Avlsklub for blandinger - din holdning {{forumTopicSubject}}
Jeg snakkede med en dame for noget tid siden, der gerne ville lave en avlsforening for blandinger, så blandinger kunne blive registreret, lidt i stil med DKK, så man kunne se den enkelte hunds ophav.
Jeg vil gerne høre folks mening om den slags. Ville det være en god ide? Ville I støtte op om det, jer med blandingshunde? Hvorfor/hvorfor ikke?
Personligt synes jeg, det er en genial ide og jeg vil helt sikkert støtte op om det, hvis det bliver aktuelt. Det vil forhåbentligt kunne bidrage til at gøre blandingsavl lidt mere seriøst og det kunne forhåbentligt gøre en forskel for blandingshunde, når kommende ejere vil kunne se hvor hunden stammer fra, hvilke racer der har været blandet ind over tidligere, og dermed vil kunne undgå at ende op med en hund, hvis temperament slet ikke passer til dem.
Sundhedstjek kunne evt. også blive en realitet på denne ende og det kunne afhælpe en masse hundes lidelser.
Så synes umiddelbart det er en fantastisk ide.
Men vil som sagt gerne høre jeres mening. Jeg er især interesserede i blandingshunde ejeres meninger, da det jo er dem, der skal tage stilling, hvis det bliver aktuelt
Men alle er selvfølgelig velkomne, håber bare I vil holde debatten i en sober tone.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 36 Svar: 290
I min verden er blandingsavl aldrig seriøst.
Hvad er din definition af 'seriøs'?
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Hvordan skal man få registreret blandingernes ophav...
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Jeg kan jo se herinde hvordan der fuskes med hundene ophav og nogle pludselig er bokser bla.
Jeg ville aldrig stole på en sådan registrering.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 236
Jeg sværger jo til blandingshunde, vil ikke have andet, men vil meget gerne have mere seriøse avlere!
tænk hvis man kunne få stamtavle på sin blandingshund, så man vidste hvem mormor og tipoldemoren var for nogle racer, SÅ spændende.
og tænk hvis man kunne købe en blandingshund hvor forældrene var testet for arvlige sygdomme, hvor man kunne spore hele stamtræets sygdomsforløb.
jeg er så meget med på ideen, det kunne skabe en hel ny verden for blandingshundene!
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 236
jeg tror denne ide, ville skabe mere seriøse blandingsavler, og jeg tager imod højere priser på blandinger med kyshånd, det kunne da være fedt med en prisstigning, så alle de useriøse købere kunne bliver sorteret fra.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.418
Synes I skulle holde jer ude af tråden, hvis det eneste I kan bidrage med, er at kalde folk tåbelige, fjollede og underlige.
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 270
Hvis prisen på en blandingshund med "tavle" stiger, kan man jo lige så godt smide pengene på en ren-racet, så måske det alligevel ville være en win-win..
Ang. ideen er jeg lidt... Både og.
Ideen omkring en forenings for blandinger er fin, men at man vil avle flere blandinger udover de upsere der bliver lavet hvert år, lyder skørt, useriøst og faretruende dumt. Det er jo utrolig mange på årsbasis der kommer til verden ved at for lav hegn. en gåtur uden snor eller lign.
Hvorfor har folk så travlt med at krydse så mange racer?
Vil man avle findes der hunde til det som er sunde, raske, renracet, mentaltestet mv.
Og jeg har altså ikke en tavlehund, min er blandning af mindst 4 forskellige racer.. Men ligefrem lave en "avlsklub" lyder hamrende useriøst.. ikke om min tæve skulle parres og vidregive hvalpe som kunne være en tikkende bombe.
Men en forening hvori der vil blive afholdt gode kurser både mhb. på fodring, træning, adfærd mv. Hvor der, ligesom hos DKK, kan tages "kørekort" til hunde og lign kunne måske blive smart nok.
jan 2006
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 286
Men man kan jo aldrig bruge det til at få en idé om hvilket temperament ens hvalp får. Mine to hunde er blandinger, og efter sigende fuldstændigt af samme "blandingsforhold". På trods af det kunne de ikke være mere forskellige. Både sind og udseende er total modsætninger, dog er størrelsen sådan nogenlunde den samme.
