{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Paniiiik :D (Fanget en mus) {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.
Igår mens jeg ser paradise render hundende ude i haven, da jeg pludselig ser Robin smutte forbi mig i en fart, også ud i kontoret. Jeg tænker ikke videre over det, inden jeg høre noget skrige i vilden sky, jeg render ud til Robin og ser en mus løbe under skrivebordet i kontoret.

Ih altså, så vi har sat musse fælder op, håber vi har fanget den når vi kommer hjem, også håber jeg ikke det stakkels kræ lider!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Paniiiik :D (Fanget en mus)
  • #1   9. mar 2011 lad din hund fange den....................

  • #2   9. mar 2011 Jamen altså de render også rundt i huset, men jeg tror bare den lille mus er så skræmt at den ikke tør at komme ud smiley (hvor den så end gemmer sig smiley )

  • #3   9. mar 2011 Åh, det lille pus ( selvom den kan gøre meget skade ). Jeg plejede at sætte de her musefælder, hvor musen bliver fanget levende, op i klubhuset. Brugte flæskesvær som lokkemiddel. Vigtigt at tjekke fælden hver eneste dag, da musen ellers kan lide en langsom død.
    Jeg kørte ud i skoven med de mus jeg fangede.


  • #4   9. mar 2011 nåå lea hvor sødt,,,smil ,de må være heldige at blive fanget af dig,,god dag

  • #5   9. mar 2011 Hihihi.. Trøst dig, det er snart forår og så smutter de små mus ud på markerne og ud i skellene igen, mus holder sig kun inde hos folk pga. de fryser og self.sulter udenfor, det er gerne unger fra sommerens kuld som ikke har fundet et god redeplads inden vinteren som søger indendørs.. ;o)))

  • #6   9. mar 2011 Hov.. Forresten Hvem var det der skreg ??? ;o)))

  • #7   9. mar 2011 Han havde fanget den ude i haven og slæbt den med ind, (; . Og da jeg blev forskrækket over den skreg sådan slap Robin musen og løb under Sofaen. Stakkels lille hunde fis smiley

    Ja jeg håber vi fanger den smiley Vi har heldigvis kun de der musse fælder hvor de bliver fanget i et bur eller hvad man skal sige, er nu mere urolig for at Robin måske kan have ødelagt noget i dens krop og at den så lider.

    Det håber jeg ikke smiley


  • #8   9. mar 2011 Uhh der skal ikke meget til at skade en bette mus, de er bestemt ikke ret "holdbare mellem en hunds tænder"..
    Heldigvis så æder mine 2 piger dem hurtigere end øjet kan nå at opfange, så jeg ved at de bestemt ikke når at lide på nogen måde.

    Jeg er så også en af dem som havde både tamme mus og rotter da jeg var barn og mine egen børn havde også på et tidspunkt en mus hver, hvor især sønnens mus sjovt nok elskede at lege med vores kat, når musen så ikke gad lege mere, så smuttede den bare "hjem" i dens/deres terrarie "De kunne selv komme ud når de ville, vi behøvede jo ikke at holde dem totalt indelukkede da alle vores dyr kunne sammen.. :o))

    Men lige en anden ting. Så syntes jeg stadigt at det er hylende morsomt når nogle blir så bange for en lille bitte mus, så de hopper skrigende op på borde o.l.
    Den var/er IKKE møntet på dig Anna.
    Jeg kom bare til at huske min lille tykke farmor der dårligt kunne løfte fødderne, hun var med os i sommerhuset og skulle på dasset, og pludseligt lyder der et skrig og min farmor vælter ud og hopper let og "elefant" op på en lille tilbygning vl havde ved siden af døren til dasset, for mens hun havde siddet der var der smuttet en lille spidsmus hen over gulvet, og den har med garenti været 100gange mere angst for hende end omvendt.. Eller måske ikke ;o)))


  • #9   9. mar 2011 Anita: Jeg har virkelig heller ikke noget imod tammus, og sidder gerne med dem i hånden og sådan. Men må ærligt indrømme at jeg ikke lige havde forventet at Robin havde været hurtig nok til at fange sådan et lille kræ, hvilket faktisk er lidt sjovt smiley , Og da jeg blev så forskrækket, så tror jeg musen og Robin blev endnu mere bange også løb vi alle tre i hver vores retning. Det må have set sjovt ud smiley

  • #10   9. mar 2011 *LOOL* DET tror jeg på.. jeg kan se det for mig, med jer styrtende i hver sin retning.. ;o)))

    men som sagt, så er det snart ved at være den tid hvor musene søger udendørs igen, så slipper i alle for flere chok, før til næste efterår *Ggg*

    Tak fordi du delte din historie, det er nu rart at få et godt grin hver dag. *Smiler*


  • #11   9. mar 2011 hihi det var så lidt smiley Du må have en god dag :o)!

  • #12   9. mar 2011 Ja, en ærøfælde, hvor de bliver fanget levende, er den mest humane løsning - spegepølse plejer musene også at være mægtigt glade for! ;o)

    http://www.e-vaerktoej.dk/shop/musefaelde-kassemodel-47103p.html

    Og husk så at sætte den ud mindst 2 km væk fra huset, da du ellers risikerer, at den løber ind igen - også selvom det ikke var helt frivilligt, at den overhovedet kom ind ;o) Men for at være på den sikre side.

    Jeg har det også utroligt skidt, når mine katte fanger mus - selvom de er indekatte, men jeg får mus ind i min lejlighed på 1. sal, så det er faktisk rart, at de kan hjælpe mig. Men jeg har altså svært ved at klare at se de små mus så bange og lide så længe! Katte kan jo være grusomme... Da jeg var barn, tiggede jeg også altid min mor om at få lov til at beholde de mus, vi fangede i ærøfælden ;o)


  • #13   9. mar 2011 Hihi jaaa, min gamle Maine Coon havde også engang fanget en lille spidsmus baby, og da hun havde sluppet den løs, fanget jeg den, hvor er de altså kære når de er så små :o) , Den kom også ud i det fri igen smiley

Kommentér på:
Paniiiik :D (Fanget en mus)

Annonce