Gåtur vs stor have {{forumTopicSubject}}
Hvor meget skal jeg gå med min hund, når den får lov at komme ud i haven ligeså tit den vil, og jeg MINDST går ud og leger med ca 45min-1 time hver dag, hvor der bare er knald på hele tiden. Han kommer ca. ud 10-20 gange på en dag. (Han er knap så renlig og stadig lidt bette, så han skal have lov at tisse hele tiden.
Vi tager tit på stranden, hundemarken eller skoven. Ca 2-4 gange om ugen en en times tid, afhængig af vejret. Han fryser rigtig meget.
Han elsker at gå tur, og vi går med snoren hele tiden, men gåturen varer kun 10 min.
Hvor mange gange skal jeg tage den 10 minutters gå tur med ham?
Eller skal jeg gå færre ture, som er længere ?
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
tag ham med ud og oplev så meget som muligt, en tur i bus, i byen eller på landet, alt efter hvor du bor....møde så mange forskellige ting på en rolig måde....du skal huske det skal være positive oplevelser
2-3 x gåtur af kort varighed synes jeg er fint
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 30
Med hensyn til nye oplevelse, skulle jeg nok have skrevet at han er med så mange steder som muligt. Vi har trænet det RIGTIG meget, da han i starten var MEGET MEGET sky, bare ved en ny lyd. Nu er han glad og elsker at komme med rundt nye steder. Om det så er den lokale dyrehandel eller på tur hos mine veninder. Han elsker det simpelthen.
Så i mener der er for meget drøn på? - Troede faktisk det var for lidt.
Jeg tror dog jeg vil holde ved den ene times leg i haven, da det virkelig er tydeligt han elsker det. Han kunne fortsætte i tre hvis det skulle være.
Vil da helt klart tænke over noget 'hjerne aktivering'. VI træner meget med hans mad, da han i starten var meget madagressiv. Det er han slet ikke længere.
okt 2010
Men fordi vi bor i byen, er det den mest rolige og nemme tur.
Selvfølgelig kan jeg gå længere med ham end ti minutter, men synes det er en god lille runde
feb 2006
hvis han er 9 måneder vil jeg synes du godt kan sætte længden af gåturene lidt op - med mindre der er noget med racen jeg ikke kender til - fx 2 gåture af ½ times længde om dagen.
okt 2010
Eller er gåturen udelukkende for at opleve nye ting ?
feb 2006
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Det er vigtigt at hunden bliver stimuleret mentalt, får brugt sin næse o.s.v. Så det er ikke længden af gåturene, der er afgørende men kvaliteten.
Gåtur vs stor have