Det jeg mener er, at selvom du ved hvilke racer der er blandet i din hund (hvilket jeg har svært ved at se hvordan skulle kunne lade sig gøre med 100% sikkerhed), så kan selv den mindste lille %-del gøre et stort udsving.
Det man dog kunne bruge det til, ville være at sikre sig at man har gjort hvad man kunne for at købe en sund hvalp, med en noglelunde idé om blandingsforholdet. Og det synes jeg er en god ide, da der trods stemningen herinde, er mange der sværger til blandingshunde uanset pris.
Det skal lige siges at efter en del år, ville man selvfølgelig kunne sige med større sikkerhed, hvad der er af racer i hundene
maj 2005
sep 2007
Jeg synes oprigtigt at det er en tåbelig ide.
jan 2006
Man kan jo ikke starte op med en blanding, hvor man gætter sig til der er 4-6 racer i.
Så er det bare spørgsmålet om folk med tavle hunde, vil gå ind i sådan et "projekt"
apr 2007
Rene og Sarah - hvorfor?
Stine P - Jeg synes ikke avl er seriøst, når der avles uden at tænke på sundheden og om temperamentet er i orden. Når der avles "med hovedet under armen.." Jeg kunne godt forestille mig, at dem som evt. ville støtte sådan et initiativ, ville avle med lidt mere omtanke.
Brug hjernen før du køber hund - Jeg aner ikke hvordan initiativtagerne vil sikre sig, at hundene der registreres, rent faktisk er de hunde, de registeres som. Det har været en smule svært at få en kommunikation i gang med damen jeg snakkede med, så jeg ved ikke hvad deres planer er, men det er da sikkert overvejet. Og ellers er det da til at finde ud af
Jeanette N - Dejligt at du synes det er en god ide
Charlotte F - Det handler ikke om at lave flere kuld. Men de bliver jo lavet alligevel og når de så er her, kan det vel ikke skade at forsøge at give dem bedre vilkår.
maj 2005
apr 2007
Rene - prøv at læs kommentarerne.
Nico - "Det ville blive en klub for tåbelige hunde-ejere. Og det skal man jo ikke prale med." Synes det var ufatteligt provokerende og overhovedet ikke gavnligt for trådens udvikling på nogen måde.
Pernille L - Det kunne være at der ikke blev lavet så mange "tikkende bomber," hvis der var lidt "opsyn" med det.
sep 2007
Det var IKKE et provokerende indlæg jeg skrev!
Du FØLTE dig bare provokeret af det.
Fordi jeg har en holdning som er meget anderledes end din, er det ikke ensbetydende med at jeg er forkert på den!
Avl på hunde som ikke er i samme race og avl uden stamtavle finder jeg dybt uansvaligt og overflødigt.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 103
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
sep 2010
Desuden tror jeg at størstedelen af blandingshundeejerne går mere op i pris og farve end arveligt sygdomme. Størstedelen, det vil sige, ikke DIG der lige nu overvejer at skrive et langt svar om, at du valgte netop den blanding som du har, på baggrund af noget helt andet.
Jeg mangler endnu at se en blandingshundeavler, der lægger den samme seriøsitet i deres avlsarbejde, som en DKK'er gør. Ja, undskyld til dem der føler sig ramt.
okt 2008
Men kan ikk se hvor det skulle skade henne??
sep 2010
apr 2007
Og jeg har intet problem med at du mener noget andet end mig overhovedet - jeg opretter netop et debatindlæg for at høre andres meninger og har dermed forståelse for at der kan komme indlæg fra mennesker med holdninger, der ligger langt fra mine. Det er faktisk hvad jeg forventer og mener kun det er sundt at få input fra andre mennesker, så jeg tager faktisk imod det med kyshånd. Det drejede sig om din måde at sige det, som jeg som sagt synes er ufattelig provokerende - især når jeg netop i startindlægget opfordrer til at holde debatten i en sober tone.
