1.163 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Vi fik hund nr.2! Vi fik hund nr.2!

For et stykke tid siden lavede jeg et indlæg herinde, omkring hvad man skulle tænke på, hvis man ville anskaffe sig endnu en hund.

Vi havde i forvejen vores dejlige beagle, Mille, som bliver to her til sommer, og jeg husker, at der var mange, der ønskede os held og lykke, og at det var skønt med to hunde. Men også det modsatte. At vi skulle tænke os om, osv osv, hvilket jeg ellers syntes, at jeg havde skrevet meget udførligt, at vi næsten ikke havde gjort andet smiley Vi snakkede stolpe op og stolpe ned, søgte på nettet og læste en masse, og det endte så med, at vi tog ud og se på den her lille hund, 14 uger gammel var hun dengang. Vi havde pakket bil og hund og kørte så afsted, vi havde på forhånd aftalt, at hvis en af os var i tvivl, så havde vi ret til at sige nej, hvis vi ikke følte, at det var noget for os med lige netop den hund.

Det hele gik dog over alt forventning, og ja, vi endte med at tage den lille, Qela, med hjem.

Og jeg har ikke et sekund fortrudt!

Selvfølgelig er det ikke nogen dans på roser, der skal tørres søer op engang imellem, de har krudt i bagen og tumler nogle gange hvor man ønskede de kunne være stille, og jeg kan støvsuge meget oftere en før, selvom det ikke engang er synderligt store hunde.

Og alligevel så fortryder jeg det ikke, Qela er kommet for at blive.

Det er så skønt at se de to hunde tumle sammen, at sidde i lænestolen med den ene (eller nogle gange begge to smiley ) på skødet og hygge, lære nye tricks helt fra bunden, se dem ligge og snue i kurven sammen efter en god gåtur osv osv.

Og hvor er det sjovt at se den bette begynde at efterligne Mille, selvom det var dejligt at have en hund, så er der bare så meget mere glæde forbundet med at have to!

Jeg forstår godt, at man skal være skeptisk, men jeg syntes selv, vi gik ind til det med åbne øjne og havde gennemtænkt det meget nøje, og vi er bestemt ikke blevet skuffede!
Selvom kæresten ikke så meget er til "ble-børn" (=han synes de er lidt sjovere, når de er blevet renlige smiley ), så er det helt åbenlyst, at lille Qela forguder ham, og så smelter man jo, man kan slet ikke andet.

Det skal bestemt ikke forstås sådan, at det at have to hunde er noget man "bare lige gør", men er det en velovervejet beslutning, så kan det blive en virkelig fantastisk oplevelse, og jeg er så glad for, at vi til sidst sprang ud i det! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vi fik hund nr.2!
  • #1   9. apr 2011 Tillykke:) det er super lækkert med 2 hunde:)

• #2   9. apr 2011 Ville aldrig kunne have mindre end 2 hunde . den glæde du fortæller om er det bedste smiley

• #3   9. apr 2011 Tak -vi kommer heller ikke ned på at have en hund igen, det er helt sikkert smiley

Men det var vi også enige om inden vi kørte derop, tager vi den med hjem, ja så skal den blive her, den skal ikke have flere hjem. Er der problemer, så må vi løse dem, ellers er det os der har fejlet. Heldigvis har vi to glade, sunde og raske hunde, og de småting der er, tager vi hen ad vejen, men jeg synes, alt i alt, det har været en meget positiv oplevelse smiley

• #4   9. apr 2011 Sikken et dejligt indlæg at læse smiley Tillykke med jeres anden hund, og at det går så godt..

Jeg vil også gerne have nummer to hund, men det må vente indtil kæresten og jeg er flyttet i hus med have smiley

• #5   9. apr 2011 åhh gid det var mig:)

at have 2 hunde må bare være dobbelt lykke.
    syntes det er skønt at læse en positiv tråd om dette, så det skal du have tak for.
    tine

• #6   9. apr 2011 For en god måned siden, fik vi hund nr.2, dog ikke en hvalp, men en hanhund på 6 år, vi havde i forvejen en han på 2.
    Efter et par dage var de uadskillige , de leger (så vi er ved at vælte), de sover sammen, ja, de har det bedst når de hele tiden kan se hinanden. Vi har kun i kortere perioder, haft en hund, og at se dem lege gør, at man siger: Vi skal have to hunde!!

• #7   9. apr 2011 Enig med Trine det er skønt med 2 hunde, men for jer der bliver forelskede i tanken og 2 hunde så er der også 2 reg. på alt, dyrlæge, forsikring, kost osv. bare lige så man ikke glemmer det ;o)))

• #8   9. apr 2011 tillykke:) elsker også mine 2 op over skyerne og højere;) jeg køber på udsalg/tilbud nu...hihi...der er nemlig 2 af regningerne nu...men de er det hele værd smiley

• #9   9. apr 2011 hanne N: Klart, man skal ikke glemme det, og jeg mener stadigvæk, at man VIRKELIG skal gennemtænke det inden man gør noget, man skal ikke bare gøre det for sjov -selvom det er sjovt smiley
    Det er dobbelt ansvar, det er at skulle ud i regnvejr en mørk aften med lommelygten for at lufte hund, det er at lufte dem HVER dag, at tørre diverse ting op fra gulvet og måske afskrive et par nye sko, det er dyrlæge, mad, træning, forsikringer, rod og svineri, hundehår og kaos -men hold op hvor jeg elsker det når jeg ser vores to dejlige hunde smiley
    Vi havde praktisk taget vendt hver en sten inden vi fik hende hjem, både fordele og ulemper, og som min kæreste sagde, "vi skal jo ikke have en hund mere, og så går der en uge inden vi gider have hund igen." Dermed sagt., at det er HVER dag, 24/7, at kræet er dit ansvar smiley
    Den del er vi hedigvis enige om, og med alle de dyr vi har, er vi nødt til at have lidt systemer og rutiner, men jeg tror kun, den lille hund har haft godt af det, hun bliver mere og mere tryg, både ved os og fremmede og har allerede langt mere selvtilid smiley

• #10   9. apr 2011 Her blvier der også gerne købt på tilbud -sjovt nok er hundene ligeglade, men de mangler heller ingenting smiley

• #11   9. apr 2011 Ja det er dejligt med 2 hunde, de har utroligt meget glæde af hinande, og det er morsom at se når de kuminikere med hinanden
    men selvfølgelig er der da lidt arbejde så længe hvalpen er lille, men det går jo over.

• #12   9. apr 2011 Ja og det er vildt, så meget en hvalp lærer af "storesøster" smiley Det er i hvert fald et stort plus for os, at vi har Mille der er så nem, og hun har taget imod Qela som om det var den største selvfølge, at der liiige flyttede en ny hund ind på hendes enemærker smiley

Kommentér på:
Vi fik hund nr.2!

Annonce