21. nov 2008 Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Positiv oplevelse hos dyrlægen :) {{forumTopicSubject}}
Ja, inspireret af en tidligere tråd i dag, vil jeg nu også gerne fortælle om en positiv oplevelse hos min dyrlæge i går!
namie var dernede tirsdag og få taget antistof test samt tjekket for patella (YES 0-0) men hun havde desværre ikke antistoffer nok, ringede dyrlægen og sagde, så vi skulle derned dagen efter (i går) og have en vaccine.
Denne vaccine er GRATIS, dvs. al den tid, jeg tog fra dyrlægen fik de intet for. Nå, jeg kommer derned og har begge piger med. Keiko er ikke glad for dyrlæger pga. en ubehagelig oplevelse dengang hun skulle øjenlyses, det var hos en fremmed dyrlæge.
Så hun var med, for at se at der ikke skulle "ske hende noget" denne dag.
Nå, Namie kommer op på bordet og dyrlægen lytter på hende, og jeg fortæller så at Keiko måske er drægtig, og at hun skal røntgen fotograferes dag 42 for at tælle antal hvalpe osv. men at jeg er nervøs fordi hun ikke kan lide dyrlæger.
Men så beroliger dyrlægen mig, og viser så på Namie hvordan hunden skal ligge og holdes og siger at det nok skal gå! Namie får så sin vaccine, og søreme om ikke dyrlægen så lokker Keiko op på bordet og propper guffer i hende
Hun tjekkede forsigtigt hendes øjne og ikke en lyd fra Keiko... Hun kan heller ikke lide at folk tjekker hendes tænder efter sin dårlige oplevelse og det sagde jeg så.
Dyrlægen spurgte, om hun bed, hvis hun prøvede og jeg sagde at jeg nok mente, hun ville knurre først.
Forsigtigt løfter hun den ene mundvig op og FÅR LOV af Keiko til at se tænderne uden knur eller noget. Hun slikkede sig dog om munden, altså dæmpende signal.
Men så slap dyrlægen stille og roligt, og proppede flere guffer i Keiko og gav hende så lov at springe ned (Bordet var ikke helt hævet!)
Og så tog vi ellers hjem, hele denne service som nok tog 10-15 min uden at give en krone for det og hun spurgte også ind til keikos adfærd om hun havde ændret sig siden parring osv.
Jeg var SÅ paf! De er virkelig søde, og det bekræftede Keikos opførsel mig også i, hun stoler allerede meget på dem!
Så det var lige en lille solskinshistorie fra os, undskyld hvis det blev lidt langt
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Og hvor er det sødt af hende lige at hjælpe lidt med hundens angst
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Jeg ved så ikke, om hun tilgiver dyrlægen når hendes mavse skal fotograferes, men mon ikke hun gør, hvis der bliver proppet tilstrækkeligt med guffer i hendes flab
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Af samme grund kører jeg 30 km når min hund skal til dyrlæge..
Der ligger mindst 3 dyrlæger tættere på, men jeg er ligeglad.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
At denne dyrlæge så ligger 1,5 km fra mit nuværende hjem, er jo bare ren luksus
Positiv oplevelse hos dyrlægen :)