Men det behøver vi ikke diskutere mere. Du er kommet frem med at du synes vi er tåbelige, fordi vi vil vælge at gøre noget andet end dig og jeg er kommet frem med at jeg synes det var en træls udtalelse - så er der vist ikke så meget andet at sige.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 1.568
Jeg ville ikke mene at det ville være noget der ville kunne skulle udstilles steder som dkk, men en blanding med stmatavle ville da helt klart være et rigtig godt alternativ og en fin registreringsmåde.
alle hunderacer er jo på den ene eller den anden måde opstået ved at man blandede nogle typer hunde får at få en egnet hund sinds og bygsninsmæssigt til det ønskede formål
sep 2010
apr 2007
Jeanette - antisnob: Ja, det mener jeg jo også. Der vil ALTID være blandinger og jeg kan ikke se hvad det skulle skade at forsøge at få lidt system i det. Det kan da ikke blive værre end det er nu.
Stine P - Ja, folk er jo heldigvis i deres gode ret til at vælge selv
sep 2010
okt 2008
Jeg syntes stadig det må være bedre end ingenting,folk som ikk bryder sig om det er jo nok for det meste folk som alligevel ikk ville drømme om at købe en blandingshund,så tror ikk folk er ude på at få dem som købere
okt 2008
apr 2007
okt 2008
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 592
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Jeg tror dog ikke det ville give ret meget til hundeverdenen.. for hvis man alligevel ikke kan regristere et kuld hvalpe eller en hund man ikke aner hvor kommer fra (bekræftigelse), så tror jeg faktisk ikke der er ret mange interesserede tilbage. Ud over ejerene af diverse designerhunde...
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
Så er mine hunde, da fri for at skulle lægge gener til sådanne noget useriøst forsøg!!!!!!!!!!!!!!!!
apr 2007
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Jeg er helt enig i at de pt. ikke har nogen muligheder i den dur, og at langt størstedelen nok ikke har interesse for den slags...
Om det at de havde muligheden ville gøre en forskel, det må de selv komme ind og svare på...
sep 2010
Så skulle man fremlægge det på en anden måde.
Nogen i stil med at man avler designhunde (ikke en koncept jeg er tilhænger af, men det er der jo andre der er) efter sundhedstjekkede forældre, og på den måde holde styr på anerne.
Kan du følge mig?
Men med hensyn til den mere tilfældige avl mellem to racer, så tror jeg ikke denne klub kunne gøre nogen forskel.
apr 2007
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.158
Det gir da ingen mening
sep 2010
for eksempel.
der er en masse forskellige med mere eller mindre fancy navne.
Google er din ven
apr 2007
*Hunden* - Hvorfra får du at sundhedsstatus ikke vil blive registreret? Desuden er jeg ikke en del af det projekt, så det er ikke "vores" projekt. Jeg vil bare gerne høre folks mening om det.
okt 2008
apr 2007
apr 2007
Det er da fint, at du har en anden holdning, men jeg har altså ikke tænkt mig at forsvare min holdning overfor dig, når du allerede nu bliver så personlig og grov. Det er jeg overhovedet ikke interesseret i og det er sgu ærgerligt du skal ødelægge en debat med dine spydigheder.
Men dig om det. Du skal bare ikke forvente svar fra mig.
apr 2007
Men som jeg har sagt før, har jeg IKKE noget med det at gøre.. Jeg efterlyser bare folks meninger.. Så jeg kan ikke svare på hvordan det vil komme til at fungere i praksis. Det er jo ikke engang aktuelt, nogle mennesker har bare luftet tanken, sådan som jeg har forstået det..
apr 2007
apr 2007
Og som jeg skrev til Majbritt, aner jeg ikke hvordan det skulle fungere i praksis.. så jeg kan ikke svare dig på dine spørgsmål.
