{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Den er sød = Den skal have hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hvad er nu det for noget ??

Syntes man høre såå mange der skriver at folk eks syntes deres han ser sød ud, om ikke den kunne tænke sig at være far ??? ØØh, tror den er ligeglad.

Syntes min tæve skal have hvalpe fordi hun vil blive en god mor ?? Og hvad så, er hun ikke en god hund ??

HVORFOR ??

Ja jeg ønsker virkelig endnu en debat om dette omtalte emne, for jeg kan ikke blive klog på det, Alle er velkommen med deres holdninger og meninger.

Min mening er, hvis du ikke har noget specilet at vidreføre eller tilføje en race, så lad være, der er sååå uendelig mange skønne hvalpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den er sød = Den skal have hvalpe
  • #1   25. feb 2011 Ja som om alle vores andres hunde ikke er søde, bare fordi vi tager lidt ansvar og ikke avler :o)

Jeg ser frem til en fredag med varm kakao og popcorn

• #2   25. feb 2011 Uuh ja varm kakoa ville være skøønt smiley

• #3   25. feb 2011
    Here we go again....

• #4   25. feb 2011 Er der ikke en milliard tråde som denne herinde...

• #5   25. feb 2011 hvorfor er det folk bliver ved med disse emner om tavleløse eller tavle og avl emner, jeg syntes der har været nok af dem her på det seneste. Folk kan jo tydeligvis ikke blive enige. Og vil ikke ændre mening, så snart nogen herinde har sagt deres mening rykker de ikke på den, så hvad nytter det at blive ved?

• #6   25. feb 2011 jaa hvorfor ikke lave hvalpe fordi ens hund er god af sind og pæn og sund.. ja jeg syntes sku det er iorden hvis man selv har interresse i at beholde en af hvalpende..

Det med jeg avler og er så seriøs og jeg ved ikke hvad, ja men hvem har fremavlet mopsen som nogen gange ikke kan trække vejret ordenligt, eller den med for store hjerner til hovedet, ja det må siges at være avl der vil noget..

Hvis man bare avler sunde og raske hvalpe, så for min skyld gerne..
    Jeg vil bare ikke gøre det.. smiley

• #7   25. feb 2011 Så længe man tager ansvar for de hvalpe man får (beholder indtil man finder dem det rette hjem), og så længe de er sunde og raske ser jeg intet problem med det.
    Det er jo en stor oplevelse at få hvalpe, så forstår godt folk vil det, så længe de er indforstået med ansvaret.

• #8   25. feb 2011 Starter lige fra en ende og prøver så godt jeg nu kan smiley

CrazyDogLady !: Ja tænk engang, men jeg syntes nu lige jeg ville have den frem IGEN.

Henriette & Michelle J: Der er helt sikkert en milliard af de fleste tråde herinde og det vil ALDRIG blive den sidste du ser, lige dette emne er vigtigt for mig i disse dage ( med obs liste ) Og håber på jeg kan få fremlyst nogle ting. Irritere det dig, er det på ingen måde en tvang at følge med, det skal stå dig frit for.

Charlotte K: Beklager, jeg er en fighter og lige pt kæmpe jeg fx for min race og hunde den evt kan forveksles med, og meget af det er avl på alverdens hunde. Muligt jeg ikke kommer igennem til alle eller særlig mange, men det vigtigeste er vel at man har gjort sit bedste.

Camilla J: Så i dine øjne er det iorden at avle så længe de er søde og sunde ?? Hvad nu hvis markedet bare er mættet ?? Hmm, at tænke længere end til sin egen næse er fantastisk smiley

T !: Jeg er helt sikker på det er helt fantastisk, syntes desvære bare det er blevet for "nemt " Og vi høre om så uendelig mange hunde der ikke kan findes hjem til, og internaterne er fyldte, dette mener jeg er grund nok til at man lige burde vende den en ekstra gang. Og det er desvære de færreste der får tjekket deres dyr for div sygdomme, for deres hun har jo aldrig fejlet noget.

• #9   25. feb 2011 Show of Winners - jeg forstår - og respekterer - fuldt ud det store arbejde du lægger i at beskytte din race.. Jeg bliver dog lidt forvirret i det emne her, om du er forarget over tavleløs avl på obs-hunde, over manglende sundhedstjek ved tavleløs avl eller om det bare er tavleløs avl i det hele taget? Kan du udrede det for mig?

