{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

benedicte n
benedicte n
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20

Bliver jeg snydt ang. hvalp? HJÆÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg og min kæreste har lige bestemt os for at få en lille chihuahua hvalp, men vi er nervøse for om ejerne taler sandt.

Den skulle være 10 uger men ørerne hænger stadig og den har MEGET hvalpefedt, virker meget søvnig og diger af og til stadig hos moren.

De har på annoncen skrevet den kun var 7 uger, men siger det var en fejl og at den er 10.
Den vejer lige omkring 1 kg, og de fortæller os at faren vejer omkring 2 kg og ligeledes med morens normalvægt. De siger også at hvalpen maks vil veje 2 eller 2,2 kg.

Ifølge de vægtskemaer man kan finde om chi hvalpe, vil en hvalp der vejer 1 kg som 7 eller 10 uger komme til at veje i nærheden af 3 kg.

Tror I ikke det kan passe at hvalpen er 10 uger hvis ørerne stadig hænger og den diger?

Og kan den godt komme til at veje omkring 2 kg selvom den vejer 1 kg allerede?

Mvh Benedicte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver jeg snydt ang. hvalp? HJÆÆLP!!!
  • #1   19. mar 2011 Tror nok jeg ville holde mig langt væk fra sådan nogen mennesker...
    Når de ikke engang kan være ærlig omk alder osv...

• #4   19. mar 2011 Ved ikke om du bliver snydt med den her hvalp, men synes du skal finde en opdrætter hvor du har en rigtig god mavefornemmelse når du har været på besøg. Der er rigtig mange chi-blandinger i omløb, det er det der sker når en race bliver populær. Ville allerhelst råde dig til at købe en med stamtavle, efter udstillede og patella testede forældre, så sikre du dig bedst muligt en racetypisk chihuahua. Angående vægt er der intet der kan forudsiges, jeg har haft et kuld hvor den mindste vejer 1800 som voksen og den største 3000.

• #5   19. mar 2011 Som de andre siger så ville jeg nok holde mig væk, det lyder meget underligt det hele.
    Der er masser af chi' hvalpe til salg rundt omkring, bare her på HG er der masser til salg. Hmm men husk altid på at du skal være ekstra meget opmærksom hvis du køber en racehund uden stambog eller nogen form for registrering smiley

• #6   19. mar 2011 Så lige dette link ude til højre da jeg var færdig med at skive min kommentar smiley
    http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=61967

• #7   19. mar 2011 pb med annoncen? :o)

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#8   19. mar 2011 Det er noget vi har overvejet nøje og har begge haft hund altid, men dog ikke chihuahua'er, derfor vores bekymring.

Ja det lyder lidt lusket, vi var nede og se den i onsdags, og billederne på min profil er fra sidste weekend - er der nogen af jer der har forstand på chi hvalpe der ud fra billedet kan vurdere om den er 10 uger? Eller om det er helt hen i vejret?

Moren var meget tyk, og derfor er hvalpen måske også lidt overvægtig ift alder, det ved jeg ikke, men den virker til at have godt med hvalpefedt. (Hvilket jo også kun er godt nok).

Er der størst chance for det bliver en chi i 3 kg klassen eller omkring de 2, hvis den allerede vejer 1 kg, eller kan denne race godt være hurtigt udvoksede og så bare skal lidt af med hvalpefedtet, hvis ejerens skud på den kommer til at veje 2 kilo kan passe.

Og tusind tak for alle de hurtige svar!!! smiley

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#9   19. mar 2011 Jeg er lidt ny herinde, hvad står pb for? smiley

• #10   19. mar 2011 privat besked:)

• #11   19. mar 2011 privat besked :o)

Klik på ens navn også send en privat besked med annoncen :o)

• #12   19. mar 2011 "Send besked" hedder den under brugerens billede :o)

• #13   19. mar 2011 Det er dælme svært at se ud fra et billede om den er 8 -10 - eller 12 uger gammel, jeg kan ikke. Igen hvad den kommer til at veje har meget at gøre med hvad der ligger baf, både forældre, men også længere tilbage.
    Er nødt til at sige at hvis du vil være sikker på at få en ægte, racetypisk chihuahua kommer du ikke uden om tavlen.

pb betyder privat besked.