apr 2007
Som jeg skrev tidligere, har jeg overhovedet intet problem med at folk kommer med modargumenter og har en anden mening. Det er hvad jeg forventer når jeg opretter et debatindlæg - hvis jeg udelukkende ville klappes på skulderen og bekræftes i det jeg gjorde, ville jeg have lavet en blog eller en gruppe! Men derfor kunne man sgu da godt ønske sig, at debatten foregik i en ordentligt tone..
apr 2007
Majbritt - nej det har jeg ikke.. Ikke om hvordan det skal fungere.. Jeg er ikke en del af en bestyrelse eller noget, så det skal jeg jo ikke afgøre..
apr 2007
apr 2007
apr 2007
apr 2007
Altså det er jo virkelig bare skud i tågen, jeg aner jo ikke hvad de har tænkt sig mht. sundheden, så jeg synes det er lidt svært at sidde og diskutere det.. Det er jo reelt set bare min holdning, der kommer til udtryk.
Men jo, der er da nok en del, der ikke vil give penge for at tjekke deres hunde for sygdomme og det synes jeg jo så er useriøst. Og derfor er de vel heller ikke en del af målgruppen, hvis det bliver et krav at tjekke sygdomme.
okt 2008
Hunden,,jeg har bestemt ikk tænkt mig at prøve mig frem...
Jeg kommentere kort og godt ts tråd og kan ikk se hvorfor det skulle"være farligt" at lave dette? tværtimod må det da kun være positivt
apr 2007
Men hvis jeg skulle bestemme, skulle folk, der avlede tjekke deres racer for racerelaterede sygdomme. Og ja, ved godt man ikke kan bruge det til særlig meget, når der ikke er kendskab til bedsteforældres, oldeforældres osv. sundhedsstatus, men man skal jo starte et sted..
Jeg synes personligt det er frustrerende at stå og se på at folk bare kan avle med deres hunde som de lyster uden at tænke en skid over noget som helst. Derfor synes jeg det er et godt initiativ og startede derfor en tråd for at finde ud af om der overhovedet var interesse for sådan noget og få en debat om hvad der er godt eller skidt.
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 111
Jeg synes det er en rigtig fin idé.Jeg har faktisk selv overvejet det samme, da jeg synes det er et godt alternativ til f.eks nabohunden...
Min dyrlæge siger faktisk, at blandingshunde ofte er sundere hunde, da de undgår indavl osv... Selvfølgelig skal man ikke avle uansvarligt og med hovedet under armen, men efter min mening er det noget værre vrøvl at racerenhed er det eneste rigtige.
Ligemeget hvad man gør møder man modstand, men her har du altså også fået lidt opbakning, så hold du bare fast i den gode idé og så er vi en hel del der vil støtte op om den.
Venlig hilsen Sofie
okt 2006
Tusind tak for dit input... Jeg skal huske at overbringe din hilsen til ham næste gang jeg ser ham. Så kan han jo også lige lære lidt den dag
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 367 Svar: 14.850
Bella har fået børn med Buster ... og så tegnede vi en fiiin tegning af Bella og Buster med et hjerte om, og billeder af deres små søde unger.
Ja undskyld - men det er så bare lige det billede jeg fik frem af ideen med en avlsklub for blandinger
okt 2006
okt 2006
sep 2010
apr 2007
Men det er da altid rart at vide at man ikke står helt alene med sine holdninger
okt 2006
Du og Hunden kan da starte jeres helt egen tråd og diskutere det lidt mere
okt 2006
God indstilling
Tak for din søde kommentar til Thyra forresten
Vh Sofie
apr 2007
okt 2006
Vh Sofie
okt 2006
apr 2007
okt 2006
Godt indlæg... Jeg er meget enig med dig. I min familie har vi både haft hunde med stamtavle og hunde uden.
Jeg ledte faktisk på nettet efter præcis sådan en klub som er foreslået i denne tråd. Vores cocker spaniel er uden stamtavle, men både hendes forældre og hendes bedsteforældre er også cocker spaniels. Længere tilbage ved jeg ikke.