• #10   25. feb 2011 Sophie V: Mener bestemt ikke jeg har nævnt noget om tavler, for jeg syntes også man kan lave hvalpe med, som jeg ikke ser nogen grund til, syntes gennerelt bare der bliver lavet for mange kuld der ikke er gennem tænkt smiley Hvilket jeg syntes er sørgelig, mange avler med hoved under armen.

At avle er jo faktisk en stor opgave, der er rigtig mange ting man skal sætte sig ind i

-Passer tæve og han sammen
    - Er der nogenn sygdomme at tage hensyn til
    - Vil der være et salg
    - Har jeg tid og råd
    -Har jeg overskud, og det der skal til.
    - Hvad hvis jeg skal ligge penge til
    - hvad hvis der bliver problemer
    - hvad hvis min tæve ikke kan klare fødslen

OSV

Det er ikke bare at finde en sød han og en sød tæve

• #11   25. feb 2011 Hvis jeg nu smutter er det blot fordi jeg skal spise smiley bare så ingen er i tvivl

• #12   25. feb 2011 Okay... Det var bare siden du snakkede om "at min hund vil gerne være moar", at du var imod avl på "alle mulige hunde" og at du er forarget over en anden bruger siger at hun synes avl er ok bare det er på sunde hunde... Så har jeg nok fejltolket, jeg var overbevist om at jeg læste ordet "tavle" et sted - men nu har jeg læst igennem igen, og det var vist min fantasi der digtede for mig smiley

• #13   25. feb 2011 Sophie V: Det skal der jo også være plads til smiley Mener bare ikke altid at det er nok de er søde og sunde, men det er selvfølgelig super vigtigt.Syntes der er så mange ting der skal tænkes igennem før man vælger at sætte hvalpe til verden, og det føler jeg desværre at der er alt for mange der ikke gør smiley

• #15   25. feb 2011 Ja, jeg er jo så en af dem I alle snakker om..

Jeg valgte at få hvalpe på min rene Jack russell terrier, det var en oplevelse som jeg mente vi som familie kunne hygge om og da min veninde også havde en Jack Russell han, ja så valgte vi at lade "dem lege" Ud af det kom 4 hvalpe, som fik topkarakter til deres 8 ugers undersøgelse, vi valgte selv at beholde den ene, vores allesammen kæledægge Bailey....De andre har fået nogle gode hjem hos folk vi kender, hvad er det som er galt i det??

Nej de er ikke tjekket for alt muligt men har aldrig fejlet noget, de er begge mellem 3-4 år.

Linda

• #16   25. feb 2011 linda T: men det at få tjekket sine hund INDEN avl, høre det ikke med som ansvarsfuld avler ??

-Kunne du finde på at gøre det igen
    - Har du kantakt til de andre hvalpe ?

• #18   25. feb 2011 linda T: Kan se at Bailey ikke er så gammel, så du kan jo ikke vide om han har arvet evt sygdomme fra forældrene, de kan jo godt være bærre af en sygdom uden at lide af den selv ?

_ Mener du det er helt forsvarligt hvad du har gjort ?

- Fortryder du nogen sinde ?

Jeg spørger af nysgerrighed og fordi jeg ikke helt kan forstå det ??

- Var det for at spare penge på en ny hund ?? For det har du jo betalt i fodder ( næsten )

• #19   25. feb 2011 Maj-Britt *DKK snob *:
    Det er netop det jeg siger, man skal være indforstået fuldt ud med ansvaret og omkostningerne, men når det er gjort ser jeg intet galt i det.
    Og der er jo en risiko ved alt i verden. Hvorfor bliver mennesker ved med at få børn? Både mor og barn kan dø ved det også, og menneskets race er da ikke ligefrem ved at uddø? Tværtimod.
    Det er naturens gang, selvfølgelig skal man ikke udsætte sine dyr for unødvendig fare, men man skal også lade naturen komme til og ikke bare gøre dem til skødedyr og være overbeskyttende overfor dem.
    Bare min mening.

• #20   25. feb 2011 Show of Winners:
    Selv raske forældre kan få syge hvalpe.

• #21   25. feb 2011 T !: Syntes da det er noget værre vrøvl ?? Jeg syntes ikke du kan samligne når vi får børn med at ens hund får 3-12 hvalpe du sender ud i livet efter 8 uger ?? HMM.

