{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

unghunds opførsel overfor hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg har en dejlig han shih tzu på 11 måneder som er noget af det skønneste i verden. Generelt er han stadig meget underdanig overfor de andre hunde, og hvis de gør eller afviser ham, så bukker han sig altid. Det kan selvfølgelig også være fordi at han ikke er helt kønsmoden endnu, det skal jeg ikke kunne sige.. Hans opførsel overfor hunhunde er at han er begyndt at slikke dem rigtig meget i røven og følger efter dem, men hvis der fx er en anden hanhund, så bøjer han sig..

Men til gengæld er der ved at komme et problem som jeg er bekymret for, og som jeg rigtig gerne vil have stoppet nu mens han stadig er ung.
Når vi er i hundegården, og der kommer hvalpe ind, tror jeg ikke rigtig han forstår at de er små hvalpe. I hvertfald så er han bare begyndt på at ville lege UTROLIG vildt med dem, og de små hvalpe kan ikke rigtig forsvare sig. Han sætter sig oven på dem og viser lidt at han er "overhund" tror jeg.. Dette gælder blandt andet en mops hvalp på 9 uger, som jo bare bliver mast af en hund på en 8 kg.. Og han bliver VED med at følge efter dem. Selvom jeg tager fat i ham og siger NEJ så når jeg giver slip på ham, følger han konsekvent efter hvalpen igen.
Så de har endt med at jeg bare har siddet og holdt i hans sele mens at der er hvalpe i hundegården. Og det kan han slet ikke klare. Han sidder højlydt og piber, fordi at han ikke kan komme hen til hvalpen.. Også selvom der er hunhunde som han normalt plejer at være vilde med, så er de luft, når en hvalp kommer ind i gården..

Er der nogle der kender til det? hvad gør man ved det? Jeg kunne selv godt tænke mig på et tidspunkt at få mig endnu en hund (om et par år) og vil meget gerne have stoppet den her dumme adfærd..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unghunds opførsel overfor hvalpe
  • #1   10. apr 2011 Jeg kender ikke til så mange andre racer end min egen - men her er det fuldstændig almindeligt, at unghunde ikke har styr på, hvordan man opfører sig overfor hvalpe.

De er for vilde, bliver let irriterede og siger fra voldsommere end det er nødvendigt.

Hos min race går det over, når der er blevet mere modne.

Jeg selv vælger i den periode at være lidt påpasselig med hvem hunden møder - og har jeg hvalp, får den ikke lov til at lege med unghundene.

Kommentér på:
unghunds opførsel overfor hvalpe

Annonce