742 visninger
|
Oprettet:
Hvad gør man ved sygdom? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har siddet og spekuleret lidt på hvad man gør i tilfælde af sygdom, altså når mennesket er sygt og alene med sin hund?
Jeg tænker ikk på en alm. snue, men fx hvis det står ud af begge ender eller kun den ene ende, så har man jo ikk ligefrem lyst til og gå uden for en dør :-s
Eller hvis man fx har brækket et ben, så kan man jo heller ikk rigtig gå nogen steder..
Får i passet jeres hund andetsteds indtil i er raske nok til og selv kunne gå med den igen?
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Er det længere tid så bliver hun passet.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Jeg måtte ringe efter mine forældre, så de kunne hente mig og min hund, for jeg havde ikke energi eller mulighed for at få ham luftet.
2. gang stormen 1999, fredag aften, samme omgang. Men da vidste jeg hvor smitsomt denne omkring diarre og opkastning var, så jeg brugte en lille time hvor jeg kæmpede mig (pga. total mangel på energi) i noget tøj, ned af trapperne, snor på hunden, så han kunne komme ud og blive luftet. Det blev en meget kort tur.
Men jeg ringede ikke efter hjælp, for jeg ville ikke byde nogen at de skulle blive smittet med den samme omgang.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
På et andet tidspunkt blev jeg opereret i låret/ballen, og her var det samme procedure igen, dog uden pasning... men med en der kom en gang om dagen og tog en lang tur hvis muligt.. har været meget hårdt..men havde ikke så mange til at hjælpe mig. Men heldigvis var King god til at putte når jeg havde det skidt.
Ang. sygdom, så klarede jeg det selv, skulle nok komme på gaden med ham, uanset hvad..
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.102
men hvis man ikke har nogen må man jo nøjes med at lukke den ud i haven lige de dage der er slemmest er selvfølgelig svært hvis man ikke har have. eller må man bide i det sure æble og gå en mindre tur så hunden får mulighed for at komme ud
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 12 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 459
Når jeg engang får hund blir det "desværre" i lejlighed, så kan ikk lige lukke dne ud i haven
Men tror nu nok jeg kan få mine forældre til og passe den mens jeg er syg, de har selv hund og stoooor have den vil kunne boltre sig i, og de går selvfølgelig os ture med deres egen hund
Jeg ved bare, at når jeg er syg, så er jeg syg med stort S, og så kan jeg dårligt gå, kravle eller trille, og syns det ville være synd for den lille hundi at den ikk kom ud og gå tur og krudte lidt af og få frisk luft..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Hvis det er sådan at jeg ikke regner med at kunne rejse mig i flere dage så ringer jeg til min mor eller min bror, for så skal vi begge passes. Det er dog endnu ikke sket at jeg har haft det så skidt til at det var nødvendigt, eller brækket benene (7-9-13).
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Bidder tænderne sammen og får tingene gjort.
Du kan jo heller ikke holde op med at købe ind og fodre dine unger bare fordi du har diare eller 40 i feber.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
lige nu får jeg ikke lov ifra min fysioterapaut at gå ture , kun på gårdspladsen så jeg hurtig kan komme ned at ligge da jeg ligger for 3 uge med prolaps i ryggen...har også piskesmæld ...
Men hundene tar det meget pent , de mærker at jeg ikke kan gå lange ture når jeg har smærter også har jeg jo min far som tager de med på tur.. de er heldigvis glade for hundegården , nu ligger de og sover sammen med mig i min seng...
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 12 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 459
Jeg er 7...9..13.. meget sjældent syg, men når jeg er, så går det os bare helt galt...
Men ja, det lyder som en idé med aviserne som alternativ, og så må man lige smutte ud en kort tur når man lige har overskudet til det (hvis ikke hunden passes andetsteds)
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Normalt kommer min søn ellers og hjælper hvis jeg blir syg, men han var ikke til rådighed i starten af den sygdoms periode, men når man har hunde så syntes jeg altid at man finder på en løsning, uanset hvor umuligt det virker, for man vil jo ikke lade ens "børn" lide nød.
At de så ikke får de lange ture de er vant til, det har mine aldrig haft problemer med, det har altid været som om at de forstod at jeg ikke kunne gøre det bedre..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Der har min mor kigget forbi, og lige gået en tur med hunden et par gange om dagen, og jeg har også været taget hjem til de gamle i et par dage, og overnattet der..
Sidst jeg var rigtig syg, tilbød min veninde at passe Basse i et par dage, og det burde jeg nok have sagt ja tak til, for det havde virkelig været nemt..
Men ja, hun er rar at putte med, når man er elendig haha... Men den tjeneste ville jeg helt sikkert benytte mig af en anden gang!..
dec 2008
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
dec 2008
ja, det tror jeg også!.. Hehe..
Heldigvis har vi da afløb, så evt. væske løber ned i græsset..
Men hunden er sq for godt opdraget! Hun nægter!
Hvad gør man ved sygdom?