Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Platfodet? Skifte foder??
  • #1   13. mar 2011 platfodet? hvordan ser det ud, har du et billede?

• #2   13. mar 2011 nej har jeg ikke - men hendes poter er begyndt og pege lidt ud af hvis du forstår :)?

• #3   13. mar 2011 det kan være en bygningsfejl, det retter sig næppe ved foderskift. det er hvad man kalder blød håndrod...men behøver ikke at betyde noget for hunden

• #4   13. mar 2011 Men hun har ikke altid haft det... hvordan står jeg i forhold til opdrætter hvis det er bygningsfejl - det ser jo ikke just pænt ud på udstilling jo smiley

• #5   13. mar 2011 tror ikke at der er så meget at gøre mht udstilling, det er en fejl ja, men ikke diskvalificerende. Det kan selvfølgelig koste 1v pladsen. Er den på papiret købt som udstillingshund?

• #6   13. mar 2011 hov, der skulle have stået at der nok ikke var så meget at gøre i forhold til opdrætter/erstatning

• #7   13. mar 2011 Ja - der står jeg skal på mindst 2 udstillinger med hende... så ja det er hun..

• #8   13. mar 2011 Når en hvalp/unghund begynder at franske (når poterne begynder at pege udad), så er det - i min race ihvertfald - et tydeligt tegn på at hunden vokser for stærkt og at man hurtigst muligt bør skifte foder til et mindre proteinholdigt foder.

Anita, hvad fodrer du med?
    Samtidig med et foderskift ville det være en god ide at begynde at give hende C-vitamin. Det er med til at holde håndroden stærk, så hun ikke bliver platfodet. Giv hende 4-5 500 mg hver dag.

• #9   13. mar 2011 Hun får specific hvalpefoder til store racer smiley

• #10   13. mar 2011 er det en DKK hund? hvis det er en DKK købsaftale, skal der være krydset af i udstillingshund, for at den er købt som dette, hvad står der der? Er der nogen definition omkring udstillings "projektet"? Altså hvad hun skal have opnået for at have opfyldt kontrakten? FOr man kan jo sige at det er en bred definition at den er købt som udstillingshund. Er det nok at den kan få en VG på udstilling eller skal den være vinderpladseret hver gang....Så som sagt tror jeg at det er meget svært at gøre ret meget. For man kan sige selvom hunden bare får G, jamen så kan den jo stadig udstilles, bare ikke med så godt et resultat, hvis du forstår hvad jeg mener. Derfor er det vigtigt at have defineret hvad udstillingshund dækker over.

• #11   13. mar 2011 Jeg tjekker lige lykke - og ringer til opdrætter smiley

• #12   13. mar 2011 Stemmer i med MIe

Hvor gammel er hun?

• #13   13. mar 2011 7 måneder smiley

• #14   13. mar 2011 men du er jo nok nød til at stille på en udstilling først og se hvordan det går. må ærligt indrømme at i min verden er det en bagatel, hvis man køber en hvalp, så kan man aldrig gardere sig, at det er en udstillingshund, så tror næppe at den på kontrakt er solgt som dette, langt de fleste sælger deres hunde som familiehunde, netop fordi det er svært at forudse hvad de bliver til.
    Men ja, det er en god ide at kontakte opdrætter, om ikke andet for at gøre opmærksom på at der kan være et problem, så hvis det bliver aktuelt senere, så er h*n "advaret

• #15   13. mar 2011 Så er det muligt at det retter sig.. men du skal som Mie skriver, nok overveje et foderskifte, eller det ville jeg i hvert fald gøre.

Jeg har rigtig god erfaring med pet regals puppy large breed turkey og så en stor C vitamin hver dag (500 mg)

• #16   13. mar 2011 der er kryds ved udstillingspligt og så står der bare 2 gange smiley

• #17   13. mar 2011 kan du ikke taget et par billeder af hende lige forfra... både et hvor hun står og gerne et hvor i løfter hendes front fra jorden så benene hænger lige ned.. bare lige løft hende lidt fra, ikke noget med at skulle op på bagben..

