KASTRATION? {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen!
Jeg har lige et par spørgsmål..
Jeg er stolt ejer af en dejlig DSG, hanhund på snart 6 år..
MEN - han hyler når han er alene hjemme, og han hopper op og ned af folk når de kommer ind af døren, han har haft en MEGET dårlig opvækst (stået i hundegård, hvor han ikke måtte komme ud og heller ikke indenfor og sove - og højst sandsynligt ikke behandlet som han skulle!), han er i bund og grund en "forvirret"/stresset hund..
Han får al den opmærksomhed han skal have, han kommer ud og gå 8 gange om dagen, og er aldrig alene mere end 3 timer om dagen..
Vi har tænkt meget over om det evt. kunne hjælpe med kastration?
Har set mange hunde der er gået hen og blevet utrolig dovne osv., og det vil jeg ikke have sker - for han er sådan en skøn hund, så jeg ville ikke have at det skulle ændre hans personlighed, for det var netop det vi faldt for
UNDSKYLDER - den lange tråd!!
KNUS
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.123
Men nej, kastration vil kun hjælpe hvis hundes problemer skyldes for hormoner.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
Man skal lige huske på at mange hanhunde stresser op på grund af deres kønsdrift og hvis hunden i forvejen har nemt ved at stresse ville jeg nu godt kunne finde på at neutralisere den, så den havde dét mindre at stresse over.
Mit svar er også at neutralisering ikke retter op på noge af fortiden, men jeg tror ikke det er udelukket at det kan hjælpe i fremtiden.
Og så er det en skrøne at hunde bliver doven af kasteration. De stoppe (de fleste) med at snuse efter damer og det gør dem ofte roligere i bevægelserne osv. men min den gamle hund blev bestemt ikke doven. Han elsker stadig at komme med manden ud og løbe og render ALTID efter en bold.
maj 2007
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.392
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 9
Jeg ville anbefale at købe en DAP-dispenser. Det er en dims man sætter i stikkontaken og den udsender noget der hedder feromoner. Det er et duftstof som en tævehund udsender når hun har hvalpe. Det er beroligende, også på voksne hunde, og det har en god effekt på stress og angst.
Det er ikke noget vi mennesker kan lugte, så det har ingen gener for en hundeejer.
Ellers ville jeg prøve noget der Zylkene, det er et kosttilskud, der også er et rigtig godt præparat til hunde (og katte) der er stressede eller har angst. Man kan feks bruge det op til nytårsaften, hvis hunden er bange for fyrværkeri.
Det er et naturligt produkt, der er fremstillet fra komælk, så der er ingen ubehagelige konserveringsmidler i.
Mvh veterinærsygeplejersken
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 2
Det var faktisk vores dyrelæge der sagde til mig at det måske kunne hjælpe med kastration..
Har prøvet DAP, zylkene osv. INTET virker..
maj 2007
KASTRATION?