448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Lovpligtig ansvarsforsikring mm Lovpligtig ansvarsforsikring mm

Jeg har nu et stykke tid og efter at have læst mange af indlæggene/trådene her på HG, tænkt på hvor de forskellige forsikrer deres hunde - Der er forholdsvis mange der har blandingshunde - er disse tatoverede eller chippet samt registreret i Dansk hunderegister ved afhentning ? Når man får en stamtavle fra DKK (andre klubber kender jeg ikke noget til) er hvalpen chippet eller tatoveret samt registreret i Dansk hunderegister (hvorfor det ikke kun er en "tavle" man får med sig) men det forsikringsmæssige overlades til ny ejer - Selv har jeg mine hunde forsikret samme sted som min indboesforsikring - Jeg har dem ikke i hundesygekasse - hvad med I andre ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovpligtig ansvarsforsikring mm
  • #1   28. maj 2006 Før i tiden havde jeg kun en udvidet ansvarsforsikring på Luna og havde denne det samme sted som min indboforsikring.

Men i starten af april tegnede jeg en sygeforsikring på hende, og de fleste steder kræver de at man så også tegner en ansvarsforsikring samme sted.

Luna var chippet da jeg fik hende.

• #2   28. maj 2006 Hold da fest Mark, det er godt nok vildt. Det anede jeg ikke.. at man (læs: forsikringsselskab) kunne gøre sådan noget.

Jeg er målløs

• #3   28. maj 2006 Zaco er blandingshund, og han er chippet og registreret i dansk hunderegister. Jeg har den almindelige hundeansvarsforsikring i GF forsikring.
    Jeg har dog selv fået ham chippet og vaccineret efter at jeg købte ham som 11 ugers.

• #4   28. maj 2006 Dkk opdrætter for tatoveret eller chippet deres hunde. Schæferhunden er tatoveret i øret..

Købere skal selv omrigstrere hunden i Dansk Hunderregister... Nogle opdrætter har sørget for dette... og der gratis 1 gangs omrigstrering... den har opdrætter betalt for...

Ang lovpligtigt hundeansvar, så skal hunden ansvarsforsikres når den er 12 uger...

og koster ca. 200 kr.

Har man så det man kalder for figurantdækning, (udviget ansvar) på hunden koster det ca, 500 kr. årligt.

• #5   28. maj 2006 Mark, dine hunde har stamtavler - men gælder det monstro andre hunde uden stamtavler eller blandingshunde blandingshunde af f.eks rotweiler/schäfer for lige at nævne en blanding .... Det korte af det lange er jo, at det er lovpligtigt at forsikre sin hund(e) - jeg var blot interesseret i at vide om alle forsikringer - blandingshunde eller ej

• #6   28. maj 2006 Mark - lige en ting til: hvem chipper selv sin hund ?

• #7   28. maj 2006 Jeg har emma forsikret hos dyrekassen Danmark, både ansvar og sygekasse......jeg har altid haft begge dele på mine hunde.
    Emma var ikke chippet da vi købte hende....det måtte jeg selv sørge for. Alle Emma´s hvalpe blev chippet inden de rejste fra os.....det havde vi det bedst med og så var vi sikker på at det blev gjort.

• #8   28. maj 2006 ok - der var lidt fra en "blandings-hund" - men synes I ikke, at det var på sin plads, at de der sælger hunde uden stamtavler også burde sørge for at hvalpene er chippede og kommer i Dansk hunderegister ? Jeg mener de priser man ser herinde på hvalpe er jo ikke i småtingsafdelingen - og så tænkte jeg også om de importerede hvalpe fra Østlandene er chippede ? sikkert ikke ........... tror regnvejret har påvirket min "tænker" ! :-)))

• #9   28. maj 2006 Hmm....vil det sige at jeg, som har en blandningshund, betaler 300 % mere end hvis det var en hund med stamtavle ?