• #14   19. mar 2011 Hun forsøger at oprette Chica, hjælp hende med at få hende ind så kan I kigge billederne bagefter ;o)

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#15   19. mar 2011 De havde både moren og farfaren, moren vejede normalt omkring 2 kg og farfaren vejede også 2 kg. De havde også farens bror, som vi vejede til 2,10 kg. Hvalpen vejede som sagt omkring 1 kg.

Men i forhold til andre små chi'er synes jeg bare den er en kæmpe hvalp vægtmæssigt, eller er det meget normalt?

Vi er bare dybt forelskede i hvalpen, og om den vejer lidt fra eller til er jo ligegyldigt, men vi vil gerne kende dens rigtige alder og selvfølgelig også have en ide om hvordan den kommer til at se ud.

Den skal have sin "undersøgelse" af dyrelægen på onsdag hvor den bliver tjekket igennem, chippet og vacc.
    Vil en dyrelæge præcist kunne sige om den er 8 eller 10 uger?

Det er jo også lidt fedt at vide præcis hvilken dag hun har fødselsdag og ikke være 2 uger i tvivl smiley

• #16   19. mar 2011 Jamen spørg dem om den nøjagtige dag... :o) men ellers som de andre siger, hvis du ikke føler dig tryg bør du nok ikke handle der... hun ser ellers sød ud, men jeg har ikke forstand på at se det du leder efter desværre.

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#17   19. mar 2011 Hun er rigtig sød og har lige det glimt i øjet og den rare personlighed vi søger.

Jeg vil ringe til dem og forhøre mig lidt mere af ang. den præcise fødselsdato osv, og så håber jeg at dyrelægen kan godkende eller afvise det ejerne påstår om hvalpen. De kan vel se på tænderne osv ca hvor gamle de er, som med heste og andre dyr.

Vi overvejer i hvert fald lige situationen en ekstra gang. Men mht. mange hvalpe med stamtavle synes jeg faktisk ikke der er såå forfærdelig mange. Vi kan finde mange uden, ellers er det på Sjælland desværre. Plus at vi gerne vil have en hunhund, der er korthåret - så det begrænser jo også lidt.

• #18   19. mar 2011 Hvor belastende folk ikke kan finde ud af at skrive hvorfor de afviser. Måske din hvalp ligner en listehund hehehe sry kunne ikke lade være ,oP

• #19   19. mar 2011 Benedicte selvom i har forelsket jer i hvalpen nu, så lad være med at købe den, find en anden og den vil i komme til at elske endnu højere, når der allerede nu er så meget tvivl på sælgere og hundens alder osv, så vil i kun komme til at fortryde det i længden, lad være med at støtte dårlig avl, det giver dem bare mod på at gøre det igen :-(((

• #20   19. mar 2011 Nadja nu uden sin smukke Gizmo :-((( .: Ja det lyder godt nok underligt det med de ikke kan hitte ud af hvor gammel hvalpen er..... sådan noget vil jeg da mene man husker når man får et kuld hvalpe ;o)

• #21   19. mar 2011 benedicte N: Må man være nysgerrig og høre hvad I skal give for hvalpen?

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#22   19. mar 2011 Altså ejerne virkede ikke som fuskere hvis man kan sige det sådan. Deres hunde var glade og sad hos dem og kælede, som en hund der bliver behandlet godt "gør".

De havde som sagt både hunhunden og havde beholdt farfaren og farens bror. De er alle ægte chi'er, det er der ingen tvivl om på udseende, så det er ikke så meget det vi er i tvivl om.

Det er ikke fordi vi på nogen måde vil sætte ejerne i dårligt lys. Men det er dog lidt mystisk at de oplyser os om at hvalpen har én alder, og på annoncen står der noget andet. Måske er det en fejl, det skal jeg selvfølgelig lige diskutere med ejerne igen når jeg lige kan få fat i dem i morgen tidlig.