Når hun får alderen til det vil vi gerne have et kuld hvalpe på hende og derfor kunne det være rart med et forum, hvor man kunne komme i kontakt med andre hunde uden stamtavler. Et forum, hvor der f.eks. var forskellige krav til undersøgelser som hunden skulle have gennemgået for at blive optaget. Så blev en sådan klub oprettet ville vi støtte op om den
Vh Sofie
sep 2010
I sådan en blandingsklub, skulle det så KUN være blandinger. Eller kunne Sofie med hendes "ægte" spaniel godt avle dér - med en anden "ægte" spaniel vel at mærke?
For den tanke bryder jeg mig ikke om. Ikke specifikt på grund af Sofies hund, men fordi at nogen vil købe en spaniel i tro om at den er ægte. Når der ikke er belæg for dette, og at hvalpen i værste fald hverken vil ligne eller opføre sig som spaniel.
I en sådan klub (med blandinger) kan der ikke være en racestandart.
sep 2010
okt 2006
Nej selvfølgelig skal man være hundrede procent ærlig omkring det faktum, at det er en hund uden tavle man sælger. Og når man køber en hund uden stamtavle, kan man aldrig føle sig hundrede procent sikker på, at der ikke et sted langt ude i anerne er en anden race indover. Sådan er virkeligheden jo. Så lad os bruge et andet ord end ægte, det er sådan set ikke så vigtigt for mig som det tydeligvis er for dig. Hvilket jeg selvfølgelig respekterer.
okt 2006
Som jeg skrev til Stine P, så er ordet ægte ikke så vigtigt for mig, som jeg kan høre det er for jer. Min tæve er ikke ægte i stamtavle-forstand, men ud fra hvad jeg har forstået på sælgeren (som jeg har fuld tillid til), så er der ikke andet end cocker i hende. Men selvfølgelig har du ret i, at der måske længere tilbage end hendes bedsteforældre kan have været en springer indover... Men som sagt er det ikke dét der var vigtigt for mig som køber og jeg kunne i og for sig også have købt en direkte blandingshund.
Men jeg vil gerne i kontakt med andre hundeejere som er interesseret i at avle på deres hunde uden stamtavle, og derfor vil jeg helt sikkert støtte en sådan klub.
Vh Sofie
sep 2010
Hvilken garanti kan du give dine hvalpekøbere for, at deres hund er en spaniel?
Hvad vil du svare, hvis hvalpekøberne spørger om HD eller cataract løber i familien?
Vil du sige "min dyrlæge siger min hund er sund og rask"?
sep 2010
Problemet ligger i at det kan ende med, at nogle uvidende køber en "ægte racehund med stamtavle" uden nogen som helst garanti for ægthed.
Med mindre at klubben nægter at 'stambogsføre' hvalpe efter renracede forældre.
okt 2006
Jeg ville ved salg af hvalpene selvfølgelig have en uddybende samtale med køberne om, hvad det var for en hund de havde kig på. Jeg ville fortælle dem præcis, hvad jeg ved om tæven og hannen. Mere garanti end det får man jo ikke når man køber en hund uden stamtavle. Men er man interesseret i den slags garantier, som jeg kan høre at du er, så køber man jo slet ikke udenfor stamtavle. Så det er jo enkelt nok.
Inden at vi skal have hvalpe på vores tæve vil vi have hende tjekket, testet og undersøgt for diverse ting. Og skulle det vise sig, at hun er uegnet til avl, så skal hun ikke have hvalpe.
Vh Sofie
okt 2006
Men at blandingshunde eller hunde uden stamtavle foretrækkes af en hel del købere er en ærlig sag. Derfor kan jeg heller ikke se noget galt i at oprette en klub, hvor folk der ønsker at avle kan få kontakt. For mig at se er det et langt bedre alternativ til naboens hund...
sep 2010
PRÆCIS!
Men den her tråd handler jo netop om, at blandingshunde (og no offence, men den kategori putter jeg også dine hvalpeplaner under) skal have stamtavle.
