803 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvad ville i vælge? Hvad ville i vælge?

Jeg er i 7 sind, jeg har nældefeber på 7 uge og er testet positiv for hund.
Dog er det her hjemme kun den ene hund jeg reagere på, men tilgengæld kan jeg slet ikke røre ved ham uden at få kæmpe udslet indenfor 10 min.
Jeg er simpelhen så ked af det, det er jo ikke hans skyld, men han forstår heller ikke jeg næsten flygter fra ham.
Han har altid lugtet meget mere af hund end de andre hvis i forstår, ikke beskidt men af hund, til trods for de vaskes tit og på samme tid.

Jeg går lidt og overvejer at udstationere ham så jeg stadig kan holde lidt øje med ham, men er det fair når jeg på forhånd godt ved jeg nok aldrig kommer til at tåle ham.

Det lyder underligt, det ved jeg godt, men han er den eneste af mine hunde jeg reagere på, og da han jo er nær døgnet rundt, har jeg konstant nældefeber og ingen medicin hjælper.
Brugbare svar vil jeg blive rigtig glad for:o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville i vælge?
  • #1   29. mar 2011 En udstationering, hvor værten er 100% klar over årsagen, vil da være en særdeles fornuftig løsning....

Hvor gammel er han?

• #2   29. mar 2011 Meningen er jo han netop skulle bruges i min avl, derfor er jeg lidt i 7 sind, jeg vil jo heller ikke være egoist,
    Han er dog pt parret med Raven min tæve, så han er jo indgået i avl.

Det er så svært for han er virkelig en dejlig rolig hund, man kan ikke andet end at elske ham

• #3   29. mar 2011 Trine
    Han er16 mdr, så han er ret ung, testet fri for patella og andre sygdomme, en perfekt lille herre og bare så super godt sind

• #4   29. mar 2011 Det lyder som en god løsning, House...

• #5   29. mar 2011 Kennel House Of Hunters .

Jeg kan jo se du har mange, jeg ved intet om aftaler ang udstationering da det jo aldrig har været på tale her, har du nogen erfaring med hvad jeg betaler og hvad fodervært betaler, jeg vil så gerne være fair overfor alle, men allermest min elskede lille hund der er helt uden skyld i det her.

• #6   29. mar 2011 Man passer jo pels dagligt charlotte så det vil den nye familie stå for.
    Om han skal udstilles igen må være op til dem synes jeg, jeg vil gerne bruge ham igen i min avl, men nej jeg kan ikke passe hans pels, det er jo et af de store problemer ved han skulle blive her, for det er nødvendigt for denne race.

Dog skal han jo ikke bruges mange gange i avl, så måske man kunne lave en aftale med køber om en parring eller to inden for en overskuelig fremtid, åh suk, det er sgu svært, jeg ville jo helst han blev her, men det er synd han ikke kan få pleje og nus som de andre.

• #7   29. mar 2011 Jeg har både Westie og Shih tzu, man siger Shih tzu er allergivenlig, men det er ikke sandheden
    De to piger jeg har har ikke underuld, men min hanhund her, han har voldsomt meget, jeg vil tro det er grunden.
    Ja iføle min hudlæge kan man sagtens være fuldkommen allergisk overfor en hund af samme race og ikke reagere på en anden, det handler om hvor mange hudskæl den pågældende hund har og f.eks underuld.
    Der er ikke noget der med sikkerhed kan kaldes en allergivenlig hund.

Dog har jeg altid haft hund og har ALDRIG før reageret på hunde eller andre dyr, men jeg skal ikke kunne sværge på jeg ikke vil reagere på de andre en dag.
    Min westie er på prednison pga allergi så han har faktisk ikke meget pels tilbage, her reagere jeg heller ikke

• #8   29. mar 2011 Meget nemt, jeg kan røre ved de andre, kæle med dem osv, men så snart jeg bare rør ham eller han snitter mig, får jeg et kæmpe udbrud af nældefeber som stikker og klør.
    Jeg er udredt via priktest og blodprøve, jeg fik en hastetid da jeg virkelig er ramt, jeg håber ved gud jeg kan beholde de andre, men når man først reagere på en kan det komme med andre.
    42 år med hund før man får allergi, meget underligt, jeg ville ikke have troet på det hvis andre skrev det samme

• #9   29. mar 2011 syntes også du skal finde et andet hjem til ham. Giv ham væk mod en evt parring. Men uanset hvad du beslutter dig for, så lav en kontrakt på det

• #10   29. mar 2011 Klanen.

Ja det er egentlig også lidt min tanke, det andet her er synd for ham, han skal nusses som alle andre hunde og ikke have en der nærmest flygter i panik for ham.

• #11   29. mar 2011 Synes faktisk at Klanen's forslag er rigtig godt. Nemlig at finde et godt hjem som kan få ham. De skal ikke betale for ham, men du har krav på en parring med ham når du ønsker, dvs. det skal stå i kontrakten. Der skal også stå i kontrakten i hvor mange år du kan gøre krav på denne parring, dvs. hvis den nye familie ønsker at kastrere hanhunden, så kan de først gøre det derefter !

Og ja, der findes allergivenlige hunde med understregning af "venlig" hunde, men det er INGEN garanti for at man kan tåle den hvis man har allergi overfor hund. Så det er altid et sats hvis man har allergi overfor hund, at tage en allergivenlig hund ind i familien for at prøve det af.

