Vi fik hund nr.2! Vi fik hund nr.2!
For et stykke tid siden lavede jeg et indlæg herinde, omkring hvad man skulle tænke på, hvis man ville anskaffe sig endnu en hund.
Vi havde i forvejen vores dejlige beagle, Mille, som bliver to her til sommer, og jeg husker, at der var mange, der ønskede os held og lykke, og at det var skønt med to hunde. Men også det modsatte. At vi skulle tænke os om, osv osv, hvilket jeg ellers syntes, at jeg havde skrevet meget udførligt, at vi næsten ikke havde gjort andet Vi snakkede stolpe op og stolpe ned, søgte på nettet og læste en masse, og det endte så med, at vi tog ud og se på den her lille hund, 14 uger gammel var hun dengang. Vi havde pakket bil og hund og kørte så afsted, vi havde på forhånd aftalt, at hvis en af os var i tvivl, så havde vi ret til at sige nej, hvis vi ikke følte, at det var noget for os med lige netop den hund.
Det hele gik dog over alt forventning, og ja, vi endte med at tage den lille, Qela, med hjem.
Og jeg har ikke et sekund fortrudt!
Selvfølgelig er det ikke nogen dans på roser, der skal tørres søer op engang imellem, de har krudt i bagen og tumler nogle gange hvor man ønskede de kunne være stille, og jeg kan støvsuge meget oftere en før, selvom det ikke engang er synderligt store hunde.
Og alligevel så fortryder jeg det ikke, Qela er kommet for at blive.
Det er så skønt at se de to hunde tumle sammen, at sidde i lænestolen med den ene (eller nogle gange begge to ) på skødet og hygge, lære nye tricks helt fra bunden, se dem ligge og snue i kurven sammen efter en god gåtur osv osv.
Og hvor er det sjovt at se den bette begynde at efterligne Mille, selvom det var dejligt at have en hund, så er der bare så meget mere glæde forbundet med at have to!
Jeg forstår godt, at man skal være skeptisk, men jeg syntes selv, vi gik ind til det med åbne øjne og havde gennemtænkt det meget nøje, og vi er bestemt ikke blevet skuffede!
Selvom kæresten ikke så meget er til "ble-børn" (=han synes de er lidt sjovere, når de er blevet renlige ), så er det helt åbenlyst, at lille Qela forguder ham, og så smelter man jo, man kan slet ikke andet.
Det skal bestemt ikke forstås sådan, at det at have to hunde er noget man "bare lige gør", men er det en velovervejet beslutning, så kan det blive en virkelig fantastisk oplevelse, og jeg er så glad for, at vi til sidst sprang ud i det!
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 659
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 573
Men det var vi også enige om inden vi kørte derop, tager vi den med hjem, ja så skal den blive her, den skal ikke have flere hjem. Er der problemer, så må vi løse dem, ellers er det os der har fejlet. Heldigvis har vi to glade, sunde og raske hunde, og de småting der er, tager vi hen ad vejen, men jeg synes, alt i alt, det har været en meget positiv oplevelse
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 374
Jeg vil også gerne have nummer to hund, men det må vente indtil kæresten og jeg er flyttet i hus med have
apr 2011
Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 6
at have 2 hunde må bare være dobbelt lykke.
syntes det er skønt at læse en positiv tråd om dette, så det skal du have tak for.
tine
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.082
Efter et par dage var de uadskillige , de leger (så vi er ved at vælte), de sover sammen, ja, de har det bedst når de hele tiden kan se hinanden. Vi har kun i kortere perioder, haft en hund, og at se dem lege gør, at man siger: Vi skal have to hunde!!
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 841
okt 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 17 Svar: 906
sep 2009
Det er dobbelt ansvar, det er at skulle ud i regnvejr en mørk aften med lommelygten for at lufte hund, det er at lufte dem HVER dag, at tørre diverse ting op fra gulvet og måske afskrive et par nye sko, det er dyrlæge, mad, træning, forsikringer, rod og svineri, hundehår og kaos -men hold op hvor jeg elsker det når jeg ser vores to dejlige hunde
Vi havde praktisk taget vendt hver en sten inden vi fik hende hjem, både fordele og ulemper, og som min kæreste sagde, "vi skal jo ikke have en hund mere, og så går der en uge inden vi gider have hund igen." Dermed sagt., at det er HVER dag, 24/7, at kræet er dit ansvar
Den del er vi hedigvis enige om, og med alle de dyr vi har, er vi nødt til at have lidt systemer og rutiner, men jeg tror kun, den lille hund har haft godt af det, hun bliver mere og mere tryg, både ved os og fremmede og har allerede langt mere selvtilid
sep 2009
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.778
men selvfølgelig er der da lidt arbejde så længe hvalpen er lille, men det går jo over.
sep 2009
Vi fik hund nr.2!