Det vi søger svar på er, om det kan passe at hvalpen godt nok er 10 uger, som de nok vil påstå igen, hvis den stadig har hængeører og diger hos moderen??

Jeg har fået ét svar på dette allerede (men vil self gerne have flere chi-kenderes mening) og er SUPER glad for at der er så mange herinde villige til at hjælpe - det er super fedt og i skal have tusind tak for hjælpen allesammen!

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#23   19. mar 2011 Vi skulle give 6.000 kr for hvalpen smiley

• #24   19. mar 2011 Hvis hvalpen er 10 uger nu er den ulovlig allerede, hvalpe skal være chippet senest som 8 ugers!

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#25   19. mar 2011 Hvad sker der hvis de ikke bliver chippet som 8 uger?

Dét synes jeg til gengæld lyder meget mystisk hvis de så siger den er 10 uger!!

Lige en anden ting. De fortalte også at hvalpen vejede 65 gr. som nyfødt, kan det godt passe hvis den allerede vejer 1 kg nu? Kan de godt tage så hurtigt på i vægt?

• #26   19. mar 2011 Synes det er lidt meget når der ikke er stambog på... sad og kiggede herinde, men kunne ikke hitte annoncen, har haft set en der solgte til den pris med bog på....

Du kunne jo kigge billeder forskellige steder på nettet og lure alderen på de forskellige, også på den måde måske pejle dig ind på hvordan den ser ud i de forskellige uger ;o) fra 7 uger er springet langt til 10 uger, der sker jo meget på de 3 uger.

Ønsker dig held og lykke, men håber også du går efter en med bog, pludselig står du måske og vil udstille - avle også er det rigtig godt med stambogen :o) også mht. at kunne se hvalpens linjer.

• #27   19. mar 2011 Efter loven skal de være chippet inden de forlader opdrætteren som 8 uger, køber man en hund der ikke er chippet, så kan både opdrætter og køber vist få bøde....

• #28   19. mar 2011 benedicte: Tjek dine pb (besked der blinker i toppen) ;o) Har sendt dig et link til en bruger herinde som har haft chi hvalpe, måske du kan pejle dig ind på alderen ved at kigge de billeder...

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#29   19. mar 2011 Perfekt! Det var lige sådan nogle billeder jeg ledte efter!! Ud
    fra hvad jeg kan se synes jeg helt klart hund ligner en hvalp på 8 uger. De billeder af hvalpene på 10 ser næsten for "tynde" ud og ikke baby-agtige nok i forhold til Chica, men det er jo selvfølgelig bare et skud fra min side.

Jeg glæder mig til at høre hvad de har at sige i morgen og høre hvad dyrlægen siger til det.

Så skal jeg nok lige give en update herinde på HG smiley

Tusind tak for hjælpen Aino K og jer andre smiley

• #30   19. mar 2011 Hvis det ligner det, så har du sikkert ret :o) men prøv at spørg så'en henkastet "Hvornår var det nu de var født" til opdrætteren :o)
    Vil da meget gerne have en pb når du får hende hjem og opretter hende herinde :o) Husk mange billeder og en del tekst, ellers finder folk på at afvise.

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#31   19. mar 2011 Det skal jeg nok gøre smiley

Jaa det bliver også lidt nemmere hvis vi får hende hjem - så skal der nok komme masser af billeder smiley

• #32   19. mar 2011 og når du skal besvare en besked tilbage, så find knappen hvor der står "Besvar Beskeden" hehehe
    Du skal nok lære det herinde ;o)

• #33   19. mar 2011 Hej (-:

Da min chihuahua Pedro var 10 uger vejede han omkring 900 gram, han vejer nu, som voksen omkring de 2 kg. (Han har taget lidt på efter hans kastration) :b
    Så i forhold til vægten kan det godt passe. Med hensyn til alderen plejer ørerne at stå op i den alder, mm det er en fejl ved hunden og dens ører hænger. Tænkte lidt på om du havde set evt. søskende?

