{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Så blev han kastereret {{forumTopicSubject}}

Medicinsk, her tidligere i dag.

Jeg vidste godt at den skulle skydes ind med en kanyle men ikke at den var SÅ stor.
Nøj hvor Milo skreg. Det gjorde bare ondt. Også på mig. Tårerne løb bare ned at kinderne på mig mens jeg fyldte kylling i ham.
Heldigvis havde jeg min mor med til at holde ham imens.

Han var heldigvis ok bagefter, og logrede da også med halen.
Men min samvittighed var sort, så jeg købte 2 nye bamser med piv i til ham ved dyrlægen smiley

Så den ene har han tonset rundt med i haven i dag.

Jeg håber bare at det virker, for det vil jeg da aldrig gøre mod ham igen.

Dyrlægen sagde at det først virkede efter 6 uger. Er det så et halvt år efter de 6 uger det virker, eller kun 4½ mdr?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev han kastereret
  • #1   28. mar 2011 Hvad er det du gerne vil have det skal virke imod?

• #2   28. mar 2011 Han er så fyldt med hormoner, så der er nul kontakt til hundetrænin, så det og bedre koncentration under træning, og mindre gøen.

• #3   28. mar 2011 @ marianne, kan ikke svare på dit spørgsmål, det kunne de 2 andre heller ikke åbenbart.

Men uanset hvad de mener om kastration, så er det trods alt en mere ansvarlig hundeejer der gør det, når man har prøvet hvad man kan med de midler og den tid man har.
    Der er nok af dem der bare lader stå til med adfærdsforstyrrende hunde til følge, hvor det ender med at hverken hund eller hunde-ejer nyder samværet.
    Og så kunne man have ladet være at købe osv osv, men man er også nødt til at agere ud fra den virkelighed man nu engang står i.

• #4   28. mar 2011 Hov hov hov unge dame!
    Jeg har altid være imod det. Og vi har trænet trænet og trænet.
    Og jeg har læst og snakket med adfærdsbehandler og dyrlægen, inden beslutningen blev taget.
    Men træningen har bare ikke været nok, og det er sku også synd for ham at han kører sådan op.

Så der er sku ikke noget stakkels over min hund!

• #5   28. mar 2011 Altså til DDK tavlesnob

• #6   28. mar 2011 Hvor gammel er din hund? Du må jo påregne en del koncentrations besvær i nogle faser af en hanhunds liv, men det er jo charmen ved at have hanhund smiley
    Ja jeg gør det aldrig igen... Savner min friske og frække hanhund dreng. Gjorde det ene og alene grundet Luca skulle i løb og Chicco ikke kunne afsættes i 3 uger.

• #7   28. mar 2011 Det er 6 mdr. efter de 6 uger. Hos nogle hunde lidt længere.

• #8   28. mar 2011 En Jack russell terrier er da også en aktiv lille fætter er det ikke? (skrevet med et glimt i øjet)

• #9   28. mar 2011 Cavalier, han er 1½ år.
    He jeg ved godt at de har de perioder, men han er så fyldt af hormoner nu, så vi valgte at give ham den medicinske.
    Efter samråd med alle parter som kender ham - som nævnt tidligere.

Vores hundetræner har tidligere forslået at vi gav ham den, men jeg nægtede, for var overbevist om at jeg kunne træne det af ham.
    Det kunne jeg bare ikke.

Milo er så fræk, så jeg tror ikke det går helt af ham smiley
    Han var så dygtig før han kom i hormonalderen, og lærte lynhurtigt og var lydig. Det glæder jeg mig så meget til at få igen (hvis jeg får det), for jeg elsker at træne med ham, og så hvor dygtig han bliver. Og træt smiley

• #10   28. mar 2011 Cavalier, du drømmer ikke om hvor aktiv den hund er smiley

2 gange kommenterede dyrlægen i dag hvor muskuløs han egentlig er, fordi han er så aktiv hehe.

• #11   28. mar 2011 der er jo visse faser hvor du ikke kan forvente for meget i forhold til træning og ej heller må presse ham for meget.
    Efter 2 års alderen bliver mange hanhunde mere rolige.
    Kan det være racens energi du forveksler med hormoner?
    Vær påpasselig med hans vægt og HUSK at de første 14 dage efter at implementatet er indsat, stiger testeronet og du vil opleve at han bliver dobbelt op hanhund, så slip ham endelig ikke løs.

• #12   28. mar 2011 Ej en medløber, jeg tror heller ikke jeg kan træne hormoner væk. Det kan man jo ikke.. Og jeg har jo valgt det for hans skyld.

Cavalier, det er ikke hans energi. Og den gør mig ikke noget. Vil ikke have en kedelig hund smiley Det er hormonerne, er slet ikke i tvivl.
    Tak for info, men jeg ved det allerede :o)
    Og jeg slipper ham generelt aldrig løs, andet end i indhegning - og slet ikke nu.
    Han er en flex på 8 m og en sporline vi bruger på grønne områder og i skoven, så han stadig kan løbe lidt.

• #13   28. mar 2011 Marianne: jamen så slipper du da for mere info, hvis du ved det i forvejen...

• #14   28. mar 2011 Cavalier, det var ment på en pæn måde smiley
    Jeg håber da at både dyrlæge og træner har fortalt mig alt det jeg skal vide om det. Jeg var bare ikke sikker på om de 6 uger var inkl. i det halve år, for det præciserede dyrlægen ikke helt.

• #16   29. mar 2011 Når man kastrerer for andet end at undgå reproduktion, så må man se i øjnene, at det man gør er, at lave et raflespil, hvor udfaldet ligeså vel kan falde til den ene side som den anden.

• #17   29. mar 2011 det med at producere afkom, det er jeg meget spændt på, vores brutalis fik en kemisk kast nu her d 3-1 , og ca 21 feb, ordnede han vores tæve godt og grundig, så det blir i april vi ser om det virker, håber det virker

• #18   29. mar 2011 Vi må se hvordan det virker på ham. Jeg har kun en veninde med hanhund, og han er kasteret rigtigt, og hans ædfærd ændrede sig til den rigtige side. Men jeg har også læst at det kan gå til den anden side - dog primært hvis man gør det pga. noget der ikke er hormonielt (staves det sådan?...).
    Jeg syntes at vi er blevet grundigt vejledt af alle de parter som er omkring Milo, og har taget beslutningen pga. det.

Og går det helt skidt, ja så varer den jo kun 6 mdr. og så må vi leve med det og gøre det bedst muligt, og er den erfaring rigere.

Men tak for alle jeres input under alle omstændigheder smiley

Kommentér på:
Så blev han kastereret

Annonce