1.600 visninger
|
Oprettet:
Deres Majestæt- Nina
21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.204
21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.204
Listehund kræves aflivet grundet barn {{forumTopicSubject}}
http://www.bt.dk/danmark/michaels-valg-barnet-eller-hunden
Hvor er det en trist historie.. En trist vending det har taget for landets listehunde..
Øv for pokker for en situation at stå i... Hvor er det uretfærdigt =(
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 254
Hm , måske er det bare en måde moren prøver at "straffe" Faren på:S
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.204
Nu har vi jo ikke begge sider af historien, men øv det er trist læsning =(
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
Jeg har kontaktet Michael (som manden hedder) her til formiddag, i håb om måske at kunne hjælpe ham ud af den situation.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
(link fjernet) ?
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.414
sep 2009
jun 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 563
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 348 Svar: 14.336
Hans knægt måtte IKKE komme på besøg hos ham og min veninde, sålænge hunden var til stede. Og det var så en schæferhund .. så det har altså intet med listehunde at gøre i det her tilfælde.
maj 2005
jan 2006
Helt enig.
Men folk, der bliver skilt kan godt nok opføre sig helt og aldeles idiotisk engang imellem. Det er som om det bare drejer sig om at skade den anden part - om der så ryger et par børn og hunde med i faldet .. skidt med det.
Usmageligt.
jan 2006
Jeg reagerede nu også bare på overskriften ..
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Min hund, mit barn, mit liv!
Hej allesammen!
Tak til jer der har konstruktive meninger og løsningsforslag!
Som der er flere der skriver, så har i ret i at der altid er flere sider af samme sag.
Det er meget bevidst at jeg ikke har nævnt mit barns moder ved navn, da jeg ikke ønsker at hun skal udstilles i medierne.
Mit ønske er ikke at folk skal blive uvenner eller kede af det.
Jeg ønsker kun at der bliver skabt en sund debat om dette emne.
Selvfølgelig har vi alle alle forskellige meninger, og det er jo dét der skaber et demokrati.
Men for lige at få facts korrekte så forholder sagen sig sådan hér:
1. Min søns moder anmoder statsforvaltningen Syddanmark om ændring af samvær på grund af hendes personlige mening om kamphunde. Skal lige siges hun selv har boet sammen med denne hund i 3 år.
2. Statsforvaltningen beder mig om at oplyse hundens race.
3. Statsforvaltningen beder mig om at træffe foranstaltninger, således at min søn og hund ikke må se hinanden, og truer mig med at fratage mig samværet med min søn med øjeblikkelig virkning, såfremt jeg ikke efterkommer deres anmodning.
4. Jeg indsender billeddokumentation, Adfærds/mentaltest af anerkendt hundeadfærdsterapeut, Uddrag af Betænkning 1514 om farlige hunde, Udtalelser fra familie og nære venner der kender hund og barn, Journalkort fra dyrlæge der sår tvivl om hundens race og diverse relevant dokumentation.
5. Statsforvaltningen Syddanmark indkalder os til møde, hvor jeg igen bliver truet/opfordret til at aflive hunden, ellers vil jeg miste mit samvær med min søn.
Den børnesagkyndige rådgiver siger jeg bare kan aflive hunden og købe en ny legekammerat til min søn.
6. Statsforvaltningen træffer deres afgørelse og min hund skal nu passes ude når min søn er hos mig.
Med hensyn til hundepension og pasning. Det er meget hårdt at bruge 2 timers ekstra transport hver gang jeg skal hente og bringe min søn, fordi jeg skal aflevere hunden først. Min søn bor 35 km. fra mig, og jeg arbejder 3 jobs ved siden af mit studie, for at få økonomien til at hænge sammen.
Jeg elsker min søn. Jeg elsker min hund. Min søn elsker vores hund, og hunden elsker min søn. De har kendt hinanden hele livet og er hinandens bedste venner. Kovo er meget beskyttende overfor min søn.
Med det sagt, så ville jeg aldrig tøve ét sekund med at aflive min hund hvis jeg havde den mindste mistanke om at den ville være til fare for min søn.
Og jeg vil gerne understrege at børn og hunde ALDRIG må være alene sammen. Børn er børn, og hunde er dejlige, men hunde er dyr.
For lige at runde historien om kamphunde og de rigtige facts. Alt dette kan også læses i betænkning 1514 om farlige hunde. Grundlaget for den nye hundelov.
FACTS: Kamphunde er ganske rigtigt avlet til kamp. For 100 år siden. Kamphunde er også avlet til at være kærlige familiehunde, da de mennesker der avlede disse hunde kom fra arbejderklassen, og havde hundene boende hos sig som familiehunde. Kamphundes kæber kan ikke "låse". Kamphunde bider derimod flere gange. Kamphunde er trænet til at være menneskekærlige, da de under hundekampe håndteres af en såkaldt "handler"(menneske), der flere gange under kampen skal kunne gå imellem og afbryde hundene. Kamphunde har ikke en høj smertetærskel, tværtimod. De har en meget lav smertetærskel, så vær ikke hård ved din kamphund!
Jeg vil gerne opfordre alle der kommenterer herinde om at være konstruktive.
Det er okay ikke at have samme mening, men tænk på hvordan du gerne selv vil tiltales, og gør det samme til andre.
Tak allesammen for jeres støtte og tanker.
Venlig hilsen
Michael Djursaa Mengesha
sep 2009
**Lad os give ALLE hunde mundkurv på og afliv ALLE hunde hvor forældre er gået fra hinanden **
maj 2005
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 503
Efter afgørelse i landsretten har jeg nu endelig igen ret til fuldt samvær, med min søn. I deres afgørelse lagde de vægt på at der intet er, der tilkendegiver at det på nogen måde skulle være skadeligt for min søn at have samvær med mig. Der findes ingen dokumentation, for noget skadeligt, og fogedrettens afgørelse var udelukkende baseret på udokumenterede postulater.
Nu håber jeg på at jeg med landsrettens afgørelse, endelig kan få lov til at være far for min søn igen:)
Tak til alle jer der har støttet os. Min taknemmelighed er uendelig!
Og endnu engang en særlig tak til Borgersagen og Fair Dog. Retfærdighed og medmenneskelighed er altid værd at kæmpe for, i giver håbet om at det vil lykkes.
https://www.facebook.com/?ref=home#!/groups/115372151871141/
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
SÅ dejlig læsning!
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
Listehund kræves aflivet grundet barn