{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Skal alle hunde reddes? {{forumTopicSubject}}

Inspiretet af en diskution om hr. Milans metoder. Mange er jo meget imporet af ham, især fordi han har "reddet" mange aggrassive fra aflivning. Men der det virkelig i alle hundes bedste intaresse ikke at blive aflivet?

Jeg mener absolut ikke alle hunde bør reddes. Hvad mener i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal alle hunde reddes?
  • #1   26. feb 2011 Jeg mener heller ikk at alle hunde kan reddes, der er bare nogle som har bedst af at få fred.

• #2   26. feb 2011 Enig, med Malinois fan. Hvis hunden har en chance for et godt liv, så skal man da stræbe efter det..

Synes der er utroligt mange der prøver at retfærdiggøre en aflivning, med eksempelvis "den har godt af at få ro", "den mærker jo intet" osv, osv..

• #3   26. feb 2011 Jeg kan ikk se at man skal holde en hund i live hvis den ikke kan få lov til at være hund mere, men selvfølglige ska de have en chance først.
    Men jeg mener ikk at en hund mærker en aflivning og det er ikk noget med at retfærdiggøre det, slet ikk.

• #4   26. feb 2011 enig med Malinois fan . og det er jo sådan hunde finder deres rangorden i flokken.. der blir man ikk alfa ved at være blød..
    en hund ska ikk holdes i live for alt i verden, men man ska virkelig gøre hva man ka.

• #6   26. feb 2011 Malinois fan - dejligt at høre.. Vores chi er på få måneder gået fra en lille aggressiv, usikker hund, til en hund der er på rette vej, og en hund der er en stor del mere i balance..
    Folk kan knap nok tro på, at han har været som han var, da vi overtog ham..

• #8   26. feb 2011 Syns bestemt heller ik alle hunde ska reddes, nogen har bedst af at få fred, men ik før man har gjort en ihærdig indsats... Syns det er for lavt bare at give op i første forsøg... Mht. Milan, sku han aldrig i nærheden af mine hunde, den mand gør mere skade end gavn...

• #9   26. feb 2011 Jeg mener personligt ikke at alle hunde kan reddes, men jeg mener at man bør give stort set alle hunde chancen

• #10   26. feb 2011 Hvem siger at "bløde metoder" er lig med ingen grænser...? Jeg ser iøvrigt ikke mig selv om hverken alfa eller leder for mine hunde. Alfa-begrebet er et meget fejlfortolket begreb, også ifølge "opfinderen" af begrebet.

Jeg ser mig selv om en slags lære for mine mine hunde. Det er min opgave at lære dem at geberde sig. Og jeg har det sådan at hvis en hund skal "kues" til at opføre sig mindre aggrassivt, så er det ikke værdigt, eller særlig hundeagtigt og så skal den have fred.

• #11   26. feb 2011 Iøvrigt så er aggrassive hunde ikke dominante, de er bange/usikre og så er det vores opgave at give dem tillid og selvtillid.

• #12   26. feb 2011 ka lige se at det ka misforståes.. sorry
    jeg bruger ikk selv hans metoder overfor mine hunde (har kun en nu efter den anden blev aflivet pga slem sygdom) men mener bare at de hunde hvor det er "gået galt" går det mange gange ikk at være blød.
    mine hunde (altså os dem som desværre er i himlen) er opdraget med belønning ved at gøre det rigtige og et NEJ når de gør det forkerte. og det har virket for dem. men alle hunde er forskellige. jeg mener bare at man ikk ska dømme CM så hårdt for han har gjort meget godt for mange hunde. jeg er heller ikk enig med alle hans metoder, men hvor mange gange finder man nogen man er 100 % enig med?
    jeg læser altid hva irene jarnved skriver i hunden og hva jeg ellers ka finde af opdragelses metoder og bruger det jeg synes bedst om. det er en god blanding af alle mulige trænere.

men ka godt se at det jeg har skrevet ku misforståes. det lød rigtigt i mit hoved. hehe

• #13   26. feb 2011 Nej ikke alle hunde skal redes, men mange kan. Og hunden fortjener i det mindste et forsøg - Istedet for at man som menneske bot vælger det nemme løsning og lader den aflive !!

• #16   26. feb 2011 Jeg ville også aflive end hund som muligvis kunne "reddes", men som var farlig for sine omgivelser. Man har jo også et ansvar omverdenen, synes jeg.

• #17   26. feb 2011 snedroningen: ja det der med misdannelser og kørerstol og you name it, det synes jeg godt nok os er for meget. der er det mere for ejers skyld at man redder hunden..

Kommentér på:
Skal alle hunde reddes?

Annonce