{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Hvad gør man ved sygdom? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har siddet og spekuleret lidt på hvad man gør i tilfælde af sygdom, altså når mennesket er sygt og alene med sin hund?

Jeg tænker ikk på en alm. snue, men fx hvis det står ud af begge ender eller kun den ene ende, så har man jo ikk ligefrem lyst til og gå uden for en dør :-s
Eller hvis man fx har brækket et ben, så kan man jo heller ikk rigtig gå nogen steder..

Får i passet jeres hund andetsteds indtil i er raske nok til og selv kunne gå med den igen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man ved sygdom?
  • #1   25. feb 2011 Da jeg var alene fik jeg mine forældre eller nabo til at lufte vovsen for mig smiley

• #2   25. feb 2011 Hvis jeg kun er syg et par dage så kommer Kia i haven og ellers så sover hun sammen med mig.

Er det længere tid så bliver hun passet.

• #3   25. feb 2011 For mange år siden var jeg rigtig syg, hvor det stod ud af begge ender, lå bare på badeværelsesgulvet og ventede på næsten gang jeg skulle på toilettet.
    Jeg måtte ringe efter mine forældre, så de kunne hente mig og min hund, for jeg havde ikke energi eller mulighed for at få ham luftet.

2. gang stormen 1999, fredag aften, samme omgang. Men da vidste jeg hvor smitsomt denne omkring diarre og opkastning var, så jeg brugte en lille time hvor jeg kæmpede mig (pga. total mangel på energi) i noget tøj, ned af trapperne, snor på hunden, så han kunne komme ud og blive luftet. Det blev en meget kort tur.
    Men jeg ringede ikke efter hjælp, for jeg ville ikke byde nogen at de skulle blive smittet med den samme omgang.

• #4   25. feb 2011 Hmm ja jeg har kæmpet lidt med en del modgang da jeg havde King.. For det første boede jeg på 5.sal med ham- bar ham op og ned skal det lige siges.. Men på et tidspunkt smadrede jeg min ankel, fik stor skinne på osv..og formåede da i et par dage at komme op og ned med ham 3 gange dagligt- men 1 gang om dagen, hvis muligt, fik jeg en til at komme og gå en lang tur med ham. Fik dog i denne periode med anklen passet ham i ca 2 uger, for det var mega synd for ham og det gjorde mega ondt på mig at prøve at gå.

På et andet tidspunkt blev jeg opereret i låret/ballen, og her var det samme procedure igen, dog uden pasning... men med en der kom en gang om dagen og tog en lang tur hvis muligt.. har været meget hårdt..men havde ikke så mange til at hjælpe mig. Men heldigvis var King god til at putte når jeg havde det skidt.
    Ang. sygdom, så klarede jeg det selv, skulle nok komme på gaden med ham, uanset hvad..

• #5   25. feb 2011 Hvis man kan få nogen til at gå en tur med hunden er det jo perfekt.

men hvis man ikke har nogen må man jo nøjes med at lukke den ud i haven lige de dage der er slemmest er selvfølgelig svært hvis man ikke har have. eller må man bide i det sure æble og gå en mindre tur så hunden får mulighed for at komme ud smiley

• #6   25. feb 2011 Nu har jeg hus med have, og så må det blive haven indtil jeg/vi er friske nok til at lufte dem.

• #7   25. feb 2011 Jeg trækker i overtøjet og tager snoren og så er det ellers ud. Hvis jeg bliver dårlig brækker jeg i en skraldespand (har jeg gjort før) Men hvis det er den anden ende så går jeg små turer men mange af dem. Malou er ikke så god til at ligge og putte når jeg er hjemme, for så skal der gerne ske noget.

• #8   25. feb 2011 Okay smiley

Når jeg engang får hund blir det "desværre" i lejlighed, så kan ikk lige lukke dne ud i haven smiley

Men tror nu nok jeg kan få mine forældre til og passe den mens jeg er syg, de har selv hund og stoooor have den vil kunne boltre sig i, og de går selvfølgelig os ture med deres egen hund smiley

Jeg ved bare, at når jeg er syg, så er jeg syg med stort S, og så kan jeg dårligt gå, kravle eller trille, og syns det ville være synd for den lille hundi at den ikk kom ud og gå tur og krudte lidt af og få frisk luft..