Så den eksklusivitet stamtavlen giver bliver misbrugt.
okt 2006
Det er ikke det jeg har forstået på denne tråd. At blandingshunde ellernhunde uden stamtavles ophav skrives ned og at køberen får mulighed for at få en sådan liste med sig, ser jeg ikke som en officiel og juridisk gyldig stamtavle. Så jeg synes absolut ikke, at den eksklusivitet som stamtavlen giver udsættes for misbrug.
Tværtimod ser jeg det som en god måde, hvorpå folk der ønsker at avle på deres blandingshund eller hund uden stamtavle, kan komme i kontakt med hinanden på indenfor nogle ordentlige rammer.
Vh Sofie
okt 2006
Vh Sofie
apr 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
(link fjernet)
sep 2010
apr 2007
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 286
sep 2010
Nej. En stamtavle er et redskab.
apr 2007
Jaja M - Her må jeg give Stine ret. En stamtavle er ikke bare en registrering af forældrene og resten af familien bagud. Eller jo, det er det jo, men det kan bruges til så meget mere end at se forældrerne. I hvert fald hos DKK kan det bruges til mange ting. Fx. se hvilke sygdomme der findes i en bestemt linje og sikkert meget andet, men har ikke brugt det længe, så det ved jeg ikke rigtig noget om
apr 2007
apr 2007
sep 2010
Altså kan Hundeejer1 og hundeejer2 få hvalpe med deres chihuahua. Deres hu de har ikke stamtavle, men de kender deres hundes forældre - de er alle chihuahua'er uden tavle. Der vil nu stå på stamtavlen at forældrene er chihuahua. Hunden anses nu for ægte. Der har dog hverken været bedømmelser eller avlkrav, og afkommet af kan afvige fra den officielle chihuahua-standarti sådan en grad, at det kan få Chuck Norris til at græde.
sep 2010
apr 2007
Og det synes jeg bestemt ikke er i orden. Selvfølgelig skal ægte hunde avles efter en standard.
apr 2007
sep 2010
apr 2007
apr 2007
Det er ikke for at være på tværs eller noget, men kan vitterligt ikke se hvordan det skulle kunne gøre en forskel, så længe der er hunde nok.
maj 2005
Hvordan det?
maj 2005
apr 2007
maj 2005
Tja, hvad så hvis jeg har en lille blanding jeg vil parre med en stor, så skal jeg teste for alt? Tror du selv folk der laver blandingsavl gider det? Så går pointen jo af og man kan ikke længere kalde os andre for tavlesnobber, da man selv er blevet det ;o)
apr 2007
Og så er hunde med stor størrelsesforskel jo generelt ikke særlig smart at parre sammen, så det kan man jo lave restriktioner imod, hvis det er det man vil.
Jeg har iøvrigt aldrig kaldt nogen stamtavlesnob og ser virkelig ikke mig selv som snobbet. Men hvis du synes det, er det jo fint
maj 2005
apr 2007
apr 2007
maj 2005
apr 2007
maj 2005
apr 2007
maj 2005
sep 2010
For at undgå at nogle tror de køber en ægte hund, så kan man jo ikke bare kalde den forældrenes race? (hvis begge hundes ejere påstår at det er ægte racehunde)
Det er allerede gjort klart, at ALLE hunde uden stamtavle er velkommen.
Så kamille, hvad vil DU foreslå der skal til, for at en blandingsklub ikke laver såkaldte ægte hvalpe?
apr 2007
apr 2007
sep 2010
Så jeg ved ikke helt hvem jeg synes er en snob i det her tilfælle.
sep 2010
apr 2007
sep 2010
okt 2008
Der var HVIS man er heldig 2 af samme race,,tror jeg så 3 pomser,,3 boston terrie men rigtig mange var der kun 1 af racen,,der var så lidt til den udstilling at man ikk kan bruge den til noget som helst
Man kommer måske hjem med en pokal man hvad skal man bruge den til hvis man som fks poms har vundet over en labador?? hvrodan i alverden afgør de det??
okt 2008
apr 2007
Godt nok Stine
apr 2007
maj 2005
Therese - I'm sorry, må have forvekslet dig med en anden så, bare se bort fra de snob-kommentarer. :o)
sep 2010
'Det var ikke hensigten at der skal laves deciderede stamtavler på hvalpe, men et bevis for at det opdrættet er godkendt og anderkendt af foreningen under de sundhedsmæssige vilkår.'