• #18   13. mar 2011 men også kryds ved familie hund smiley

• #19   13. mar 2011 jo kan lige prøve henter lige kamera og skifter computer smiley

• #20   13. mar 2011 Når unghunden pludselig "fransker" eller får flade poter med løse tæer, fejlvokser den, og det kan rettes med et bedre egnet foder!

• #21   13. mar 2011 Og ja, som Mie skriver! Et tilskud af C-vitamin kan gøre underværker.

• #22   13. mar 2011 ja, det er lige netop det, når den er solgt som familiehund, er der nok ikke ret meget at gøre. Og mht udstillingspligt, der står vel bare at den skal udstilles 2 gange og ikke mere? I princippet kan den jo blive disk, uden at det gør en forskel for om du kan få erstatning eller ej, for så er den jo udstillet og du har gjort din pligt. MEn det kan jo sagtens være at hvis den nu på alle andre punkter er super god, at den stadig kan gå toppen....det er jo svært at sige

• #23   13. mar 2011 Lykke, hvorfor er det vigtigt om hunden er solgt som udstillingshund?
    Og hvordan kan du mene at fejlvækst pga. for kraftigt foder er en bagatel?

Hunden vokser for stærkt og hunden bør skifte foder. Udstilling er hamrende ligegyldigt, det er noget vigtigere at den kommer til at stå ordentligt på sine ben, de skal jo altså bruges i resten af hundens liv.

• #24   13. mar 2011 Personligt har jeg aldrig set at det retter sig...men det kan selvfølgelig være at det er de forkerte hunde, jeg har kigget på. Det er dog ikke mine egne, der har haft det...

• #25   13. mar 2011 Jeg har set mange unghunde med let franske forben, der har rettet sig til efter den værste vækste periode er ovre

• #26   13. mar 2011 det er heller ikke udstilling der er vigtig her - misforstå mig nu ikke... jeg vil bare have en rask hund.. smider billeder ind nu..

• #27   13. mar 2011 Hvis man tager det alvorligt og reagerer på det, så kan begyndende franskhed sagtens rette sig. Men det kræver et foderskift til et foder med mindre protein.

• #28   13. mar 2011 http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=60831
    der er billeder nu smiley

• #29   13. mar 2011 Mie: fordi hun spørger mig om hvordan hun står i forhold til opdrætter, hvis den skal burges til udstilling.

Og mht bagatel, så er det i udstillings øjemed...der er andre fejl jeg hellere går uden om end en blød håndrod

• #30   13. mar 2011 Laika har også fransket lidt, men det har rettet sig op nu. hun er 10 mdr. Min chef's dobere gjorde det også som hvalpe.

• #31   13. mar 2011 Jeg ville ikke være super bekymret, men gøre som Mie skriver.. C vitamin og et godt foder.. med lav protein indhold..

• #32   13. mar 2011 MIe: så jeg svarer bare på det der bliver spurgt om, hvis du gad at læse det hele...

• #33   13. mar 2011 Jamen så er det jo bare på med vanten, og prøve at skifte foder og evt give C vitamin. Synes ikke at det er ret meget, og tvivler på at det kommer til at betyde noget for udstillingen, hvis det ikke bliver værre...

• #34   13. mar 2011 nogle der kan linke til c-vitaminer til hunde - google er ikk min ven ligenu smiley

• #35   13. mar 2011 Anita, du finder 500 mg C-vitamin i de fleste supermarkeder.
    Det er de samme du bruger til mennesker.

• #36   13. mar 2011 tak mie - altså bre piller så :)?

• #37   13. mar 2011 (link fjernet)

der hvor der står hybenpulver

• #38   13. mar 2011 Mie - har du set billederne forresten.. du virker til at have styr på det så vil gerne lige høre din vurdering smiley

• #39   13. mar 2011 Jep, står sammen med alle de andre vitaminpiller.

Husk at det skal være 500 mg. Der findes også 80 mg - dem kan du selvfølgelig også bruge, du skal så bare bruge en del flere af dem.

• #40   13. mar 2011 Mange tak smiley må lige se om jeg har det i skabet smiley

• #41   13. mar 2011 fik bare af vide at opdrætter jeg skulle køre hvalpefoder til hun var 1½ år nemlig smiley derfor jeg er lidt forvirret smiley

• #42   13. mar 2011 Ja, jeg har set billederne og jeg kan godt se at hun står lidt fransk, men synes heldigvis ikke det er kriminelt.

