{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.760 visninger | Oprettet:

så har man hørt det med... {{forumTopicSubject}}

ja har godt nok hørt om teacup chi'er og det er sku ik lige noget jeg ville støtte op om.. er chi'er ik små nok i forvejen?!
men idag på en af vores (timon og jeg) cykelture møder vi en hund jeg virkelig ikk ka se hva er. stopper så op og spørger hva det er for en lille en (ja jeg troede det var en 9-10 ugers hvalp) og fik så af vide at det var en teacup-malteser.. havde ingen ide om at de os fandtes i teacup udgaven.. den var mindre end timon!! den var så godt nok "kun" 7 mdr mener jeg det var og så var der vist kun den og en anden teacup malteser i danmark..

men hvorfor ska alt være så småt? jeg ville nødig ha noget der var mindre end timon. man ska jo os se at det er en hund og ikk en hamster man har..

nå men ville bare hører om der var andre der havde hørt at malteseren os var underlagt modens luner?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så har man hørt det med...
  • #1   15. apr 2011 teacup --- mig bekendt findes det slet ikke..

der findes der i mod stupide opdrættere der stopper deres hvalpe ned i kopper med blomster på og tager billeder som får små dumme trunter til at forelske sig og lyst til at bygge rede....

der i mod findes der hunde der er atypiske små - og endda nogle med dværgvækst. men på ingen måde noget at stile efter i avlen.

men slår mann op i race beskrivelserne findes det ikke.

• #2   15. apr 2011 Har ikke hørt om malteseren, men her på vejen bor der en mikrolille yorkie. Synes det er lidt synd fordi de små hunde har strabadser nok i forvejen og behøver ikke avles mindre end de allerede er hvis du spørger mig....

• #4   15. apr 2011 ja selvfølgelig er der nogen der avler efter det målrettet -- der er jo penge i lortet.. men som jeg skriver er det ikke noget man bør stile efter

• #5   15. apr 2011 Jeg forstår heller ikke at det hele skal være så småt. Det kan virkelig også blive for småt.

Jeg elsker små hunde, men fik engang en Papillon i gave. Han vejede sølle 1,5 kg som næsten voksen. Det er simpelthen for lidt - han var alt for lille til min smag. De virker mere skrøbelige, man tør jo næsten ikke engang at de hopper op og ned af sofaen.

• #6   15. apr 2011 Jeg vil give hundemutter helt ret. Der findes ingen teacup hunde, uanset race. Det er noget opfindsomme skrubelløse opdrættere har opfundet, fordi der er penge i de helt små hunde.
    De er meget for små til de respektive standarder, og bør derfor ikke fremavles.Lad være med at købe dem, så vil de forsvinde lige så stille til gavn for hundenes sundhed, fordi disse små individer ofte har helbredsproblemer.

• #7   15. apr 2011 ved godt at det ikk er en race for sig og alt det der, så os derfor at jeg skriver at de ligger under for modens luner. men troede kun det var chi'erne der var "ramt" af det.

hundemutter: jo desværre er der nogle der avler efter dværgvækst (eller i hvert fald at få hundene så små som muligt) for at sælge til, som du skriver, små dumme trunter. og de er desværre fuldstændig ligeglade med hundenes ve og vel, så længe der kommer penge i kassen.

• #8   15. apr 2011 pomrus: tro mig, det er slet slet ikk noget jeg vil ha i mit hjem.. jeg synes timon på 2,1 kg er meget lille og næste hund jeg får er en shiba som jo er en del større. man ska ku klappe hunden uden at brække hver eneste knogle i den..

hundemutter: der var du sku hurtigere med dit svar end jeg var;-) hehe men da dejligt vi er enige..

• #10   15. apr 2011 susanne: haha det er sørme nogle store teacup's du har;-) men sød er han da:-)

• #11   15. apr 2011 maria: det er sørgeligt at nogle avler frem efter noget man er ret sikker på ikk når at opleve sin første fødselsdag:-( penge gør noget forfærdeligt ved mennesker

• #12   15. apr 2011 jeg får helt seriøst lyst til at slå folk år de bruger den betegnelse om racerne..

hvis de virkelig vidste hvilke konsekvenser det har for hundene at de bliver så skam avlet..

for ca 50 år siden var min race lige ved at uddø pga denne uskik. igennem flere år betragtede man chins som værende grimme og uværdige hvis de vejede over 1½ kg. det slog sku næsten racen ud. det væltede frem med sygdomme.

hjertefejl - pl - åben fontanel - læbeganespalte øjen problemer osv osv.

til sidst måtte man finde nogle store linier og køre ind også gik et kæmpe genopretnings arbejde igang.. et arbejde som specielt to kvinder stod i fronten for - de blev senere hædret af den japanske kejser for at have redet racen -

• #13   15. apr 2011 og jeg vil lige tilføje at det først er nu vi er ved at være sygdommende kvit -- tænk over 1000 års avls arbejde ødelagt på under 50 år --- fordi en flok forkælede trunter sad og ville have nuttede små pyntedukker.