• #10   28. maj 2006 ja, jeg ved godt at en DKK opdrætter skal sørge for at kontakte en tatovør (jeg er jo selv DKK opdrætter) - men jeg var mere interesseret i hvad der sker med blandingshunde da der er mange af dem og de skifter også af og til hjem (det gør hunde registreret i DKK også) - men det er ligesom mere påfaldende her - måske fordi DKK hunde har kontrakter om at hvalpen/hunden går tilbage til opdrætter hvis og såfremt ny ejere ikke kan have den længere ............

• #11   28. maj 2006 er du sikker på det er 2006 og ikke 2008? Det har en DKK tatovør helt styr på heldigvis ............ men de basenji hvalpe jeg håber der kommer til efteråret bliver chippet og ikke tatoveret

• #12   28. maj 2006 Mark...okay....syntes det er lidt "racictisk".....jeg mener at vi betaler ca 1400,- om året for ansvar og sygekasse

• #13   28. maj 2006 Katrine - sådan skal det bare være :-))

• #14   28. maj 2006 man kan også fuske med en chip ! den kan skæres ud fortalte en jæger mig (mens jeg lige fik kvalme!) og sættes ind i en anden hund ................. med en tatovering er det da sværere at fuske - jeg tror det med chippen er så alle kan scannes når de så rejser til f.eks. England eller Sverige eller hvor man nu scanner hundene - men måske tager jeg fejl - uanset, så skal alle hunde fremover chippes - også mit nye kuld hvalpe smiley

• #15   28. maj 2006 Katrine - jeg mener at hvis du skal ud og rejse skal din hund være chippet - og have EU pas som vi alle ved - eller har en anden en bedre forklaring ............

• #16   28. maj 2006 www.markblom.dk .

Hvordan vil du fuske med en tatovering... Identifikations nr.

Skære øret af eller hvad...

Tatoverings nr. kommer til at stå på stambogwen... før hen blev der klippe i stambogen...

og så vidt jeg ved, skal stambog mm. følge hunde...

• #17   28. maj 2006 nej - jeg bor ikke i Polen - har været der flere gange og det er rigeligt ............. jeg skrev at det var en jæger, der fortalte at en chip kan SKÆRES ud og sættes ind igen - det var en dansker og DKK tatovør der var imod chipning af samme grund ............ jægere er jo ikke pivede og det er deres hunde heller ikke åbenbart ............ jeg synes blot det er afskrækkende at man kan lave sådant et nummer - men hvordan vil du fuske med en tatovering ? har du nogensinde været tilstede når hvalpe tatoveres?

• #18   28. maj 2006 Laila - tak for det - ok 2011 - så er det på plads
    Mark - det lyder da frygtelig indviklet med at bytte om på hund og papirer i kopi ? Det kan ikke lade sig gøre - det nægter jeg at tro på .................... ikke uden nogen finder ud af det - men måske er jeg for blå øjet ?

• #19   28. maj 2006 - og nu taler du som en polak ! :-))) altså ang at bytte om på en hund ..........

• #20   28. maj 2006 Når pengesedler kan forfalskes så er det nok en smal sag med tatuveringer og chips, men det er nok så få der gider.

• #21   28. maj 2006 Joann.. & Co. *Team

Det kan blive temmeligt dyrt at selv akulle betale for en erstatning... hvis hunden bider, og du ikke kan arbejde pga. af det, så kan du også komme til at betale for tabt arbejdsevne / sygedagpenge mm... så det kan blive dyrt... plus en bøde oveni....

• #22   28. maj 2006 Joann hvis din hund er skyld i et færdselsuheld eller bider en person skal skaderne betales over den lovpligtige ansvarsforsikring - ellers kan du komme til at betale en meget stor sum penge hvis og såfremt uheldet er ude ........... der er ingen pardon, så godt du har en forsikring

• #23   28. maj 2006 selvfølig kan alt forfalskes - hvis man gider ....... bare sørgeligt at det sker og går ud over sageløse personer -

• #24   28. maj 2006 Mark - mindre kan også gøre det end et par tusinde ! desværre en kedelig tendens især i Polen -

Joann - godt I gjorde det - men det er påfaldende så få med blandingshunde, der har deltaget i denne tråd ....... håber det er fordi det er søndag ......... ?

Kommentér på:
Lovpligtig ansvarsforsikring mm

Annonce