Hvalpen kan godt die ved tæven indimellem, hvis hun er meget godmodig og ikke er blevet for træt af sine hvalpe. Men hvalpen skal ikke være afhængig af hendes mælk som 10 ugers men derimod af hvalpefoder.

Held og lykke med hende.

Mange hilsner Marlene

• #34   19. mar 2011 Har ikke en dyt forstand på chi'er, men hvalpens alder på annoncen kan vel skyldes, at annoncen blev oprettet, da hvalpen var 7 uger?
    Men det kan du vel selv tjekke, ved at se, hvornår annoncen er oprettet?

• #36   19. mar 2011 Rotterne du skriver det er ulovligt at sælge en hvalp der ikke er chippet og vaccineret. Der står ingen steder den skal være vaccineret ved 8 ugers alderen, kun chippet efter de nye regler.

• #37   19. mar 2011 En 10 ugers hvalp kan sagtens veje 1 kg og få en fornuftig vægt som voksen og den kan sagtens stadig have hænge øre. Man siger faktisk at de hvalpe der ikke har stående øre som 8 uger er dem der får de bedste og mest racetypiske øre. Hvis mor og far, farfar og farbror har ståøre så vil denne hvalp sansynligvis også få ståøre.

Men jeg vil nok sige som alle de andre at hvis du er i tvivl om opdrætter så lad være med at købe for du vil nok aldrig helt komme af med den tvivl og jeg synes at noget af det vigtigste og bedste ved at lave hvalpe er at man kan følge dem livet igennem. Med andre ord sige at man skal have en god kimi hvalpekøber og opdrætter imellem.

• #38   19. mar 2011 Hvis du er det mindste i tvivl om det du får og vide fra opdrætter er korrekt, så lad være og købe der.
    Tvivlen skal komme dig selv til gode.

• #39   19. mar 2011 Groft sagt skal man ikke bruge hjertet når man køber hvalp, man skal bruge hovdet. Jeg kan også kun anbefale at i takker nej til den hvalp og så finder en ordenlig opdrætter og så køber med tavle. Jo det koster lidt mere, men så har i også en meget større sikkerhed.

• #40   19. mar 2011 dejlig ser hun jo ud...men som de andre siger at hvis det lovpligtige ik er i orden er der allerede noget der som ik stemmer. skal dog lige sige at vægten ik altid kan regnes ud...min koda vejede da han var 10 uger 995g og hans søster vejede 1470g. de er faktisk 5 mdr. i dag og hun er nu str. end sin mor og far hvor min koda er en lille smule mindre end dem. vi kalder hende monster baby'en. håber i finder en dejlig sund og rask hvalp så held og lykke med det:)

• #41   19. mar 2011 Enig med sunshine! Find en ordentlig opdrætter. Du støtter pengegriske folk som ikke tænker på hundene ved at købe hvalp sådan et og gør at de kan fortsætte med deres uansvarlige avl

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#42   19. mar 2011 Jeg har i dag snakket med ejerne og det var en fejl på annoncen, hun var født den 7 januar, og er godt nok 10 uger.

Jeg har været inde og undersøge lidt omkring lovpligt ved chipning og vacc. Der fandt jeg frem til at hunden efter nye regler skal chippes inden 8 uger, ellers kan man få en bøde. Men hvis ejeren chipper Chica på onsdag og der ikke opstår problemer med det, er det lovligt for os at købe hende. Vacc. var der mange forskellige meninger om fra dyrlæger ang hvad var bedst, men der er ingen lovkrav om hvor gammel hvalpen skal være.

Både forældre og bedstefaren har flotte stritører. Og Chica var den eneste hvalp i kuldet, måske derfor moren har tilladt hende at dige endnu. Men hun spiser primært hvalpefoder.

Det er godt at høre at det er meget normalt de vejer deromkring i den alder, og at ørerne stadig kan hænge lidt.

