{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Hvalpe og Kattelort?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål. . . En af mine veninder fik sig for et par dage siden en hvalp, og hun overvejer at lade salget gå tilbage - dels fordi den ene af hendes katte ikke kan med den, og fordi hvalpen spiser kattelort.

Jeg har sagt at tilvænning tager lang tid, og at det er normalt at hvalpe spiser kattelort. Jeg har det sådan lidt, altså hvad regner hund med? Når nu der er en kattebakke i huset. . . Eller er det bare mig??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe og Kattelort??
  • #1   6. apr 2011 Det skal siges at hun vil bruge den til at blive hundefører med, og at den er 14 uger.

• #2   6. apr 2011 Hunde elsker kattelort.. Sådan er det bare og man må prøve at afskærme så hunden ikke kan komme til kattebakken.

Hvordan hundefører ?
    professionelt eller ??

• #3   6. apr 2011 Det er i hjemmeværnet hun er. Og det er der hun gerne vil være hundefører.

• #4   6. apr 2011 Undskyld mig, men hvad f*nden foregår der i hovedet på hende??

ALLE hvalpe (og hunde for den sags skyld) synes kattelorte er det store hit. Det er hende, der skal lære noget her.. Det er bla at flytte kattebakken ud for hvalpens rækkevidde..

Aj jeg er sgi forarget nu...

• #5   6. apr 2011 Sorry, kan se du er ret enig *G*

Nej, hun er altså bims.. Den næste hvalp vil gøre det samme smiley

• #6   6. apr 2011 ja, jeg er ret enig med dig. Den anden situation er, at den ene kat virkelig ikke bryder sig om at der er kommet en hund i huset. Om den kan tilvænnes ved jeg ikke, men generelt tager tilvænning mere end et par dage. . . .

• #7   6. apr 2011 jeg sætter kattebakken i badekarret når vi får hundebesøg!

de er først nu mine katte har accepteret at der kommer hund i huset, de har så godt nok heller ikke hundebesøg hver dag, men et par weekender om året....

men jeg tror sammenlagt der er brugt 30 dage på at få kattene til at vænne sig til hunden.... dvs ca 10 besøg

• #8   6. apr 2011 Forstår jeg tråden rigtigt? Vil hun skaffe sig af med en ny hund hun har haft i et par dagen fordi den æder katte lort?

• #9   6. apr 2011 Ja, det tog min kat 4 mdr at vænne sig til det smiley

Så det vil være det samme med alle andre hvalpe hun får smiley

• #10   6. apr 2011 Jeg giver jer kun ret. Synes heller ikke at det virker så gennemtænkt alligevel, og det med kattelort skal hun altså længere ud på landet med. . . . .

• #11   6. apr 2011 Jeg forstår slet ikke hvordan hun bare kan gå ud fra at hendes kat og den nye hvalp vil kunne med hinanden med det samme.. Det er altså hund og kat, og det er en ny hvalp i hjemmet, havde hun regnet med at katten med det samme ville løbe hen og gnide sig kælent op af hunden?

• #12   6. apr 2011 Pernille S: Det er ikke kun pga. kattelorten - det er også pga. den ene kat i huset, som virkelig ikke bryder sig om, at der er kommet en hund.

• #13   6. apr 2011 Alexandra: Jeg er også ved at give hende den store tale . . for jeg sagde til hende før købet, at nu skulle hun være HELT sikker, og at der kommer meget arbejde det første stykke tid. Specielt med tilvænning.

• #14   6. apr 2011 Katte er jo reserverede over for andre dyr.......

min gamle kat kunne ikke acceptere da vi anskaffede 2 killinger som selskab for hende.....

• #15   6. apr 2011 Mine 2 katte flyttede ind under sofaen i 3 uger da jeg fik hund..
    Det blev fint efter de 3 uger

• #16   6. apr 2011 Det eneste jeg ikk forstår at man ikk lige gir hunden en chance.
    Det er en lille hvalp der kommer til et fremmed sted og det første den møder er en arrig kat, måske skulle man lige trække vejret inden man anskaffer sig et dyr og ik bare kaster rundt med den som en genstand. Kan slet ikk forholde mig til det..:/

Men i min verden vil en hund ALDTID komme før en kat, men sådan er man så forskellig.:)

• #18   6. apr 2011 Enig med Linda R

• #19   6. apr 2011 Min hvalp spiser også kattelort.. Men så har jeg bare søret for at stillet katten`s kattebakke hvor hunden ikke kan nå den..
    Og ang. katten, det kan tage meget lang tid, katte har det jo med at blive pisse fornærmet.. Men hvis hun vil lade gå handlen tilbage pga. de to småting, så burde hun nok ikke ha' hund..

• #20   6. apr 2011 Pernille S: Jeg bryder mig bestemt heller ikke om det. Hun har heller ikke taget nogen beslutning endnu, men hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg, at det er kommet bag på hende hvor meget en hvalp kræver. Jeg har også sagt til hende, at hvis hun sælger den tilbage til hvor den kom fra og det er pga. den ene kat, så kan hun ikke blive hundefører så længe hun har de katte.

• #21   6. apr 2011 Det skal så også siges at den kat som ikke bryder sig om at der er hund til stede også - gik til angreb på hende igår, efter at hunden havde leget med dens snor. Så hun var til læge idag, og få antibiotika for sårene, fordi hånden er hævet.
    Det er ikke en helt nem situation, men jeg har tilbudt hende, at hunden kan komme lidt ind til mig, når kattene har brug for at være sig selv lidt. Her i tilvænnings perioden.

• #23   6. apr 2011 Linda R: Hun bor i en 33kvm stor et værelses lejlighed, så det er ikke helt nemt. Hun har sagt, at hvis der sker et overfald igen fra kattens side, så vil hun overveje om det er det værd.

• #24   6. apr 2011 Ja. Og jeg bor ikke så langt fra hende, så hunden kan komme lidt på besøg hos mig når de har brug for time-out. smiley

• #25   6. apr 2011 Anne: Altså hvis katten går til angrab, så er det nok den der burde væk.. Og kan godt nok ikke se, hvordan man kan finde på at anskaffe sig en hund, når man ved man har en kat der bestemt ikke kan lide hunde.. hmm

• #26   6. apr 2011 Mirian: God ide smiley

• #28   7. apr 2011 Simone P: Situationen er den, at kattene har vænnet sig til en lille hund her på kollegiet. Den må gerne æde af kattenes madskål osv, og de har ingen problemer. Så det var derfor, at hun gik udfra, at kattene godt ville kunne tilvænnes en hund. At de så reagerer så kraftigt overfor denne hvalp kommer faktisk bag på både mig og hende. Hun har fået kattene for mange år siden fra et internat, og de er brødre, så det er ikke nogen der skal skilles ad.

Kommentér på:
Hvalpe og Kattelort??

Annonce