{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Har et lille problem {{forumTopicSubject}}

min hvalp på 10 uger, bider meget selvom han har enormt meget legetøj? Altså han angriber nærmest /: ! Når han bliver sådan prøver jeg at lege med ham, men han vil meget hellere bide i mig og mit tøj!

Det værste er at han også gør det på mine gæster /: ? Det er så pinligt!

Mangler gode råd til hvordan jeg får styr på dette problem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har et lille problem
  • #1   12. mar 2011 Min er samme aldre.. det hedder NEJ og så får han sit legetøj og her har det virket rigtig godt

• #2   12. mar 2011 Som jan N siger smiley ..

Gizmo gør det også smiley

• #4   12. mar 2011 Det er jo en hvalp.. Sådan gør hvalpe altså...

Distraher den med noget andet legetøj den gerne må bide i når den begynder på det....

Og så gå igang med at træne ja/nej øvelser så den lære hvad NEJ betyder, så kan du bruge det fremover.. Man kan ikke bare sige NEJ til en hund før den har lært hvad det betyder...

• #5   12. mar 2011 Jeg træner meget ja og nej med min hvalp og jeg går også til træning med ham (: . Men tak, jeg må bare blive ved med at lære ham at han ikke må bide (:

• #7   12. mar 2011 Det kan jeg godt se, der er jo faktisk ikke særlig smart at give ham legetøj!

• #8   12. mar 2011 Hvis han bider så skal han da vide hvad han må bide i.. så derfor er en bidering eller andet godt at give ham... hvis han får et nej og får det legetøj han må bide i.. så lære han det sgu hurtig.. det er da lykkes med min hvalp.. og når jeg siger nej til noget han ikke må så stopper han med det samme !

• #9   12. mar 2011 Det gør Kenzo så ikke, han forstår ikke det der nej særlig godt endnu, men håber at det kommer smiley

• #10   12. mar 2011 Har du lært ham at forstå "nej"?
    Vi gjorde det med Paya, at vi tog en godbid og sagde nej når hun ville have den. på den måde lærte hun "nej" komandoen rigtig hurtigt.
    Men jeg synes det er tidligt at begynde at bide så meget, tænderne burde jo ikke rigtig klø så meget endnu. vores hvalp på 15 uger har slet ikke bidt i os overhovedet, det er kun "storebror" hun bider i smiley

• #11   12. mar 2011 Men tålmodighed, og så selvfølgelig konsekvens HVER gang. også når det er gæsterne han bider i. Så må du bede dem om at rejse sig og gå fra ham når han bider.

• #12   12. mar 2011 Lær ham bidehæmning: Når han bider i dig giver du et højt hvin og vender dig væk fre hvalpen. Så finder den ud af at der ikke foregår noget sjovt, når han bider for hårdt. Efter nogle sekunder henvender du dig igen til hvalpen med noget legetøj og opfordrer til leg. Bider han igen i dig og ikke legetøjet: stop legen, ignorer og genoptag legen (med legetøj), hvis han forholder sig roligt. En hvalp må (i mine øjne) godt markere med "blød" mund, men ligeså snart der bides til gøres som ovenstående.

• #13   12. mar 2011 Som Jan siger, så skal hunden jo lære at der er noget den gerne må bide i og noget den ikke må... Derfor giv den legetøj istedet for.... og ros den evt for at bide i legetøjet/opmuntre den til den, mens du ignorere eller siger NEJ når den bider i dig...
    Det har fungeret med vores hund og han bider KUN i sine egne ting....

Kommentér på:
Har et lille problem

Annonce