Hund og Barn? (lidt lang) {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'er!
Jeg har en golden som er bange for børn, han er ikke angst, nok mere usikker!
Det virker som om han ikke rigtig ved hvad han skal gøre og så vælger at gå sin vej, når et barn nærmer sig!
Vi har været sammen med min svoger, svigerinde og deres 1 år gamle datter i en uge...! og det gik ret godt.
Men han flygtede lige så snart hun nærmede sig ham. Hvis hun tog noget af hans legetøj, løb han hen til mig og hylede, som for at sige MOORAAA hjælp mig, hun to mit legetøj, hæ hæ ret morsomt!
Han prøvede kun 1 gang at ta sin bamse, og han var meget forsigtig, altså ikke fordi han var bange for hende, mere for ikke at komme til at ta fat i hende. Da han fik den begyndte hun at græde og så løb han hen og gav hende den igen og stak af med halen mellem benene...!
Nu er det sådan at jeg uventet er blevet gravid og overvejer ret seriøst at beholde det!
Men jeg er bange for hvordan Bounty vil reagerer, på sådan en lille en, også senere når den lille er blevet stører og begynder at kravle rundt!
Har i nogle gode råd?
Lige et andet spørgsmål?!? Jeg har voldsomt ondt i maven lige nu, men hvor godt er det at spise smertestillende når man er gravid?
maj 2010
Følger: 1 Svar: 118
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.734
Så nyd du bare din graviditet, og så skal Bounty nok vænne sig til babyen inden den begynder at kravle/løbe rundt.
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 280
Det er jo ikke helt så skræmmende, som et barn der kan kravle eller gå, men vær selvfølgelig opmærksom på ham og hans signaler.
Håber det kommer til at gå fantastisk, det er en fryd når det spiller mellem barn og hund, min søn på 3 og Lobo på 5, er de bedste venner.
feb 2006
Du skal ikke bare begynde at tage piller, så tag lægen med på råd og held og lykke med det.
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 189
Ja jeg tror ikke han vil gøre noget, han er ikke på nogen måde agressiv af natur, men da han er så nervøs omkring børn, bliver jeg også lidt nervøs!
Vi er allerede i gang med børne træning og er kommet ret langt de sidste mdr. Nu kontakter han selv de lidt større børn!
Med hensyn til en lille baby så skal han nok bare ha lov til at vende sig til det, der går jo et års tid inden de begynder at gå, så har man da lidt styr på dem ind til da *G*
Maria H Jeg har taget 2 panodiler, fik heldigvis mail fra lægen, om at det var ok...! Puuhaa! godt det kun er til 12 uge man har det så dan her *G*
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 24
Jeg er anden gangs gravid så burde vide det smil.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 24
feb 2009
Ja det var også det min læge skrev ;o)
Håber sgu ikke jeg har så ondt alle 9 mdr.
Jeg blev skannet i går fordi mine smerter var så voldsomme, de troede jeg var gravid uden for livmoderen, det er jeg heldigvis ikke!
De smerter jeg har nu skulle ikke vare andet end 1 til 2 uger, og de skulle gerne slutte helt ved ca. 12. uge. Det er pga. min endomitreose, at jeg har så voldsomme smerter nu!
Jeg har det bedst når jeg går så vovsen er lykkelig, vi har lige været ude på vores 7. gå tur i dag *G*
Igament smerterne har jeg haft en uges tid nu og de vil nok fortsætte tiden ud, sådan on off, dem kan jeg godt leve med, også alt det andet!
Der ud over har jeg også lige en blære-betændelse som ikke just gør det bedre...!
Men ellers har jeg det jo strålende *G*
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.298
Tillyke både med graviditet og sød hund, det er meget bedre at han er forsigtig end frembrusende.
Jeg vil lige sige at vi gennem tiden har haft 3 hunde og i den tid gået 3 børn, noget af det første vi gjorde da jeg kom hjem fra sygehuset var at sætte babyen i lift ned på gulvet og lade hunden snuse til den, og i det hele taget har vi altid, med fornuft, forsøgt at skabe kontakt mlm hund og baby og vi har aldrig haft problemer, heller ikke da baby blev mere mobil,. selvfølge har vi holdt øje, og barnet har fået klart nej hvis det har rykket i pels o.lign, vi har lært børnene at ae og at hunden også skal tages hensyn til.
Så det kan sagtens fungere, men introducer dem for hinanden straks og løbende, fremmedgørelse er det værste for begge hvis man ønsker at de får et godt forhold.
feb 2009
Ja det var ret sødt at han afleverede den tilbage...!
