Hvad ville i vælge? Hvad ville i vælge?
Jeg er i 7 sind, jeg har nældefeber på 7 uge og er testet positiv for hund.
Dog er det her hjemme kun den ene hund jeg reagere på, men tilgengæld kan jeg slet ikke røre ved ham uden at få kæmpe udslet indenfor 10 min.
Jeg er simpelhen så ked af det, det er jo ikke hans skyld, men han forstår heller ikke jeg næsten flygter fra ham.
Han har altid lugtet meget mere af hund end de andre hvis i forstår, ikke beskidt men af hund, til trods for de vaskes tit og på samme tid.
Jeg går lidt og overvejer at udstationere ham så jeg stadig kan holde lidt øje med ham, men er det fair når jeg på forhånd godt ved jeg nok aldrig kommer til at tåle ham.
Det lyder underligt, det ved jeg godt, men han er den eneste af mine hunde jeg reagere på, og da han jo er nær døgnet rundt, har jeg konstant nældefeber og ingen medicin hjælper.
Brugbare svar vil jeg blive rigtig glad for:o)
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
Hvor gammel er han?
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Han er dog pt parret med Raven min tæve, så han er jo indgået i avl.
Det er så svært for han er virkelig en dejlig rolig hund, man kan ikke andet end at elske ham
jul 2008
Han er16 mdr, så han er ret ung, testet fri for patella og andre sygdomme, en perfekt lille herre og bare så super godt sind
aug 2007
jul 2008
Jeg kan jo se du har mange, jeg ved intet om aftaler ang udstationering da det jo aldrig har været på tale her, har du nogen erfaring med hvad jeg betaler og hvad fodervært betaler, jeg vil så gerne være fair overfor alle, men allermest min elskede lille hund der er helt uden skyld i det her.
jul 2008
Om han skal udstilles igen må være op til dem synes jeg, jeg vil gerne bruge ham igen i min avl, men nej jeg kan ikke passe hans pels, det er jo et af de store problemer ved han skulle blive her, for det er nødvendigt for denne race.
Dog skal han jo ikke bruges mange gange i avl, så måske man kunne lave en aftale med køber om en parring eller to inden for en overskuelig fremtid, åh suk, det er sgu svært, jeg ville jo helst han blev her, men det er synd han ikke kan få pleje og nus som de andre.
jul 2008
De to piger jeg har har ikke underuld, men min hanhund her, han har voldsomt meget, jeg vil tro det er grunden.
Ja iføle min hudlæge kan man sagtens være fuldkommen allergisk overfor en hund af samme race og ikke reagere på en anden, det handler om hvor mange hudskæl den pågældende hund har og f.eks underuld.
Der er ikke noget der med sikkerhed kan kaldes en allergivenlig hund.
Dog har jeg altid haft hund og har ALDRIG før reageret på hunde eller andre dyr, men jeg skal ikke kunne sværge på jeg ikke vil reagere på de andre en dag.
Min westie er på prednison pga allergi så han har faktisk ikke meget pels tilbage, her reagere jeg heller ikke
jul 2008
Jeg er udredt via priktest og blodprøve, jeg fik en hastetid da jeg virkelig er ramt, jeg håber ved gud jeg kan beholde de andre, men når man først reagere på en kan det komme med andre.
42 år med hund før man får allergi, meget underligt, jeg ville ikke have troet på det hvis andre skrev det samme
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 44 Svar: 684
jul 2008
Ja det er egentlig også lidt min tanke, det andet her er synd for ham, han skal nusses som alle andre hunde og ikke have en der nærmest flygter i panik for ham.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Og ja, der findes allergivenlige hunde med understregning af "venlig" hunde, men det er INGEN garanti for at man kan tåle den hvis man har allergi overfor hund. Så det er altid et sats hvis man har allergi overfor hund, at tage en allergivenlig hund ind i familien for at prøve det af.
Håber du finder et rigtig godt hjem, hvor du kan følge ham lidt på afstand.
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
En udstationering er jo netop at give de hunde et hjem som man ikke selv har mulighed/lyst til at have hjemme.
Du vil jo gerne stadig bruge hunden og måske også gerne holde øje med ham, med et udstationeringshjem har du jo mulighed for begge, og så kan du sikre dig at hunden ikke bliver kastebold.
jul 2008
jeg vil egentlig heller ikke tjene på ham, han skal bare have det godt, men en kontrakt er nok en god ting.
Nej der er nemlig ikke nogen garanti for man tåler den allergi venlige hund, men det var slet ikke i mine tanker da vi fik den race, jeg har aldrig haft det problem før.
Jeg håber også jeg kan finde verdens bedste hjem til ham, det fortjener han, er er virkelig em god hund uden nogen form for nykker eller ballade , avlsgodkendt og Patella testet med resultat 0/0 sund og rask, så aflivning ville aldrig nogensinde komme på tale her.
jul 2008
Ja det har du helt ret i, jeg tror dog at det er svært at udstationere en hund af mange grunde, men jeg ville så gerne have en mulighed for at vide han var hvor han burde være og som du ikke skriver, skal kastes rundt, det er han bare alt for dejlig til, det er alle hunde, men ham her, han er bare så nem og skal ikke ødelægges, synes ved gud det her er svært og må indrømme jeg altid har sådan tvivlet lidt på folk der skal af med en hund efter mange år pga allergi, den kamel må jeg så sluge.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.159
Ej det lyder godt nok langt ude?
Nu kender jeg ikke racen, men skal den have underuld eller ej?
jul 2008
Der er nemlig ikke noget der hedder en allergivenlig hund
nov 2010
Du skrev også at de dine tæver ingen underuld har?
jul 2008
Håber det gav et svar.
nov 2010
Men altså har dine tæver underuld elmer ej?
Du skrev:
Jeg har både Westie og Shih tzu, man siger Shih tzu er allergivenlig, men det er ikke sandheden
De to piger jeg har har ikke underuld, men min hanhund her, han har voldsomt meget, jeg vil tro det er grunden.
Ja iføle min hudlæge kan man sagtens være fuldkommen allergisk overfor en hund af samme race og ikke reagere på en anden, det handler om hvor mange hudskæl den pågældende hund har og f.eks underuld.
jul 2008
nov 2010
Blir bare lidt forvirret, derfor jeg er nødt til at spørge
jul 2008
Tommy har enorme mængder af underuld, lidt ekstremt meget i forhold.
Min Westie har storset ingen pels pga medicin og derfor ingen underuld, og Raven skal ikke have underuld
aug 2007
Vi har derfor valgt, at klippe ham helt kort. Og sådan bliver han ved med, at være...;o)
Samtidig vil jeg sige, at jeg ikke et øjeblik, er i tvivl om, at Amanda's bevæggrunde for, at lade Tommy skifte hjem. Det er og var meget tydeligt, at hun var rigtig glad for ham og at han ikke bare var en tilfældig hund...
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.763
Stort Tillykke til Trine med den nye vaps.
Bedre hjem kan man vist ikke finde til Tommy.
Og et stort skulderklap til Kennel Flindt for en god løsning.
Hvad ville i vælge?