Jeg ved I alle anbefaler os at springe fra og finde en hvalp med tavle - og på den måde er man self mest sikker ang. patella og andre sygdomme eller raceblanding.
    Men på trods af det, så er vores formål med Chica jo hverken at udstille eller avle, vi ønsker bare en sød og dejlig lille hvalp som vi kan holde af de næste mange år.
    Derfor er jeg ikke så bekymret for at hun ingen stamtavle har - bare dyrlægen siger hun er sund og rask. Men jeg giver jeg 100% ret i at der er en risiko ved det. Problemet er bare at vi allerede har forelsket os i hende smiley

• #43   19. mar 2011 Jamen problemet er jo netop at der er en noget større riciko for at i IKKE får lov at beholde hende i mange år.

• #44   19. mar 2011 Anne Julie F Stamtavle eller ej har ikke betydning for, hvor længe man får lov at beholde sin hund.

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#45   19. mar 2011 Jeg mener dog at hunde sagtens kan være sunde og raske selvom de ikke har stamtavle. Man skal selvfølgelig være mere opmærksom på hundens baggrund og dyrelægeundersøgelser, da der jo ikke er dokumentation om sunde og rene linjer.

Men siden ejeren havde både moren, farens bror og farfaren som alle var sunde og raske, samt testede for patella, føler jeg mig alligevel rimelig sikker, så længe dyrelægeundersøgelsen er pletfri.

Men jeg har tænkt lidt på om der på købsaftaler normalt står noget om "garanti", hvis man kan sige det sådan, på hundens sundhed?
    Jeg mener, hvis man har købt en hund hvor sundhedsattesten var pletfri, men ens egen dyrelæge herefter finder en "fejl" ved hunden når den skal revaccineres 4 uger efter man har købt den - hvad er normen så?

Tak for hjælpen smiley

• #46   19. mar 2011 Rikke L: Både og , når man køber ved en god opdrætter som går op i sundhed (også tilbage i linjerne) så er chancen for en sund hund det større. Især når vi taler skamavlende racer som chien. Folk der avler uden tavle er som oftest stort på det med sundheden. Og selv om de tjekker for patella kan resultatet ikke bruges til ret meget, da patella sagtens kan springe et eller flere led over.

• #47   19. mar 2011 Anne Julia F

Nu har vi selv haft en golden retriever med DKK stamtavle og aldrig har vi da kostet så mange penge på en hund før.

Der er også opdrættere der avler med stamtavler der ikke er så "gode i krogene" og der er nogle der avler uden stamtavler der er det samme. Men der er bestemt også gode opdrættere der avler uden tavler

• #48   19. mar 2011 Rikke: Det vil jeg se før jeg tror det. Ja der findes brodne kar inden for tavle verden men der har man et redskab der hedder stamtavle til hjælp det har man ikke når det er uden.

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#49   19. mar 2011 Hvordan er reglerne mht stamtavle? Kan en hund uden stamtavle aldrig få det? Eller er der bestemte krav og undersøgelser der skal opfyldes først?

• #50   19. mar 2011 Benedicte: Nej en hund er født med stamtavle. Så det kan man ikke bare lige få

• #51   19. mar 2011 Mange chihvalpe er som 8 ugers for små til at blive chippet. Min den ene blev først chippet da han var over 10 uger, da dyrlægen simpelthen ikke ville gøre det før! Man skal jo tænke på hundens ve og vel i første omgang. Og med hensyn til tavle er det jo ikke en garanti, nogengange er hunde der er krydset lidt på kryds og tværs sundere end de racerene tavlehunde. Kommer jo meget an på opdrættet, og hvor meget blod der bliver hentet udefra. Begge mine hunde er uden tavle og lige så dejlige som hvis de havde været med. Problemer: ekstra tandsæt og chryptokisme (stavning ???) JA, men dette er jo også almene problemer ved tavle-hunde

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#52   19. mar 2011 Kommer der så ikke indavl ud af det hvis der aldrig kommer nyt blod ind i avlen med stamtavle?