Men da han var kommet sig over det, luskede han hen og stjal hendes rygsæk lynede den op og stjal hendes bamse
HÆ HÆ Det så bare så sjovt ud, han stod og "gemte" sig bag en stol og troede ikke vi kunne se hvad han lavede... Jeg kan ikke se jer, så kan i heller ikke se mig ;o)
Ja jeg tror også bare han er usikker, så mon ikke det nok skal gå, hvis bare han får lov til at være med fra starten...!
feb 2009
feb 2009
Han ligger aldrig ved mine føder, det har han gjort de sidste uger, konstant! Når vi går tur bliver han lige ved siden af selvom han ellers altid plejer at rende 10-15 m. foran mig. Når han ikke ligger på mine føder sidder han med hoved i skødet på mig, hvilket han heller ikke har gjort før osv osv...
Da jeg så snakkede med dyrelægen om hans adfærds ændring, sagde han at ,hunde kan mærke når der er et eller andet "galt" måske det bare var fordi jeg var forkølet...! jeg funderede lidt over det, og kom til at tænke på om jeg måske var gravid og ja det var jeg så *G*
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 1.238
Og jeg tror nu nok, at din søde vovse skal vænne sig til bebsen. Jeg er selv blevet mor for snart 3 mdr. siden og min chihuahua er heller ikke glad for børn, men min søn er godtaget
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
Jeg er også selv gravid (12+2 idag) og har haft drengene omkring småbørn i de sidste to års tid pga to niece der er kommet til. Så jeg frygter intet. De reagerer lige så dan. Er meget forsigtige, og hvis baby skriger eller råber, så går de væk. Jeg er helt tryg ved at få barn nu jeg har dem. Selvfølgelig skal de ikke være alene, men jeg hhar ingen betænkeligheder omkring det.
held og lykke med det.
jun 2008
feb 2009
Jeg troede at det er os der skal pylre om dem, ikke omvendt... *G*
Men han er godt ved at drive mig til vanvid, jeg har haft fri i dag og han har klistret til mig siden i morges kl 7... hvis jeg beder ham om at gå over og lægge sig nægter han at gøre det, han trykker sig bare mere ind til mig, nærmest klamrende...! hvis jeg så bestemt viser ham hen i sin kurv, og beder ham blive der kravler han bare efter mig...!
Jeg har overvejet at binde ham til spisebordet, når jeg skal på WC, for hvis jeg lukker døren, så åbner han den så snart jeg sidder mig, vi har ingen nøgler så vi kan ikke låse...!
Jeg tror også snart han overtager mandens side af sengen...! ;o)
Ej han er ret slem lige nu, så der skal trænes med ham igen igen...!
feb 2009
Og så lige et tillykke til dig, 12+2 ja så er du heldig vis på den sikre side...! Jeg er på 7+4 så der er 4-5 ugers usikkerhed endnu, men i følge skanningen i går, så alt meget fint ud så jeg regner da med at det fortsætter sådan- mit største problem er at jeg nu skal til at undværer det næst bedste i min verden... SMØGERNE...!
jan 2008
feb 2009
Jep...! det var det der afgjorde det hele!
I går inden jeg blev skannet ville jeg overhoved ikke beholde det, men da jeg så hjertet banke blev jeg ret meget i tvivl, nu har jeg så snakket med min læge og så er der ingen tvivl om at jeg beholder det!
Sjovt nok var det den antibiotika jeg fik for blærebetændelse som var skyld i at jeg blev gravid og en ny blærebetændelse der gjorde at jeg fik af vide at jeg var gravid ;o)
Nogen former for antibiotika kan nedsætte p-pillernes funktion med op til 30%... Ja så ved i det, jeg gjorde ikke ;o)
jun 2008
feb 2006
jan 2008
feb 2009
Det var godt alt så fint ud! tillykke igen ;o)
Maria H
Ja Bøffen skal bare være med hele vejen, men de sætter nok grænsen hos jordmoderen og på hospitalet *G*
Camilla * Oliver *
Ja næsten sikker ;o) og også tillykke med din lille dreng...!
Bøffen er så småt ved at forstå at han altså ikke behøver at vogte mig 24/7...! Men han er begyndt at gø hvilket han ellers aldrig har gjort, nu er jeg så i tvivl om at han skal ha lov eller hvad, for jeg har prøver at lære ham at gi hals i 2 år nu, men der er svært når man kun har hørt ham gø ca. 10 gange, og hver gang har jeg været nød til at provokere det frem med støvsugeren (som han elsker at lege med)
Hver gang han gør siger jeg gi hals, men så klapper han i og så kan jeg jo ikke rose ham? Og han skal jo ikke tro ar "gi hals" betyder "hold kæft"...! Hmmm jeg er i et stort dilemma kan i godt se ik'? *G*
jun 2008
Hund og Barn? (lidt lang)