Håber du finder et rigtig godt hjem, hvor du kan følge ham lidt på afstand.

• #12   29. mar 2011 Jeg kan personligt ikke se nogen grund til at det ikke ville være en god ide at udstationere hunden.
    En udstationering er jo netop at give de hunde et hjem som man ikke selv har mulighed/lyst til at have hjemme.

Du vil jo gerne stadig bruge hunden og måske også gerne holde øje med ham, med et udstationeringshjem har du jo mulighed for begge, og så kan du sikre dig at hunden ikke bliver kastebold.

• #13   29. mar 2011 Anne

jeg vil egentlig heller ikke tjene på ham, han skal bare have det godt, men en kontrakt er nok en god ting.
    Nej der er nemlig ikke nogen garanti for man tåler den allergi venlige hund, men det var slet ikke i mine tanker da vi fik den race, jeg har aldrig haft det problem før.
    Jeg håber også jeg kan finde verdens bedste hjem til ham, det fortjener han, er er virkelig em god hund uden nogen form for nykker eller ballade , avlsgodkendt og Patella testet med resultat 0/0 sund og rask, så aflivning ville aldrig nogensinde komme på tale her.

• #14   29. mar 2011 Wolfcub.

Ja det har du helt ret i, jeg tror dog at det er svært at udstationere en hund af mange grunde, men jeg ville så gerne have en mulighed for at vide han var hvor han burde være og som du ikke skriver, skal kastes rundt, det er han bare alt for dejlig til, det er alle hunde, men ham her, han er bare så nem og skal ikke ødelægges, synes ved gud det her er svært og må indrømme jeg altid har sådan tvivlet lidt på folk der skal af med en hund efter mange år pga allergi, den kamel må jeg så sluge.

• #15   29. mar 2011 Nej, det er da også bedre at han kommer et godt sted hen og da langt vigtigere end at du tjener penge på ham. Men ved at lave kontrakten som jeg har foreslået, så har du ikke lukke for muligheden for at lave et kuld hvalpe med ham, hvis han er så god og perfekt som du skriver smiley

• #16   28. apr 2011 Kennel Flindt: Seriøst? Man kan godt have allergi overfor nogle slags hunde og ikke andre, jo jo, men at du ikke kan tåle et enkelt individ indenfor racen?
    Ej det lyder godt nok langt ude?
    Nu kender jeg ikke racen, men skal den have underuld eller ej?

• #17   28. apr 2011 Den har underuld, endda masser, og jo man kan sagtens tåle hunde og så ikke en enkelt hund, det handler om hvor meget skæl den enkelte hund producere såmænd.
    Der er nemlig ikke noget der hedder en allergivenlig hund

• #18   28. apr 2011 Jamen du skrev bare du troede det var pga. underulden længere oppe??
    Du skrev også at de dine tæver ingen underuld har?

• #19   28. apr 2011 Nej mine tæver har ikke samme underuld, det havde han i stor grad, jeg har faktisk idag kl 8 fået endnu et svar fra min hudlæge, jeg har husstøvsallergi, og husstøvmider bæres rundt af skæl og hår, dvs har en hund mange skæl/underuld, så vil de sidde der ligesom i sengen.
    Håber det gav et svar.

• #20   28. apr 2011 Men avler man på individer uden? Troede det var en fejl.
    Men altså har dine tæver underuld elmer ej?

Du skrev:

Jeg har både Westie og Shih tzu, man siger Shih tzu er allergivenlig, men det er ikke sandheden
    De to piger jeg har har ikke underuld, men min hanhund her, han har voldsomt meget, jeg vil tro det er grunden.
    Ja iføle min hudlæge kan man sagtens være fuldkommen allergisk overfor en hund af samme race og ikke reagere på en anden, det handler om hvor mange hudskæl den pågældende hund har og f.eks underuld.

• #21   28. apr 2011 Nej de sorte skal IKKE have underuld for dælen da

• #22   28. apr 2011 Jamen den anden du har, som ikke skal blive hos dig, den kan du godt tåle?
    Blir bare lidt forvirret, derfor jeg er nødt til at spørge smiley

• #23   28. apr 2011 foreløb ja, hun har endnu hvalpepels, ikke noget underuld, så det vil tiden vise.
    Tommy har enorme mængder af underuld, lidt ekstremt meget i forhold.
    Min Westie har storset ingen pels pga medicin og derfor ingen underuld, og Raven skal ikke have underuld

• #24   28. apr 2011 Ja, vi er så de heldige mennesker, der har overtaget Tommy... Og ganske som Amanda skriver, så har han rigtig meget underuld!

Vi har derfor valgt, at klippe ham helt kort. Og sådan bliver han ved med, at være...;o)

Samtidig vil jeg sige, at jeg ikke et øjeblik, er i tvivl om, at Amanda's bevæggrunde for, at lade Tommy skifte hjem. Det er og var meget tydeligt, at hun var rigtig glad for ham og at han ikke bare var en tilfældig hund...

• #25   28. apr 2011 Når enden er god, er alting godt.
    Stort Tillykke til Trine med den nye vaps.
    Bedre hjem kan man vist ikke finde til Tommy.
    Og et stort skulderklap til Kennel Flindt for en god løsning.

Kommentér på:
Hvad ville i vælge?

Annonce