Dette er vil tiltænkt køberne, men på hvilket grundlag skal køber tro på dette?
Forstå mig ret.
Hvorfor skulle jeg som køber have tillid til din organisation? Hvordan vil i på nogen måde holde styr på medlemmerne og deres hvalpe?
sep 2010
Jeg mener jeg læste det for kort tid siden, men jeg kan tage fejl.
apr 2007
sep 2010
Men hvilken ret har jeg til dette? Hvad skulle kvalificere mig til dette arbejde? Hvorfor skulle dette have nogen betydning for dig.
Hvis du virkelig vil have dette op at køre. Så skal du overbevise folk om at du er kvalificeret til at sætte standarden. Du skal altså have nogle kompetencer indenfor hundehold som almindelige mennesker ikke har.
Du skal overbevise alle andre om, at dette er en seriøs klub.
Det har jeg endnu ikke set bevis på.
sep 2010
maj 2005
Bare en lille tanke.
sep 2010
Desuden, hvis der er dommere i DKK, der gør sig i den slags, så er det noget der skal følges op på.
Det virker desværre som noget du finder på.
sep 2010
sep 2010
maj 2005
sep 2010
Undskyld, hvad?! Der er ikke nogen af os der avler.
Also, vil du ikke nok svare på Lajlas spørgsmål? Jeg synes det var en rigtig vigtig problemstilling. Hvis du ikke har et svar nu, så må du også gerne sige det, så jeg ikke behøver spørge igen og igen.
maj 2005
Jamen hvorfor søren skulle man melde sig ind, når man ikke kender betingelser eller noget som helst?
maj 2005
okt 2006
Jeg er enig med Hanne i, at du er en tålmodig sjæl og jeg mener faktisk, at du har svaret godt for dig ifht de forudsætninger du har lige nu.
Jeg er så glad for, at du valgte at blande dig i debatten og jeg har allerede meldt mig ind i FB-gruppen. Min kæreste og jeg er meget interesserede i at følge klubbens udvikling og mener, at det er et rigtig godt initiativ.
På denne tråd er vi der er positivt indstillet overfor klubben, blevet mødt med megen modstand fra en gruppe folk, der sværger til ægte hunde med stamtavle. Selvfølgelig skal deres holdning respekteres, men desværre virker det ikke til, at de selv er i stand til at respektere vores holdning. Det må de jo om, men som minimum er de ihvertfald nødt til at acceptere oprettelsen af en sådan klub.
I mine øjne er emnet efterhånden uddebatteret. Der er store uenigheder, som egentlig ikke ændrer på tingenes tilstand. Ligeså kræves svar på spørgsmål, som på nuværende tidspunkt ikke kan besvares, idet at klubben endnu ikke er oprettet.
Men alt i alt har du jo ihvertfald fået opbakning fra en hel del hundeejere herinde, som opfordrer dig til at fortsætte dit arbejde med klubben. Så det håber vi meget, at du vil gøre
Venlig hilsen Sofie
apr 2007
okt 2008
Det kan vel være absolut ligegyldigt hvad man vil gøre i den pågældende forenig mht de folk som alligevel aldrig ville komme i kontakt eller være der?
Eller vil man bare gerne have regler så man kan sidde og kigge endnu flere folk efter i sømmene så man har noget at rapportere? Bøvs!!
apr 2007
apr 2007
Hvad skal jeg bruge den tråd til?
Og den udtalelse er jeg aldrig kommet med - jeg har tvært i mod sagt, at det ikke har hold i virkeligheden, at blandinger nødvendigvis er sundere. Så den udtalelse vil jeg ikke stå til regnskab for.
apr 2007
Avlsklub for blandinger - din holdning