Hjælp til valg af hunde str. {{forumTopicSubject}}
Hej, vi er et ung par som gerne vil have os en hund. Vi er begge vokset op med hund hjemmefra, så vi er meget bevidste om hvad det kræver at ha' en hund. Vi bor i lejlighed i byen, så det skal være en lille hund, så hvis i kan hjælpe os lidt ville det være fantastisk!!
Følgende krav:
- Det skal være en lille hund
- Livlig, glad og legesyg
- Skal helst ikke fælde
Vi har tænkt på racer som malteser eller toy/dværg puddel, men ingen af os kender så meget til hunderacer, så vi er åben overfor alle forslag? Men en lille hvid eller sort krøltop synes vi begge er meget søde ..
Og lige til sidst, kan nogen forklare os hvad den helt nøjagtige forskel på toy puddel og dværg puddel er?
På forhånd mange tak
Hilsen Anne
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 12
- Det skal være en lille hund TJEK
- Livlig, glad og legesyg TJEK
- Skal helst ikke fælde.. Atlså ja alle hunde fælder, men synes slet ikke min chihuahua fælder slemt overhovedet, hun er kort håret
De er også lærenemme og UTROLIG menneske kærlige, ved lige hvordan de skal få den opmærksomhed de søger hehe
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 12
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 841
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
En lille glad lærenem intelligent og legesyg hund.
Den fælder ikke.
Den er altid klar til sjov og ballade men kan også ligge på sofaen.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Begge kræver megen pelspleje - og det skal man vide og have lyst til! Frise'en skal børstes, vaskes og klippes. Bolognesen skal kun børstes og vaskes.
Jeg vil dog klart anbefale man vælger med stamtavle, da der er sygdomme som patella luxation og øjensygdomme i racerne.
Hvis i vil vide mere om bolognesen må i sige til. Jeg fortæller altid gerne!
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 132
Har, som i kan se, selv en af slagsen, dog i abrikos...
Den skal, som der bliver nævnt, klippes. Og alt efter hvilket klip man vælger, så er der en del pelspleje... Jeg har min i terrierklip, og der er ikke så meget pleje i det andet end den bliver børstet et par gange om ugen (i bund), og så klipper jeg selv poter, hoved, og halerod en gang om måneden... Og resten bliver klaret ca hver 2./3. måned...
Luca er en aktiv lille hund, som nyder at komme til agility, hvor den jo bare suser afsted... Jeg synes ikke, at hun er hyper, hvis hun ikke lige kommer afsted, men jo der skal anden aktivering til, hvis det er...
Så jeg kan da kun varmt anbefale pudlen... Min er så en mellemstr... Og hos pudlen er det kun størrelserne til forskel mere eller mindre... Og så vidt jeg ved, så er de store vist lidt mere rolige...
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
han er så afgjort ikke min sidste hund af disse racer ,,,mener nu han ligner malteseren mest både af sind og udsende
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Aktivering er heller ikke noget problem, det blir ikke i form af at gå til hundetræning, men leg og gåture i parker og grønne områder - og så selvfølgelig en helt masse leg og opmærksomhed herhjemme!
Kan forstå det er klogest at tage noget med stamtavle, og det er også hvad begge vores familier foreslår, så det er nok det det bliver!
Ginne, jeg vil rigtig gerne høre mere om de to racer Binchon frise og Bolognese, er en af dem den lille hvide hund jeg kan se på dit billede?
Men igen, en LILLE hund vi kan ha i vores lejlighed
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
En utrolig glad hund.
Det er nok en af de mest lydige hunde, jeg har mødt, så ja, det er også et godt bud.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det er en glad og venlig og imødekommende hund, som dog kan være lidt reserveret som voksen. (sådan lidt ophøjet). Elsker at være med hvor der sker noget, elsker at være midtpunkt, har ikke let til stress og er god til at tilpasse sig en given situation. Kræver ud over flere daglige tisseture en tur på ½-1 time, og elsker ellers leg med ejeren eller andre mindre hunde.
Elsker at behage og let at opdrage.
De har lidt vagtinstinkt, men er ikke særlig gøende. Giver lyd når det ringer på døren, eller hvis noget er mistænksomt unormalt...
Kan fint lærer at være sammen emd mindre husdyr som kat, marsvin og kanin (dog ville jeg være meget obs med meget små som mus og fugle). Er ikke typiske strejfere - ja faktisk en glad og nem hund.
Men!!! Der er pelspleje! Pelsen skal børstes ca. 2-3 gange i ugen helt i bund, og hunden skal redes totalt ud og vaskes med shampoo og balsam ca. hver 3. uge. Der ud over er der øjne og skæg som skal tørres dagligt. Og hårene lige ved øjnene skal klippes, potehår skal klippes, hårene ved rumpen og tisseren og kløerne lige så. Ørene skal jævnligt plukkes fri for hår, da det ellers stopper lufttilførelsen til øregangen og giver grobund for betændelse og svamp. Og så bør man børste tænderne eller give ben for tandpleje.
Den pelspleje skal man have lyst til! For den går ikke væk ved man klipper hunden og filtre pelsen gør det hammer ondt på hunden!
Du kan læse mere om racen på min hjemmeside www.waginns.dk eller på et af de mange links jeg har der inde
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 132
Hjælp til valg af hunde str.