Synes det er rigtig fint at du reagerer på at hun ændrer potestilling og med et andet foder og C-vitamin tror jeg sagtens at du kan få hende til at stå rigtigt igen.

Jeg synes du skal kontakte din opdrætter og tale med vedkommende om andre velegnede fodertyper til din race. Det kan være at din opdrætter har oplevet det før og ved hvad der virker for din race.

• #44   13. mar 2011 jeg har ringet til opdrætter og lagt en besked smiley
    så venter på hun ringer tilbage smiley

• #45   13. mar 2011 hvad med Kingsmoor? det havde jeg nemlig i tankerne at skifte overpå i forvejen smiley

• #46   13. mar 2011 c vitaminer er guld værd når de fransker.du skal ikke være bange for at overddosere, de skider det ud de ikke bruger!

• #47   13. mar 2011 okay..
    kan jeg blive på det foder hun får nu (evt. dosere lidt ned og så prøve med c-vitamin til jeg lige finder ud af hvad hun skal over på?

• #49   13. mar 2011 ja det kan du godt, men du er nødt til at finde ud af hvad foder hun skal have fremover, da du ikke kan eksperimentere når hun nu er blød i håndroden.kan desværre ikke anbefale dig noget foder da jeg kun har erfaring med GDér.snak med opdrætter, hun må have erfaring med foder og at de kan franske lidt på forbenene, hun kan bedre vejlede dig, for du vil få lige så mange forslag på foder herinde, som der er brugere....o)

• #50   13. mar 2011 Krumme - (link fjernet) det er her kingsmoor smiley

• #51   13. mar 2011 tenna - hun har lidt sart mave præcis derfor skal jeg ikke ekspermientere smiley også derfor jeg lige ville blive på det her til jeg fandt ud af hvad jeg lige gør smiley

• #53   13. mar 2011 Krumme - okay smiley mange tak.. så du synes RC Dalmatin kunne være noget? smiley

• #55   13. mar 2011 jeg skal ikke spilleklog på dalmantinere, men når mine har fransket, har jeg givet dem voksenfoder i en periode, suppleret med masser af c vitamin.i løbet af en md vil du se resultater, det er faktisk forbløffende hvor stærkt det går.....

• #56   13. mar 2011 men må hun gerne få voksenfoder nu når nu hun ikke er så gammel? smiley

• #57   13. mar 2011 Hvis/når brystkassen bliver bredere vil det rette sig.
    Men er helt enig i kost og C-vitamin er vejen frem.

Det bedste motion du kan give hende er svømning.

• #58   13. mar 2011 det det gælder om for din hund er at den pt har for stort et indtag af proteiner og fedt.den nemmeste måde at komme det til livs på er et voksenfoder.mine har aldrig taget skade af det.men tag nu en snak med din opdrætter.jeg har bare valgt at se sådan her på det: det kan ikke blive værre end det er.Jeg havde en finsk import hanhund der var vind og skæv på benene da han var 8 mdr gl.han overgik til voksenfoder og masser af c vitamin.2 mdr efter var han fin.derefter fik han ½ voken og ½ hvalpefoder indtil han var 2

• #60   13. mar 2011 okay.. jeg må over til dr. dyr imorgen og aflevere min uåbnet fodersæk og så må jeg prøve med Rc og c vitamin.. håber virkelig det hjælper og mange tak for jeres hjælp smiley

• #61   13. mar 2011 Cha Cha har også gjort det med at forpoterne der drejer ud ad og vi anede ikke hvad og hvorfor.

Det ska lige siges at vi iflg aftale med vores opdrætter begyndt på voksenfoder allerede ved 5-6 måneders alderen. Det fik fik anbefalet da vi var i Italien for at hente hende. Hun får Olivers adult blandet med henne petfood.

Vi har ikke været opmærksomme på at poterne drejede lidt ud ad men fik det påtalt af en dommer på udstilling af hun havde lidt udad drejede poter.

Det ska lige siges at hun ikke altid gør det så vi blev enige om at det var en dårlig vane hun måtte have fået så vi har nu i en måneds tid trænet cha cha i at stå korrekt med poterne og det har hjulpet meget.

