ved ikke om dette indlæg har været på {{forumTopicSubject}}
Mishandling: Fuld bilist trak det blødende og udmattede dyr efter sig
(Sakset fra Ekstra Bladet)
Torsten Ruus - 08:30 - 15. maj. 2006
Blodsporene efter den desperat kæmpende rottweiler-bastard Walther er tydelige på villavejene i den lille østjyske by Harlev.
Walther var sent st. bededag offer for et groft overgreb, da ejerens kammerat i et udslag af fuldskab, tankeløshed og dovenskab bandt det forsvarsløse dyr til sin Ford Mondeos trækkrog. Han slæbte derefter Walter gennem byen, mens hunden første spænede af sted og derefter i panik forsøgte at slippe fri ved at stemme de blødende og flænsede poter i.
Den 45-årige bilist sigtes nu for spritkørsel og grov dyremishandling.
Men det er stadigvæk en gåde, formentlig også for manden selv, hvordan han kunne drømme om at lufte hunden på den bestialske måde.
Stoppet af kvinde
- Han var godt overrislet, og det kan til dels forklare den vanvittige handling. Det er klart, at en hund ikke kan følge med i det tempo, men jeg tror ikke, han ville skade den, siger Jens Rønberg, vagthavende hos Århus Politi.
Selv har manden forklaret politiet, at han havde Walther i pleje og havde lovet ejeren at motionere den. Men efter at have indtaget en del bajere ville den i forvejen gangbesværede mand gerne skåne sig selv.
Hvad gør man så? Man fastspænder hunden til sin bils anhængertræk og strabadserer den med ca. 30 km/t igennem Harlevs hovedstrøg, Gl. Stillingvej, og op ad to villaveje.
Først da det efter omkring 800 meters dyremishandling lykkedes en dyttende og chokeret kvindelig bilist at overhale og spærre vejen for mandens køretøj, sluttede mareridtet for den blodige hund.
- Hvad fanden har du gang i, råbte hun ind i hovedet på dyremishandleren.
- Det er også bare mig, der er dum, lød hans kommentar, før han gelejdede hunden ind på bilens bagsæde.
Plaget af akut dårlig samvittighed opsøgte han hundens ejer, men kvinden havde i mellemtiden anmeldt ham til Århus Politi.
En skøn hund
Kort efter blev Walthers ødelagte poter og udslidte bentøj behandlet på Højbjerg Dyreklinik. Hunden har lidt et stort blodtab men får formentlig ikke varige men af uhyrlighederne.
- Den har det fint nu, lød meldingen i går fra dyrlæge Trine Venø.
Hundens ejer gik i går i flyverskjul. Han var ikke at træffe i sit hjem i Harlev og besvarede ingen telefonopkald.
- Jeg har heller ikke hørt fra ham. Men jeg er lige, så jeg ryster. Walther er sådan en skøn hund, siger et nært medlem af hans familie.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.881
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 58 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
øv hvor bliver jeg deprimeret, over den stærke følelse af magtesløshed...lad os nu snart få det dyrepoliti der er så stort behov for....
Lykke
ved ikke om dette indlæg har været på