{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

sammenføring, VILDREDE! {{forumTopicSubject}}

halløj.

ja vi har så besluttet os for at skaffe en hund nr 2, en dejlig Grand danois.
Vi har i forvejen en dejlig og normalt blid Golden Retriever.

men men men, nogle gange når GD-hvalpen kommer for tæt på GR'en, så knurrer GR'en af ham.. Det er ikke hver gang.
Nogle gange opsøger vores GR selv hvalpen og vil lege osv.
Og andre gange så er bare bare gnaven...

Hvad pokker gør man?

GR er en ikke kastreret han på 2 år.
GD er en han-hvalp på 13 uger....

Hjælp og gode råd søges...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sammenføring, VILDREDE!
  • #1   11. mar 2011 Jeg tror måske det er fordi GR er ældre en GD, også bliver det måske lidt for vildt for din GR, fordi han ikke er så lege syg mere, også siger han enlig bare stop? smiley , Kunne det ikke være det? Eller :)?

• #2   11. mar 2011 nu skal den gamle jo have lov og opdrage hvalpen og fortælle hvornår den gider hvalpe og hvornår ikke.
    Så længe den gamle ikke krænger helt over, så lad dem selv om det.

• #3   11. mar 2011 Min ældste kunne slet ikke fordrage min yngste tæve de første 14 dage. Han knurrede og irresatte hende gang på gang hun søgte opmærksomhed. Hvis han selv var nysgerrig og hun blev for vild, knurrede han af hende igen. Så efter ca. 14 dage, fandt han ud af at hun var den dejligste skabning og idag er de det perfekte par. Måske du bare skal give det tid.

• #4   11. mar 2011 Det er helt normalt at den voksne brummer, knurrer osv.De sætter grænser og jo tidligere de gør det, jo mere ro blir der fremover.

Det er positivt at dne voksne selv tager kontakten til hvalpen.

Lad være med at "presse" dem sammen. Det tager tid.

Hvor har i fået hvalp fra????

• #5   11. mar 2011 Hvad er der blevet af Enzo?

• #6   11. mar 2011 ved godt der ikke sker mirakler på et par dage. det havde jeg heller ikke forventet.. men vores GR har været vant til at leve sammen med min gamle hund før.
    Vi har da tænkt os at give det noget tid... der er jo ingen grund til at give op med det samme.. men det kunne jo være der var nogle af jer der lige havde et super godt råd så det måske ikke tog så lang tid smiley

Det vi er mest bange for er selvfølgelig at vores GR skal bide hvalpen, for han er godt nok svær at læse når han bare stivner helt, drejer hovedet væk fra hvalpen og knurrer meget dybt... det er lidt bekymrende...

Men ja de skal da lige lære hinanden at kende osv... der er jo grænser og markeringer.. det kan man ikke undgå...

• #7   11. mar 2011 Fordi har har boet sammen med en anden hund før er det stadig en ny hund der kommer ind. Og ganske normalt. Hvalpen skal lære hvor den gamle har sine grænser og det fortæller dem gamle ved og knurre.
    Mine har reageret på samme måde når en ny hvalp kommer i huset.

• #8   11. mar 2011 * Vivi - Now as Evil Housewife * - Hm ja, det er en meget sørgelig historie smiley men jeg blev nødt til at ligge ham i seng.... Det var et super svært valg, men desværre det eneste der var at gøre.. smiley

Maibritt - Den har jeg købt af en flinker gut i vestsjælland som heldigvis har forstand på racen smiley - var lidt skeptisk inden jeg havde snakket med ham osv osv. men han vidste sgu hvad han lavede... så da jeg ankom var alt det bare væk... smiley

• #9   11. mar 2011 Det er helt normal adfærd, jeres GR opdrager jerews hvalp og siger selv fra når det bliver for meget, så det skal i ikke lave om på, det skal den gøre, den er med til at lære hvalpen hvor grænsen går, så lad være med at blande jer i det som det er nu, det er helt normalt.

• #10   11. mar 2011 lyder da godt at jeg ikke er den eneste der har oplevet det her. smiley havde jeg nu heller ikke regnet med.. men alligevel... nogle gode råd til hvordan man, uden at presse dem, ligesom kan "integrere" hvalpen ind i den gamles rutiner og hverdag osv??!?!?!

• #11   11. mar 2011 I skal bare gøre som i plejer og sørge for at den gamle for samme opmærksomhed som den altid har fået.

• #12   11. mar 2011 Hvalpen er IKKE den gamle hund, og de skl alære hinanden at kende heelt forfra.

Det er POSITIVT at han knurrer og vender hovedet væk.
    Han advarer hvalpen, som skal lære hvor granserne er. Det kan lyde voldsomt, og det kan også være at hvalpen får et par små hak i tuden (IKKE bid med hul eller noget, men markeringer med MASSER af lyd), men så længe den voksne kan "nøjes" med det, er der ingen fare på færde.

Det er MEGET bedre at rollerne kommer på plads nu, end om 2-3 mdr, og hvalpen er blevet større end GR´en!!!

Vores Casar er blevet 7 mdr og er vokset over hovedet på vores tæve, og jeg skal saftsuseme love for at han blir sat på plads for tiden!! Det tar et par dage, og så er luften renset og de ligger igen og putter sammen på madrassen. Når han er påboot camp skal han bare se på hende, så får han KILLER EYES fra hende....

Sæt jer og observér dem. Det er super lærerigt, hvad hundesprog angår!!

• #13   11. mar 2011 Det sker helt automatisk i hverdagen. Hvalpen vil lynhurtigt finde sin plads, og deltage på lige fod med den gamle. Tag den gamle med på ture uden hvalpen og omvendt. Så begge får lidt nye intryk og ro for hinanden.
    Lad jeres hverdag gå så tæt som normalt som muligt. Og husk alene hjemme træning med hvalpen også.
    pas på i nyhedens interresse ikke og glemme den gamle.

• #14   11. mar 2011 Jonas J
    Medfølende varme tanker herfra smiley

• #15   11. mar 2011 okay.. smiley jamen jeg er da glad for, at der ikke er nogen der skriver at det er slemt eller noget.. smiley må jo bare have tålmodighed... Man vil jo bare helst gerne have at alle har det godt og er glade..
    Det jeg mente med at han var vant til at leve sammen med min gamle hund, var bare, at han er vant til at dele og er vant til at der er en anden hund. selvfølgelig ikke den nye hund, den er jo ny. men han har ikke været isoleret. smiley

• #16   11. mar 2011 * Vivi - Now as Evil Housewife * ---> Tusind takker smiley

vi gør ALT for ikke at glemme den gamle hund, og husker at rose og give opmærksomhed og alle de ting... de er kun i haven en ad gangen og GR har sine faste "siesta-pladser", som den nye så skal lære. men den gamle bliver tihvertifældet ikke glemt i farten smiley Men tak for "the heads up) smiley

Kommentér på:
sammenføring, VILDREDE!

Annonce