Hun er nu snart 10 måneder og syntes hendes for poter er begyndt at rette sig.

Syntes de der Cvitaminer lyder godt.. ville det også være vi skulle prøve med Cha Cha eller hva mener i??

• #63   13. mar 2011 Krumme: Super, jamen så må jeg da lige et smut forbi supermarkedet i morgen efter et glas Cvitaminer.

Vedr foderstand så ligger hun i den slanke ende.. ved godt at man ikke kan se det med det blotte øje på billeder pga hendes mega pels griner

Var forbi dyrlægen for en uge siden og fik i samme omgang Cha Cha vejet og vægten sagde 23 kg knap 10 måneder gammel smiley

• #65   13. mar 2011 Krumme: skøøøønt smiley

• #66   14. mar 2011 Har snakket med min dyrlæge her til morgen smiley jeg skal over med hende idag - og så skal vi finde en holdbar løsning :)... så nok komme med en update på hvad det ender ud i smiley

• #67   14. mar 2011 så er vi hjemme fra dyrlægen..
    vi skal op og have taget røngtenbilleder på Onsdag.. så det bliver spændende...

• #69   14. mar 2011 han mente ikke der var noget... men han ville ikke bare sætte hende på andet foder uden og tjekke hende først, da det kan være noget med den ene knogle i benet er stoppe med at vokse... og så synes han det ville være dumt bare og smide hende på andet foder for hva hvis det ikke hjalp en dyt?

han spurgte om hun har haltet med det har hun ikke - så der er ikke noget problem der.. men ja han ville tjekke hende og ikke bare vælge den nemme løsning som foder skifte er...

• #70   14. mar 2011 Din dyrlæge har måske en vag mistanke om at vækstzonerne er ved at lukke i den ene knogle, men hvis det er tilfældet så vil hunden altså have voldsomme smerter

• #71   14. mar 2011 ballerina - det var nemlig lige præcis det.. ja og det har hun ikk - men han ville tjekke det.. hvad gør man hvis det er det? ved du det`?

• #72   14. mar 2011 Mange dyrlæger ynder at skære kngolen over og få den til at vokse rigtig sammen igen... galimatias i min verden!!!

Men det er eneste udvej hvis zonerne er lukkede.. Personligt ville jeg aldrig lade en hund gå gennem det - har set det og det er ikke noget hundeliv..

Men tag du det nu roligt, jeg tror simpelthen ikke på det er det. Jeg tror det vi ser er en hund i vækst der er vokset en anelse for hurtigt

• #74   14. mar 2011 åhhhh nu bliver jeg helt nervøs smiley håber virkelig ikk det er det smiley og håber i onsdag vil være med til at krydse fingre for det ikke er smiley

• #75   14. mar 2011 Krumme - jeg har endnu ikke hørt om en hund hvor det gik godt... beklager - men det er bestemt ikke noget jeg vil tilråde med de ting jeg har set

• #76   14. mar 2011 Du skal ikke være nervøs.. Forestil dig hvilket smertehelvede det ville være.. og du siger hun ingen mserter har... Rolig nu søde..

• #77   14. mar 2011 hun halter hvertfald ikke - og hun kan sagtens rejse sig fra kurven og med det samme springe rundt som jeg ved ikke hvad smiley

• #78   14. mar 2011 Slå du nu koldt vand i blodet... smiley

Det skal nok gå

• #79   14. mar 2011 ja det må jeg lige prøve .. det jeg næsten synes er værst er jeg skal aflevere hende og så tage i skole og i banken og først hente hende derefter.. det kan jeg næsten ikke have smiley

• #81   14. mar 2011 Nej det kender jeg godt, men hun er jo i gode hænder..

Hvorfor skal du aflevere hende der? Mine dyrlæger tager sådanne billeder med det samme, mens jeg er der til at hjælpe

• #82   14. mar 2011 Krumme

Jeg har såmænd også oplevet at det er blevet godt i sidste ende, men det hunden skal igennem vil jeg ikke byde nogen - det syntes jeg ikke er fair..