• #9   25. feb 2011 De gange det har været slemt for mig har jeg bare cuttet lufteturene korte eller lukket hunden ned i gården oppe fra lejligheden. Dagene lige efter nytår var især hårde, for der havde jeg både tømmermænd og influenza. Jeg spiste ikke andet end et æble og to tarteletter på 5 dage for jeg havde nul appetit og kunne ikke rejse mig uden at blive svimmel - men ned kom hunden da nogle gange om dagen, selvom jeg ikke rigtigt husker hvordan. Jeg har muligvis spurgt min bofælle om hun kunne hjælpe, men jeg gjorde det for det meste selv.

Hvis det er sådan at jeg ikke regner med at kunne rejse mig i flere dage så ringer jeg til min mor eller min bror, for så skal vi begge passes. Det er dog endnu ikke sket at jeg har haft det så skidt til at det var nødvendigt, eller brækket benene (7-9-13).

• #10   25. feb 2011 Tja jeg gør det samme jeg gjorde da jeg havde små børn.
    Bidder tænderne sammen og får tingene gjort.
    Du kan jo heller ikke holde op med at købe ind og fodre dine unger bare fordi du har diare eller 40 i feber.

• #11   25. feb 2011 Da jeg blev kørt ned og fik smadret min ryg kom min mor og luftede hundene, hjemme skulle de være smiley Men ellers så klare jeg den selv og er jeg syg og meget dårlig så bliver det meget korte ture men ud kommer de.

• #13   25. feb 2011 de dage jeg har meget smærte og ikke klarer at gå noe særlig tar min far og går tur med dem , også har jeg dem i hundegården hvis tempraturen er ok og smider mad udover , kaster lidt bold og træner lidt med dem...

lige nu får jeg ikke lov ifra min fysioterapaut at gå ture , kun på gårdspladsen så jeg hurtig kan komme ned at ligge da jeg ligger for 3 uge med prolaps i ryggen...har også piskesmæld ...

Men hundene tar det meget pent , de mærker at jeg ikke kan gå lange ture når jeg har smærter også har jeg jo min far som tager de med på tur.. de er heldigvis glade for hundegården , nu ligger de og sover sammen med mig i min seng...

• #15   25. feb 2011 Der er jo os forskel på hvordan man er syg, altså graden af sygdommen smiley

Jeg er 7...9..13.. meget sjældent syg, men når jeg er, så går det os bare helt galt...

Men ja, det lyder som en idé med aviserne som alternativ, og så må man lige smutte ud en kort tur når man lige har overskudet til det (hvis ikke hunden passes andetsteds) smiley

• #16   25. feb 2011 Da jeg fik en hjernebløbning og blev lammet i den ene side, da fandt jeg en masse lange snore og dem bandt jeg sammen til 2 meget lange snore som jeg gav hundene på også rutschede jeg ned af gelænderet fra 1sal og satte mig i gade døren så hundene kunne rende ud på de plæner vi har på hver side af opgangsdøren.
    Normalt kommer min søn ellers og hjælper hvis jeg blir syg, men han var ikke til rådighed i starten af den sygdoms periode, men når man har hunde så syntes jeg altid at man finder på en løsning, uanset hvor umuligt det virker, for man vil jo ikke lade ens "børn" lide nød.
    At de så ikke får de lange ture de er vant til, det har mine aldrig haft problemer med, det har altid været som om at de forstod at jeg ikke kunne gøre det bedre..

• #18   26. feb 2011 Jeg har inden for det sidste halve år, været rigtig syg flere gange, hvor jeg enten slog mig og ikke kunne gå, eller hvor jeg kastede så voldsomt op, at jeg konstant hang over kummen eller spanden..

Der har min mor kigget forbi, og lige gået en tur med hunden et par gange om dagen, og jeg har også været taget hjem til de gamle i et par dage, og overnattet der..

Sidst jeg var rigtig syg, tilbød min veninde at passe Basse i et par dage, og det burde jeg nok have sagt ja tak til, for det havde virkelig været nemt..
    Men ja, hun er rar at putte med, når man er elendig smiley haha... Men den tjeneste ville jeg helt sikkert benytte mig af en anden gang!..

• #19   26. feb 2011 Og så har jeg i øvrigt også forsøgt at få hunden til at tisse på min altan, så hun kunne lette trykket, hvis der var længe imellem turene, men selvom jeg bruger kommando, så nægter hun altså..

• #20   28. feb 2011 LOL, Anja, jeg tænker at din underbo (hvis du har sådan en) nok er glad for din hunds manerer smiley

• #21   28. feb 2011 Søster,
    ja, det tror jeg også!.. Hehe..

Heldigvis har vi da afløb, så evt. væske løber ned i græsset..

Men hunden er sq for godt opdraget! Hun nægter! smiley

Kommentér på:
Hvad gør man ved sygdom?

Annonce