{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.842 visninger | Oprettet:

Hunde kan ikke sammen mere :'( {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg står i den rigtig skidte situation at mine elskede hunde ikke kan sammen mere..

Sascha er faktisk den der er "problemet"..
Hun farer lige i hovedet på Kato (går til angreb) uden grund.. Han kan ligge og sove og ud af det blå ser hun sig ondt på ham..
Hun kan heller ikke med nogle af de andre hunde i familien, og det hele er bare kommet lige pludselig..
Og når Sascha og Kato skal være alene hjemme og om natten bliver jeg nødt til at lukke dem i hver sit rum, da jeg simpelthen ikke tør lade dem gå sammen ude opsyn..

Jeg har snakket med min dyrlæge som også er adfærdsbehandler omkring smerter, og hun har mærket/trykket/trukket osv på hende, men ingen tegn på smerter fra Sascha.. Og mentalt er der heller ikke noget med hende..

Er virkelig helt ude af den, for kan slet ikke klare at mine elskede vapser slås hele tiden..
Så nu står jeg og tænker om jeg skal finde et andet hjem til Sascha eller hvordan..
Har kun haft hende siden d. 30/12-10, og det er jo hurtigt at gå af med hende igen hvis det er..

Har virkelig brug for nogle meget gode råd og ingen negative kommentarer, da jeg virkelig er helt ude af den og ret ked af det.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde kan ikke sammen mere :'(
  • #1   4. apr 2011 har du overvejet at sterelisere hende så dominansen ikke er så stor..

  • #2   4. apr 2011 Michelle - Hun er iflg. dyrlægen på ingen måder dominant, og virker heller ikke sådan på mig.. Har snakket med hende om at få hende sterilliseret, men hun tror ikke at det vil hjælpe, da hun ikke virker dominant..
    På mig virker det som om at det slår klik oppe i hendes hovede lige pludselig og flyver hun lige i flæsket på de andre..
    Og hun stopper ikke før jeg tager fat i hende..
    Det er alle hunde hun gør det ved, store, små, voksne, unge og hvalpe..
    Og det er faktisk meget skræmmende.. smiley


  • #3   4. apr 2011 MIchelle

    Steriliserede tæver er generelt en smule mere aggressive end ikke-steriliserede tæver.

    Hvorfor mener du, at sterilisation skulle modvirke dominans?


  • #5   4. apr 2011 Du skriver den 13/2 at hun er på vej i løbetid, DET kan give en uligevægtig tæve.
    Jeg vil da råde dig til at sørge for hun ved hvem der bestemmer på en god måde, i stedetfor at være angst for disse overfald så tænk på noget andet der giver dig en positiv energi, hvis hundene slås, så skil dem af, lad være med at råbe og fortsæt med hvad du var i gang med.

    Hvis du konstant er bange for de slås, så kan jeg næsten garantere at de gør det, de kan mærke du er utryk og usikker,, og det er hvad du giver dem.

    Det er en ny tæve, den skal finde sin plads og hvis den samtisig skal i løb, så kan det være svært for den, ynk hende dog ikke, vær bestemt men ikke bange, usikker og tvivlende.
    Blot et råd.


  • #6   4. apr 2011 Hvorfor skulle en steriliseret tæve være mere agressiv end en der ikke er ?

  • #7   4. apr 2011 Min dyrlæge mener at sterilisation ikke vil hjælpe på det. Og til orientering har hun været i løb som sluttede for 1mdr siden.

    De hav begrundelsen for at hun skulle have nyt hjem fordi de ikke havde tid til hende. Og ved faktisk ikke om hun var sådan der, men kunne jeg godt forestille mig.
    Har fundet ud af at hun har været hvalpemaskine der hvor hun boede før. 4 kuld på 2år. Og har sådan lidt på fornemmelsen at det er det der gør hun er sådan.

    Jeg må bare indrømme at jeg mentalt ikke har overskud til at kunne klare en ekstremt negativ hund uanset hvor meget jeg elsker den. Døjer nemlig med slem depression og social angst. Er dog i behandling.


  • #8   5. apr 2011 Spørgsmålet er jo så om den skal videre., hvis den er som du beskriver skulle du måske hellere give den fred nu.