• #84   14. mar 2011 ved ikke - han sagde bare at det var sådan de gjorde smiley men ja hun kommer helt klart i gode hænder - men hvilken elendig skoledag jeg dog må blive udsat for på onsdag :)..

Håber ikke det er det - men er glad for at han ikke bare tager let på det - og derfor gerne vil undersøge hende smiley og mange tak for jeres svar smiley

• #85   14. mar 2011 Ja det er næsten ikke til at holde, hvis man vidste det på forhånd så ville man jo aldrig byde sin hund sådan en tilværelse.. Med det jeg har set så ville jeg sige farvel..

Men Anita, tag det roligt, jeg tror simpelthen ikke på det er det.. og hvis de skulle være ved at lukke, men stadig ikke er det helt så kan man komme rigtig langt med korrekt foder osv.. det er først når de er lukkede at der ikke er mere at gøre, så rolig nu

• #87   14. mar 2011 ja smiley
    mange tak for jeres svar smiley

• #89   14. mar 2011 jeps smiley det håber jeg - og håber snart opdrætter ringer tilbage...

• #90   16. mar 2011 så har vi været ved dyrlægen :)!

Der er intet galt - så jeg er så lettet..

De næste 2-3 måneder må hun ikke få godbidder til store racer! Nogle der ved hvor man kan få dem? eller er det bare nemmere og købe en anden pose hvalpefoder til store racer og bruge som godbidder? smiley

• #92   16. mar 2011 Altså jo.. men overhovedet ikke meget, og han mener det er fordi at hun er ved at være færdig med at vokse.. så pt skulle der ikke gøres noget ved det.. venter dog stadigvæk på min opdrætter ringer tilbage så jeg også lige kan få en snak med hende.. og også om hun evt. skal have c-vitamin.. men det skader vel ikke?
    og jeg skulle bare blive ved med det foder hun får nu sagde han..

• #94   16. mar 2011 Ja men han sagde vi skulle komme tilbage om 2-3 måneder og se hvordan det så ud.. for sådan som det ser ud nu synes der ikke der skulle gøres noget!
    men alt ville selvfølgelig også være nemmere hvis man kunne få fat i som opdrætter :)..

• #95   16. mar 2011 altså hun fik røgtgen fotograferet benene - og der var intet at se på billederne skulle jeg måske lige huske at skrive!! smiley og derfor ville han lige se tiden an smiley

• #97   16. mar 2011 Krumme - jeg stoler selvfølgelig på min dyrlæge! og ved ikke om du så den sidste kommentar jeg har skrevet ang. billederne...

• #99   16. mar 2011 ja forstår sagtes.. men han ville som sagt se tiden an der der ikke var noget på billederne..
    Men han ville skifte hende på voksenfoder snart og ikke først som 1½ årig som opdrætter sagde.. men det er lidt svært for dalmatinere er længere om at udvikle sig end andre hunde.. men ville som sagt hjælpe hvis min opdrætter snart ringer tilbage - hun er også dyrlæge nemlig smiley

• #101   16. mar 2011 nej nemlig.. men han mente det ville rette sig - og var det som sagt ikke bedre om nogle måneder skulle vi jo som sagt komme igen (og hvis der selvfølgelig blev noget). men sådan som det så ud nu så ha ingen grund til bekymring..

• #102   16. mar 2011 Men som Krumme siger, hvis ikke det er bedre om et par måneder så er det bare sværere at rette op på, måske for sent.

Jeg ville ikke tøve med at skifte foder og give c vitamin som tilskud.

• #103   16. mar 2011 der er ikke noget på billederne - derfor synes han ikk vi skulle reagere voldsomt... og bliver der værre indenfor nogle måneder skulle jeg jo ikke tøve med at ringe. men han synes ikk vi lige skulle gøre noget lige nu.. men vil som sagt snakke med min opdrætter om c vitaminer og det når hun engang ringer tilbage -ringede i søndags og har stadig intet hørt...

• #104   16. mar 2011 så ring til hende igen!

• #106   16. mar 2011 jeg skrev til hende der vi var kommet hjem fra dyrlæge om hun ville ringe så snar hun fik tid.. Og har stadig intet hørt smiley

Kommentér på:
Platfodet? Skifte foder??

Annonce