Det var nu heller ikke fordi vi ønsker at Chica skal have en stamtavle, jeg er bare lidt nysgerrig smiley Chica skal som sagt bare være vores lille hyggehund, hvis vi vælger at købe hende.

Men jeg kan se der er mange delte meninger ang det med stamtavle eller ikke.

• #53   19. mar 2011 Jeg har ikke læst tråden, og ved intet om Chihuahua.

MEN! Hvis I har den mindste smule bekymring, så hold jer væk!!..

Man kan nemt blive snydt, eller ende med en syg hund, som blot koster i pengepung og hjertesorger, inden den er væk alt alt for tidligt..

Så er I det mindste i tvivl, så tak nej og find jer en hund et andet sted..

• #54   19. mar 2011 Benedicte: Jo nogen gange en lille smule men ikke noget der sker noget ved der er stramme regler om det. Mange får hunde hjem fra udlandet når der skal tilføjes nyt blod smiley

• #55   19. mar 2011 Som jeg har skrevet højere oppe, så er 6000 for en hvalp uden tavle meget i mine øjne ;o) Synes ikke den her hvalp er billig.... men sød ser hun ud, det gør de fleste små hvalpe jo ;o)
    Håber du får en kvittering - købekontrakt på handlen, så du altid senere hen vil kunne bevise hvad du har betalt for hende, i tilfælde der sker noget, her er der ingen hjælp at hente hos f.eks. DKK, så det bliver nok noget med at slæbe personen i rettet hvis personen ikke er til at snakke med i tilfælde af f.eks. alvorlig arvelig sydom.

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#57   19. mar 2011 Jeg har kigget lidt efter andre hvalpe i nærheden, hvor den ene jeg fandt kostede 9500, de havde DRU stambog og var vacc og chippet og uden anmærkninger fra dyrlægen. Moren vejede 26 og faren 2,2. Hvalpen vejede omkring 800 gr som 10 11 uger.

Hvor store tror I de bliver?
    Bliver hunhunde ofte større end hanhunde?

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#58   19. mar 2011 Det er jo rigtigt at der kan forekomme indavl ved hunde uden stamtavle uden man ved det som køber, og det bekymrer mig egentlig lidt. Men det er jo svært at bedømme som køber.

Det er jo et stort plus ved tavlehunde at det kan undersøges.

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#60   19. mar 2011 Problemet er bare at det er mange penge at skulle af med når man er på SU :S

HAr i et skud på hvor store de vil blive?

• #61   19. mar 2011 Sunshine: Ved jeg godt. Var heller ikke min mening at det skulle lyde som om den slags sker ved uheld ved godt den slags er omhyggeligt planlagt

• #62   19. mar 2011 Benedicte: Hvis du ikke har råd at ligge 9500 for en hund hvordan vil du så have råd til dyrlæge. Og har du overhovedet råd til at holde hund på en SU?

• #63   19. mar 2011 Trine hvad mener du med man har en stamtavle til hjælp? Vores golden var med DKK tavle og DKK var ikke en dyt til hjælp.

• #65   19. mar 2011 Jeg har haft set med tavle til omkring de 6000.... mener det var DRU. Jeg kommenterede i den annonce herinde, men ser ud til de er solgte alle sammen for kan ikke hitte den, de så ellers ret pæne ud osv.

Ang. Størrelsen er det jo svært, afhænger jo meget af foder, motion mm. vil jeg mene, men ca. som forældrene.

• #66   19. mar 2011 benedicte N

Sådan en "billig" hvalp kan blive meget dyr, hvis den lider af arvelige sygdomme.

En stamtavle er ingen garanti, i sig selv, men et redskab, man kan bruge til at undersøge forfædrenes helbred. Dog ved man, at hunden overholder racestandarden ellers kan den ikke blive avlsgodkendt.

