{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.210 visninger | Oprettet:

"Klaprer" med tænderne..? {{forumTopicSubject}}

Godaften alvidende HG!

Leopold - som nu er blevet 1 år (En cavalierblanding) er begyndt at klaprer med hans tænder..

I starten troede vi det var fordi han har lidt "løst" hud ved mundvigen - og har lidt skæve tænder (arvet efter sin mor - han fik rykket nogle ekstra mælketænder ud da han var mindre) og får sommetider sit mundflæsk til at sidde fast.. Men det her er på en helt anden måde..

Det er tit og ofte når han har sovet - og så vågner og gaber - så klaprer han med tænderne.. Sådan op og ned meget hurtigt.. Næsten ligesom hvis han frøs (Men det er ikke fordi han fryser)

Har læst lidt på nettet - og kan se det kan være pga. stress..? Men.. Umiddelbart mener jeg jo ikke han har noget at stresse over - han lever som blommen i et æg, ingen omvæltninger. masser af mental og fysisk stimulering - uden at være overstimuleret.. Han skal ikke dele sit mad med andre hunde, der er ingen små børn i hjemmet - kort sagt - synes ikke der er nogen stress momenter..

Har ligeledes læst at det kan være når hunden er ivrig.. Det ville jeg kunne forstå hvis han gjorde det når han legede eller lignende .- men det er som sagt oftest når han vågner og gaber..

Er der andre der har oplevet dette ved deres vovser?

Mit umiddelbare bud ville være at der var noget galt med hans bisser, så under alle omstændigheder er der bestilt tid ved dyrlægen på onsdag - og så blir han tjekket - fordi jeg synes heller ikke han spiser "normalt" mere - det er som om han tygger anderledes..

Men kæresten mener jeg har hønemor tendenser - så det er ikke utænkeligt jeg ser syner.. *G* Men jeg vil ikke have han har ondt, så dyrlægen må jo kunne tjekke om der er noget der ikke er som det skal være..

Det skal lige siges, han har aldrig pevet eller virket som om han har ondt.. Han tygger kødben dagligt, spiser tørkost, hundekiks osv.. Han drikker fint som han plejer - der er ingen adfærdsmæssige forandringer på ham - det er bare de her mærkelige "krampelignende" klapreanfald jeg finder meget besynderlige..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Klaprer" med tænderne..?
  • #1   27. mar 2011 Lotus gør det når hun står og venter på noget ekstra godt...*G*

Jeg har også læst at det kan være stress, men så kender de ikke Lotus:-)))

• #2   27. mar 2011 Min fars Gamle Labrador gjorde det når man var igang med at ordne mad til dem, så der har det nok været fordi hun var ivrig.

men lyder godt nok spøjst vis han gør det når han lige er vågnet..
    så syntes hvertfald ik du en hånemor hvertfald ik mere end mig selv smiley

• #3   27. mar 2011 Men her er der ingen godbidder involveret! smiley Ikke noget godt i vente.. Det virker egentlig mest som sådan nogle ufrivillige spasmer..

Måske jeg bare ER hønemor.. Og måske man skal passe på med at læse for meget på nettet - fordi så læste jeg noget om nerveskader og betændelse i hjernen og.. Uhhhhhh! smiley

• #4   27. mar 2011 Bertil gør det og Simmer gjorde det , når de havde snust til noget virkelig lækkert urin eller andet fra hunhunde.

jeg har tolket det som , at de er blevet opstemt på den frække måde smiley

• #5   27. mar 2011 Andrea som er en basset hound og MEGET glad for mad klaprer med tænderne samtidig med at hun løber i cirkler, når jeg ordner mad til dem.

Og min hanhund gør det, når han har lugtet til urin fra tæver i løbetid... han får samtidig fråde om munden.

• #6   27. mar 2011 Sofus gør ligesom farmors hunde smiley Hvis han har slikket på et super godt sted så klapre han også med tænderne smiley

• #7   27. mar 2011 Her forbinder vi det med glæde, Zika klaprer ofte med tænderne når vi finder snoren frem smiley

• #8   30. mar 2011 Min viggo gør præcis det samme. Klapre med bisserne når han lige er vågnet og gaber. Har tit tænkt på hvad det kunne være, men kan ikke se noget skulle være galt smiley han er som han altid har været.

• #9   30. mar 2011 Jeg takker for alle svarene.. Vi snakkede om det og blev enige om at "nøjedes" med at ringe till dyrlægen, som stortset sagde det samme som jer her i tråden, at det kunne være forbundet med glæde, dårlig vane, når han blev "madglad" eller lignende.. Og mente ikke det var noget han kunne "gøre noget ved", men hvis det begyndte at se ud som om det generede ham, skulle han naturligvis tjekkes.. Så vi blev enige om at vente med at tage til dyrlæge til han skal have hans 1 års vaccine her om et par måneder, hvor han så ville få et tjek af tænderne oveni..

Kommentér på:
"Klaprer" med tænderne..?

Annonce