vi kan ikke enes {{forumTopicSubject}}
Jeg har et kæmpe problem. som går mig meget på.
har valgt at beholde en af Nala´s hvalpe fra okt 2010.
men vi kan bare ikke sammen, og det ender med jeg bliver vred og ked af det hver dag pga hende.
hun er en glad og aktiv hund, men også meget dominerende.
jeg er nu nået så lagt at ejg har haft adfærds behandler og privat træner på og intet hjælper.
nu tænker jeg så. vil det være bedre at finde et nyt hjem til hende?
nogle der har overskud til en rigtigt flabet ballademager, som samtidig er kærlig, glad og ekstra aktiv pige.
Er det forkert at opgive efter 4½ mdr?
jeg bliver mega ked af det hver gang jeg har måtte have fat i hende og irettesætte hende.
NB: ØNSKER KUN SVAR PÅ MIT EMNE.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Er sikker på du nok skal få en dejlig hund ud af det. Hårdt arbejde betaler sig
Har selv engang opgivet en hund.
(laura fra mit album - grundet sygdom) Og jeg har bare fortrudt det SÅ mange gange. Også selvom jeg ved hun fik/får meget mere end jeg selv kan/kunne give.
Hvis du kan, så synes jeg helt sikkert du skal kæmpe videre og beholde hende.
aug 2008
hendes mor har aldrig været sådan. men ejg kæmper hver eneste dag. nogle dage er hun sødere end andre med de fleste får hun mg helt op i det røde felt. har overvejet at smide hende i havet et par timer hver dag men det er jo også synd
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 236
men det gik over med aldren, men først da hun næsten var et år. kemien skal nok komme hvis du holder af den, det er nok bare irretationen som spærre for kemien.
jeg ville vente og lægge kræfter i lidt endnu, for hvis du opgiver hende nu inden hun er færdig trænet og ender det forkerte sted bliver hun nemt en kasteboldt med et sølle liv.
tag ansvar ford en hund du har anskaffet dig.
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
Jeg er ikke sikker på jeg forstår, hvad problemet er. Jo altså i klikker ikke, men hvordan kommer det til udtryk?
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 580
Synes ikke det er en skam at "opgive", det skal trods alt være sjovt at have hund, også for hunden.....
Nogen gange må man se i øjnene at selv med de bedste intentioner virker det bare ikke.
Kemien skal passe sammen, ellers duer det bare ikke.
Det er synd for jer begge to, og hun er ikke ældre end hun sagtens kan skifte hjem uden problemer.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Hunde er forskellige selv inden for søskende er der stor forskel på de enkelte hunde.
Så fordi hendes mor var på en måde behøver hvalpen ikke ligne sin mor.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Hvad er det hun gør dig får dig op i det røde felt?
Hvilke råd har du fået af træner samt adfærdsbehandler?
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
Men her er vi jo også meget forskellige, -os hunde ejere..at din tæve hvalp har spunk er vel kun en god ting, især når der, som her, er tale om en brugshund..
Hvilke situationer det specifikt drejer sig om, er bestemt relevant synes jeg.. men har du ikke overskuddet til at klare en overskuds hvalp for tiden, bliver det også besværliggjort jo
jul 2009
aug 2008
2 hun har et meget energisk sind, hvilket hverken mig eller hendes mor har.
3. hun er total ligeglad med at ejg irettesætter hende når hun laver ting hun VED hun ikke må.
4 har haft træner og adfærds behandler på da jeg ikke kan trænge igennem til hende. (råd fra hundegallris mange kloge hoveder)
5 træner har sagt at hun heller ikke følte der var kemi mellem hunden og mig. da hun trænede med hende alene, var hun super til at lystre.
6: hun kan finde på at gø konstant trods jeg giver hende kommandoen NEJ gang på gang, hun angriber mine ben om morgen. m.m
til Karen A. det kan godt være du ikke opgiver en hund. men der kan jo være mange grunde til man ikke kan enes. og det eneste ejg ville vide er om det e r egoistisk at finde et nyt hjem til den skønne prinsesse. jeg har ALDRIG sagt det er hundes skyld.
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
aug 2008
men kan følge hende og det betyder meget. så krydser finger for at de har en super kemi sammen.
men hun sælges heller ikke til hvem som helst.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Det skal være en glæde at have hund.. Ikke en belastning
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Der vil aldrig komme en happy end på det forhold.
jul 2009
At du søger svar hér på om det vil være egoistisk at komme af med hunden, kan dog undre mig... hvis det var min situation, kunne ingen andre end jeg selv, i samråd med mine nærmeste, besvare det spørgsmål, da mange ukendte faktorer spiller ind.. og det kan da aldrig afhænge af andres mening på et netforum om jeg beholder min hund, eller ej... men igen .. vi er så forskellige, os mennesker
Jeg vil ønske dig god vind og alt held med det hele!
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Og JEG synes det er det eneste rigtige at gøre ud fra det du beskriver
aug 2008
planen var egentlig at min kammerat skulle overtage hende, men desværre kan han ikke finde ud af at give et svar og jeg magter ikke at vente længere.
selv om ejg ved hun ville få et godt hjem der, men nu har ejg ventet i 2 mdr og spurgte ham så sent som i går. men stadig intet. så nu indser ejg at det nok er det bedste for min lille prinsesse, men et andet hjem. så jeg ikke ender med at ødelægge hende.
Men ingen skal være i tvivl om ejg elsker hende over alt på jorden. hun var den mindste i kuldet og kæmpede for hendes liv de første 3 uger. også grunden til hun var den der skulle blive. så det hele gør virkelig ondt,. men vil hende kun det bedste.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Ingen kan forvente at du har overskud til en meget energisk hvalp i sådan en grad med det du går igennem..
Det havde været noget andet hvis det var en lille kort periode overskudet ikke ville være der..
Så helt klart at jeg synes du skal finde et godt og blivende hjem med en der har mod på den drift hun udviser
vi kan ikke enes