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#67   19. mar 2011 Det er jo det - men som Ulla M siger er der stadig ingen "garanti" smiley Det skal man jo også være bevidst om som hundeejer smiley

• #69   19. mar 2011 Det er også delvist rigtigt, hunden kan blive syg alligevel, men med stambog så kan man få hjælp hos f.eks. DKK, en opdrætter er ikke interesseret i at blive smidt ud, så skal der nok komme andre boller på suppen ;o)

• #70   19. mar 2011 Rikke: Lyder ikke som om i har kunnet finde ud af at bruge den så. Med en stamtavle kan du jo gå tilbage i anerne og se sygdoms historie og derudfra vælge et dyr med de sundeste aner. Desuden kan du også se hvordan deres sind osv. har været. Og så har man jo en kontrakt når man køber hund som ofte både sikre køber og sælger på mange måder.

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#71   19. mar 2011 Dem jeg har kigget på med tavle, er indenfor DRU.

Har I nogle erfaringer med hhv. DRU og DKK? Jeg kender ærligt ikke forskellen smiley Men så er det jo dejligt at der er så mange herinde der vil svare på alle mine mange spørgsmål smiley

Min mor har en cairn terrier som er reg. ved DKK, for 10 år siden da vi fik hende som hvalp (det skulle faktisk være min hund, men min mor kan ikke rigtig undvære hende, så nu er det blevet hendes eftersom jeg er flyttet for nogle år siden). Men hende har vi aldrig haft problemer med.

• #72   19. mar 2011 Jeg har kun personlig erfaring med DKK.

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#73   19. mar 2011 Hvis man har en hund med stamtavle, som er ved DRU kan man så skifte til DKK?

• #74   19. mar 2011 Men fandt da lige en tråd, som du måske kan blive klogere af smiley

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=441146

• #75   19. mar 2011 Kan da se, at der er rigtig mange hvalpe med DRU tavle i samme prisklasse, som i skal give for en uden tavle smiley

• benedicte n
    benedicte n Tilmeldt:
    mar 2011

#76   19. mar 2011 Hvor finder du dem? Jeg har kigget på Gipote, dba, gog og dyrenettet - kender i andre gode steder at finde hvalpe?

• #78   19. mar 2011 DKK er størst, andre klubber er folk der af den ene eller anden grund har valgt andet. Dog har jeg hørt DRU ikke hjælper imellem hvalpe købere og opdrætteren, men det gør DKK. Man kan flytte fra DKK til DRU, men mener bestemt ikke man kan den anden vej.

• #79   19. mar 2011 Kig herinde benedicte :o) der er også hunde til salg.

• #81   20. mar 2011 Jeg kan kun anbefale DKK, bla. fordi de har "hundeweb" hvor man kan tjekke graden af indavl, sundhedsresultater i familien osv. Det er smaddersmart.

• #82   20. mar 2011 find en anden!!!!!
    Der er en masse der sælger chi hvalp herind og andre steder..
    (men ørene kan stadig hænge selv om den er 10 uger har en veninde der har en chi dens ører hang til den var omkring de 3-4 måneder..)

• #83   21. mar 2011 *Chardame - slagtermester *: Takker for informationen, viste ikke det var muligt at flytte fra DRU til DKK.. er helt enig med dig, det kan ikke betale sig :o)

• #84   21. mar 2011 Hvis man vel være i DKK, så køber man vel en DKK-hvalp eller hur?

• #85   21. mar 2011 Anne Julie F: Hvis man intet ved så gør man måske ikke, nogen tænker .oO(jeg skal have en hund) også køber de det første sted de er og kigge... synes jeg har set flere tråde herinde hvor nogen beder om hjælp...

Så som en hvalp der f.eks. er en blanding og blevet alvorligt syg, eller en med bog (ikke DKK) hvor personerne intet hjælp får.... hvad der gerne gentager sig i de tråde er "Køb med DKK", så man sikre sig bedst mulig hjælp hvis uheldet er ude og opdrætteren slet ikke er til at snakke med.....

Og God morgen :o)

Kommentér på:
Bliver jeg snydt ang. hvalp? HJÆÆLP!!!

Annonce