{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Kastrering? 4 år gammel hanhund. {{forumTopicSubject}}

Min hund, Vaks, er næsten 4 år gammel, og har været en mega skøn hund, men her på det seneste har han været aggressiv overfor hunde, ikke alle, men mest hvis de taler med en hun, som Vaks kan lide. Det er faktisk meget underligt o.o Eksempel ville være da vi var til fotokonkurrence i Petworld. Han snakkede med en australsk collie, men så snart collien søgte kontakt til min hunds mor, begyndte han at knurre af den. Jeg ved ikke.. om kastration ville hjælpe på det?

Mine forældre mener at det vil gøre ham roligere og sådan, men jeg er meget bekymret for, om det kunne forstærke hans aggressive side? D: Han har ikke været aggressiv før.

Derudover, ville jeg også spørge, om min hund kan blive påvirket af mig, da jeg er meget nervøs, hver gang jeg går udenfor, eftersom jeg på en måde har fået frygt for det, hvilket er en længere historie. Kan det smitte af på Vaks? o.o

Håber i kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastrering? 4 år gammel hanhund.
  • #2   12. mar 2011 Han "beskytter" jo din mors hund og derfor knurre han lige pludselig af collien, det er ikke unormalt.

Min Fluffy vil gerne snakke med andre hunde, men hvis den anden hund begynder at opsøge hendes "ven" går hun imellem og knurre. Så jeg tvivler på at det vil hjælpe at kasterere ham, og jeg ville heller ikke kalde det aggration.

• #3   12. mar 2011 Ja, men det der var kun et eksempel. Han gør det også, når han er udenfor sammen med mig alene. Beskytter han så bare mig, fordi jeg er bange, måske?

• #4   12. mar 2011 jeg er ikke meget for at sige det,, men maj-britt du har sgu mange gode og sjove input i dine svar,, den var så rigtig,, sidder faktisk og smiler af det,,kunne ikke siges bedre...

• #5   12. mar 2011 Du kan risikere, at han bliver endnu mere aggressiv, end han er nu, hvis du lader ham kastrere. Men som de andre siger, han passer bare på det der hans

• #6   12. mar 2011 Suzy; Ja, jeg arbejder rigtig meget på det. Jeg har bl.a. fået arbejde i fakta for at komme i kontakt med mennesker og overvinde min frygt. Jeg skal også til familierådgiver og måske psykolog for at få arbejdet på alt det der gør mig så bange. Jeg ønsker bare ikke, at min hund skal blive aggressiv, da det jo kan betyde, at jeg kan blive nødt til at skaffe mig af med ham. Men derhjemme, når jeg også føler mig sikker, er han jo super skøn. Kunne ikke blive en bedre hund.

• #7   12. mar 2011 dog virker han ikke til at være stresset. Og han virker egentlig heller ikke til at blive mere aggressiv.. Men han har vel påtaget sig opgaven at passe på mig.

• #9   12. mar 2011 Charlie gør det samme hvis en fremmed hanhund kommer for tæt på hans bedste veninde. Det er tydeligt at se at det synes han ikke er okay. Men hvad gør man? Det er vel smartest at stoppe ham og lade ham forstå at det ikke er iorden? Eller hvad?

Kommentér på:
Kastrering? 4 år gammel hanhund.

Annonce