hund.
men hvis hun vil blive ved med at pive resten af livet, er jeg bange for at må gå af med hende hviket jeg ikke ønsker da jeg elsker hende meget. og vil gerne prøve at løse problemet.
synes selv hun trives godt, med gåture hjemme osv. det "eneste" er hendes pivning
håber nogle kan hjælpe
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Mht. det andet så må jeg melde pas. Ingen af mine hunde har pivet særlig meget.
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Det eneste jeg ikk kan forstå er hvorfor hun piver og det så træls
Men vil gerne beholde hende og lære hende at holde op med pive
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Har i prøvet at aflede hende når hun piver?
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 105
det med at være alene hjemme en time håber ik du er startede med det hvis ja så lære din hun ikke at være alene hjemme
du skal starte med at gå ind og ud af døren og måske skal du / i tænke på om jeres hund har for meget plads
kom lige til at tænke på hvis jeres hund piver meget kan det være at jeres hund har funde ud af at i kommer når den piver og den vil bestemme om i må gå fra den... dog kommer det an på hvordan den piver.
grunde til at jeg skriver det er fordi efter jeg havde trænet med anton at være alene hjemme og vi kom op på 5 timer gik det galt da han fandt ud af hvis han piv osv kom der en og hente ham, jeg fik en adfærdsdamen ud og vi fik løst problemet men det har været en lang kamp
aug 2007
Ved ikk om det er fordi hun er utryk . For hun får virkelig meget kærlighed. Hun putter sammen med os hele tiden.
-hun sover oppe i vores seng, om natten.
Hun sidder i sofaen med os .
Og det jo ikk fordi hun bar piver lidt. Det er jo hver gang man ikke er i nærheden af hende, hvis vi sidder i sofaen og hun leger på gulvet. Og begynder hun bar at pive. Alt i alt hun piver. Os når jeg laver mad , ..
Tænker at det måske er fordi hun keder sig . Prøver og skrivere hende og hun begynder at lege . Og måske i 5 min . Og så starter det forfra . Dvs. At efter jeg har aktikveret hende flere gange gider hun ikke mere.
Altså hun er virkelig sød og en putte hund og det jo fint. Men kan bare ikk sidde med hende hele tiden. Og ved ikk om det kan være min egen skyld fordi jeg siden jeg fik hende har sat med hende ladet hende sidde i sofaen og putteZ
Men tænker måske at det kan være noget med fra hvor hun kom fra . Der blev hendes mor og søskende stjålet , fra det hus de boede i . Ved ikk om min også blev stjålet men sagde ejern hun ikk gjorde og efter noget tid kom moren tilbage.
Ved ikk om det er derfor hun vil ha så meget nærkontakt.
aug 2007
Ved ikk om man skal lave hende pive ?
jul 2010
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 105
men jeg synes i skal kontakte en adfærdsperson til at hjælpe jer med det. de kommer ud og ser jer sammen og snakker med jer... hun/ham viser jer hvordan i skal gøre. hende jeg brugte koste 800 for en time men må sige det var det hele vær.. jeg havde også prøvet alt muligt hvad folk sagde med uden held. hvis i har lyst har jeg tlf. til hende du/i kan sende mig en pb
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Det er et kæmpe arbejde at have en hvalp og jeg kan kun sige at hvis I allerede er begyndt at tænke at I ikke kan have hende, så omplacer nu istedet for senere, for der kommer langt større udfordringer end hvalpepiveriet undervejs.
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
Sørg for at aktivere hende mentalt.. dvs. f.eks. at hun skal finde godbidder eller sin mad på græsset eller med en aktiveringbold, finde godbidder du har gemt osv. Det er selvfølgelig også vigtigt at hun får kærlighed og opmærksomhed. Men hvis hun piver... så ignorer hende indtil hun tier stille og giv hende først da opmærksomhed og ros hende.
Det er et stort arbejde at opdrage en hvalp og det bliver værre, når hun først kommer i teenagealderen. Jeg må sige det ryster mig lidt, at du efter så kort tid allerede er parat til at opgive hende. Få evt. hjælp fra en hundeadfærdsterapeut, som er uddannet i hunde og deres adfærd. Det kan sagtens være signaler du sender til hende der gør at hun er utryg og piver. Det kan også være hun er traumatiseret pga. hendes mor blev stjålet.. og det skal hun have hjælp til at komme over.
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 29
jul 2010
okt 2009
okt 2009
Lige præcis......det kan være alt og det er ærgerligt hun ikke er ærlig omkring piveriet. Ender måske på samme måde i en ny familie, istedet for at de der fik den vidste det var en del af pakken
Pivende hvalp