  • #9   5. apr 2011 Kennel Flindt's - Syntes det er synd at skulle give en ellers sund og rask hund fred.. Så hellere finde et hjem til hende hvor hun er ene hund..
    Men ja den tanke har strejfet mig..


  • #10   5. apr 2011 Det er svært, det kan jeg sagtens forestille mig, vi havde en Lhasa tæve engang med præcis samme opførsel, den åd alt og alle og intet hjalp, tværtimod smittede den af på den anden hund vi havde, så vi stod med to galpende bæster , vi valgte også et nyt hjem, men med den viden jeg har nu, så tror jeg ikke jeg ville have gjort det, med viden mener jeg at vi jo beholdte den ene hund, og hvis dem der købte den anden stadig har de problemer som vi slås med, så er det ikke i orden at sælge videre.
    Vores køber var dog informeret om tingene.
    Mærkelig nok minder hun utrolig meget om din, vores var fra 2006 mener jeg, eller 2005


  • #11   5. apr 2011 Ok, ja det kan jeg godt se. Men når man har hende alene er hun den sødeste hund ever. Og hun gør aldrig noget mod mennesker eller andre dyr, kun hunde.
    Og 100% vil jeg også informere om hendes temperament overfor andre hunde hvis det ender med nyt hjem. Men selvfølgelig et krav at hun skulle være alene hund.
    Meget pudsigt at min minder meget om den i havde. Ved at Sascha er fra Tyskland og rigtig hedder Brinda. Købte hende af et par fra Ringe på Fyn.


  • #13   5. apr 2011 Ulla M - Tror jeg desværre også det ender med.. Har det bare så forfærdelig skidt med at aflive en ellers sund og rask hund.. smiley
    Det skær virkelig i mit hjerte.. smiley


  • #15   5. apr 2011 jah det er selvfølgelig rigtig nok..
    Det er utrolig synd at hun har været købt kun til at tjene penge på..
    Men syntes samtidig også at hun fortjener at nyde resten af sine dage uden at skulle tænke på alle de dårlige ting hun har oplevet i sit korte liv..


  • #16   5. apr 2011 hmm jeg husker ikke hvor hende der købte vores kom fra mere, men ved de ville have hende fordi de ikke kunne få børn, om de har hende mere ved jeg ikke, men hun ligner mistænkelig meget din.
    Min hed dog Bambi i dansk hunderegister, det lavde vi dog om til Mille.

    jeg forstår godt du har svært ved valget og måske findes der et godt sted til hende derude, dog skal du så nok være meget kritisk med hvor hun kommer hen, men jeg tror da nok at uanset hvad, så kan hun få et godt liv, en hund husker jo ikke sit liv som os, og det med mange hjem tror jeg heller ikke er så svært for dem som vi går og tror, tænker her på man adoptere gadehunde, tager dem hjem til en familie og så kommer de videre, altså 3 hjem der, så se lidt bort fra den fordom hos andre og gør hvad du føler er det bedste for hende, det ved kun du og din hund:o)


  • #17   5. apr 2011 Kennel Flindt's - Hvis hun skal have nyt hjem, har jeg fundet det perfekte sted til hende..
    Det ville blive hos ham hvor min Kato kommer fra, han har nemlig lige mistet sin han pga alderdom (Kato's far) og han er smask forelsket i Sascha..
    Ved hun vil få det godt der, da han har haft Lhasa'er i mange år..
    Hun vil komme til at bo på et kæmpe landsted med heste, ænder, geder, høns osv osv..
    Perfekt for en vapse..


  • #18   5. apr 2011 Men det er nok ikke den samme, for Sascha var slet ikke registreret i Danmark før jeg fik hende.. Har jeg selv sørget for hun blev, samt at hun lige har været til frisør, og at alle sundheds tjek samt vacciner er up to date..

  • #19   5. apr 2011 Synes da du skulle forsøge at få hende der ud, hvis de ved hvordan hun er, så giv den da lov til at leve der, måske ændre alt sig når den er alene.

Kommentér på:
Hunde kan ikke sammen mere :'(

Annonce