Hund jager naboens høns i vores have {{forumTopicSubject}}
Lige et hurtigt spørgsmål...
Hvis naboens høns render rundt på vores grund og vores hund tager en (eller flere) af dem, kan vi (hundene) så klandres?
Naboen ER gjort opmærksom på at hønsene render i vores haver og at hundene jagter og tager dem.
Vi havde atter deres høns herinde i haven forleden og den ene hund fik fat i en høne hvor der røg et par fjer.
Heldigvis ikke andet, men det kunne lige så godt være at han havde knækket halsen på den, som han løb rundt med den i munden.
Vi sagde samme dag til naboen at hundene er efter deres høns, når de er herinde, og hun mumlede at de nok også skulle se at få lavet hegnet om hønsehuset.
Igen i dag (som så mange andre dage) havde vi så høns omme i baghaven som hundene var meget interesserede i og vi måtte jage fjerkræet væk.
Vi kan pt. ikke bare lukke hundene ud uden at tjekke for høns først.
Drønirriterende - ligesom vi ikke er interesseret i at vade rundt i hønselort i vores have!
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 613
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 342
Jeg mente heller ikke at det kunne være vores "problem", men kom lige i tvivl.
Annette N - Næh tak. :o) Jeg har rigeligt i mine 2 hønsejægere; især min grand danois er meget tændt på de kræ.
Terrieren løber bare og gør ad dem, men GD tager dem desværre,
feb 2010
okt 2008
Ej, han vil vist bare lege med dem, men GD vs. høne... Den vinder hønen vist ikke.
feb 2010
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Det kan ikke være rimeligt at skulle finde sig i naboens høns i haven
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
okt 2008
Men det er jo ikke holdbart i længden - læs: vi gider det ikke.
Hundene vil ikke bryde ind i hønsehuset hos naboen, da de ikke kan rende derind. Der er hegn om haven, men det har taget lidt skade pga al sneen i vinter, så hønsene kan komme under nogle steder.
Alice - Nej vi gider det egentlig heller ikke.
Britta - Tja, det kan vi nu ikke finde på, men måske en sådan trussel er det der skal til.
Har atter i dag kontaktet nabo for at få dem til at lukke hønsene inde. Så må vi se om der sker noget.
Hund jager naboens høns i vores have