• #14   15. apr 2011 susanne -- hvad er din pointe med det ????

• #15   15. apr 2011 Her hvor vi bor, bor der tilgengæld en GIGANTISK bassethund.. Den vejer 57kilo ifølge ejeren.. Jeg har aldrig set så stor en Bassethund før - den skulle være raceren og have tavle og det hele - og ejeren har haft den siden den var hvalp.. (Møder hende tit på vores gåture) Den er ikke fed - den er bare "overstørrelse".. Så hvis der findes dværg hunde, så findes der måske også kæmpe hunde!?

Mht. teacup størrelser - så kan der læses meget om dem på nettet, at det ikke er noget der eksisterer - men at mange sælgere vælger at kalde deres hunde for "tea cup" da det lyder mere attraktivt for dem der gerne vil have en lille bitte hund..

• #16   15. apr 2011 f*ck det må være en stor basset!! men ja der kommer jo nogle der ligger udenfor racestandard og det ka man ikk altid helgardere (staves?) sig mod. ligesom susannes collie der jo os er avlet efter avlsgodkendte forældre ka hvalpene blive enten for store eller for små, men så er det bare noget man ikk ska avle videre på.
    og det er jo så det de gør med de der teacup kræ der.
    i stedet for teacup basset må den hedder en badebassins basset når det er gået den anden vej;-) hihi

• #17   15. apr 2011 Jamen den er MONSTER stor.. Jeg kunne slet ikke holde op med at glo på den første gang vi mødte den.. Leopold stak halen mellem benene og styrtede den anden vej! smiley Jeg spurgte hende om den var ægte - og det var den.. Og så gik snakken omkring den her KÆMPE hund.. Men helt vildt dejlig vovse.. Måske jeg må have lov at tage den et billede af den næste gang jeg møder hende på gåturen.. Fordi den er virkelig dejlig! smiley Men ja, den må jo bestemt være en "abnormalitet" indenfor sin race.. Men ja, vi mennesker er jo heller ikke ens, nogen bliver 2,30m høje - andre blir ½ meter..

• #18   15. apr 2011 ja du må lige sige til hvis du får taget et billede.. for har da godt nok aldrig set den så stor før.
    og ja man er jo ikk ens.. andet ville os være kedeligt.
    jeg trænede os en hest engang der var efter top præstations væddeløbsheste og de havde bare lagt fantastisk mange penge i at lave den her hest. begge forældre var alm str men lille ally blev 143 i stg. og ja, så ku hun jo ikk følge med de andre i galopløbene.. men fantastisk hest alligevel (der var bare ikk nogen der troede på hun var fuldblod når jeg kom ridende på hende)

• #20   16. apr 2011 Jeg har hørt og set om malteseren i mini format..jeg havde nogle hvalpe kunder her sidste år,,,damen sagde hun var ikk helt sikker på de ville have ham da de var bange for han blev lige så stor som faren,,!!
    Min maltesre han vejr ca 2,5kg og er en lille en,,,,jamen de havde sommerhus i london og derover vejde de kun 1 kg!!

• #21   16. apr 2011 Hmmm..... gad vide hvornår der bliver lavet et Tea-cup Grand Danois?

• #22   16. apr 2011 grynet: haha der ska vist ligges en del arbejde i at få en GD ned i en teacup (selv som hvalp) men ku forestile mig der var nogen der gik den anden vej med GD. ka de mon blive lige så store som en hest?

jeanette-Antisnob:-))(miss you!!) N: ej nu må de sku da lige.. ja puha han er "godt nok stor" når han kommer op og veje HELE 2,5 kg. syg syg verden vi lever i.

palle: ja eller et hamster. måske et dværghamster, så fås det vist ik meget mindre..

• #24   17. apr 2011 Det er ikke nødvendigvis fordi at folk avler hen imod det...
    Min den ene chi vejer pt. 1,5 kg, hun er fra Januar 2010, men begge hendes forældre vejer over 2,0-2,4 kg.

Går ud fra at ordet bliver brugt fordi at det ser smart ud???
    En 1,5 kg kan ik sidde i en the kop gggg så de billeder man ser er vel somregel unghunde eller hvalpe.

Kommentér på:
så har man hørt det med...

Annonce