Ja der er risoco ved alt, meen der er nu ting vi selv er herre over, og tak for det da.

• #23   25. feb 2011 T !: Ja det korrekt men er det ikke mest optimalt af få hvalpe på sunde og raske hunde når nu det skal være ??

• #25   25. feb 2011
    Utroligt at man ikke kan se hvordan verden ser ud!?

Kig dog på alle de internater
    Kig dog på alle de hjemmeløse hunde
    Kig dog på alle de mishandlede hunde
    Tag dog og kig en ekstra gang vil du virkelgi sætte en hund til verden og risikere den ender som nogen af de andre hunde..

Tavle stopper det meste af det og jeg forstår simpelhen ikke at der er nogen som ikke kan se det ?

Why ?

Skal der virkelig være alle de hunde til i denne verden.. det går galt til sidst og det er allerede på vej, hundeforbudslisten er kommet den var forudset og den er nu kommet..
    stop dog inden det er forsent...

Lige på og hårdt smiley min mening.

• #26   25. feb 2011 Det er bare MIN mening, og lad venligst være at hakke på mig blot fordi jeg siger min mening.
    Jeg synes personligt også mange udtalelser herinde er latterlige, men enhver har lov til sin mening.
    Selvfølgelig skal man ikke avle på syge dyr, og ej heller "avle løs" det har jeg aldrig sagt - nu taler jeg om et enkelt hyggekuld eller lignende.

• #27   25. feb 2011 Nana O: Sådan Nanna smiley

Skal spise nu, men skal nok kigge det hele på et andet tidspunk, håber på lidt debat her.

• #28   25. feb 2011 Og som sagt, så længe hvalpene er lovet væk til GODE hjem, og man tager ansvar og omkostninger af det fuldt ud - så ser jeg intet galt ved det.

• #30   25. feb 2011 T ! - Et enkelt hyggekuld her, et enkelt hyggekuld der... Lige pludselig har hele familien Danmark et hyggekuld.

• #31   25. feb 2011 Men hopper ud nu, da dette er endnu en endeløs debat.

• #32   25. feb 2011 Jeg har faktisk ændret lidt på min tekst smiley imod tavleløs avl ;D

Tag et kig i min profil ;D

• #33   25. feb 2011 Undskyld jeg spørger, men har denne debat ikke været oppe utallige gange før?...
    Synes aldrig det ender i andet end "ballade", og er enig med at folk skal have ret til deres mening uden at blive kaldt dårlig hundeejer eller lignende (jeg ved dette ord ikke bruges i denne debat, men har set det i andre debatter)...
    Undgår at sige min mening denne gang, da jeg ikke orker mere af det der, har sgu fået nok af det inde på Gnavergalleriet smiley

Mvh.

• #34   25. feb 2011 Forresten nu hvor I siger alt det med alle internat hundene og hjemløse hunde - hvorfor så avle alle de flotte stamtavle hunde der vil formindske chancen for hjem til alle "gadekryds" og "uægte" hunde på internater og gaderne? Mange folk nu til dags vil jo gerne have en sød lille hvalp fra en oprætter, fremfor en ældre hund eller uægte hvalp fra et internat (hvilket jeg synes er synd).
    Det er bare et spørgsmål.

• #36   25. feb 2011 T ! - Ja det er da synd for den hunde på internater og de hjemløse hunde.. men hvem har lavet dem, været uansvarlige, skodavlet osv.

Ja de burde skamme sig!

• #37   25. feb 2011 Jeg avler slet ikke, så det er så let.

• #38   25. feb 2011 Jeg kender personligt mange der hellere end gerne ville have en blanding, og folk som også er fuldkommen ligeglad med stamtavle osv. men bare gerne vil have en sund, rask og glad hund.
    Jeg siger ikke at I synes det, men jeg synes ikke at uægte hunde er mindre værd og jeg synes de har lige så meget ret til livet end de ægte har.
    Og folk kan lige så vel smide en ægte hund på internatet som de kan med en blanding, det kommer jo helt an på ejerens ansvar.

• #40   25. feb 2011 T ! - Hvis folk som minimum bare gad teste deres hunde for racerelaterede sygdomme, så ville det jo også hjælpe lidt på det. Jeg vil godt undgå en hund med hd f.eks. så jeg kan via stamtavlen gå ind og sørge for at det i hvert fald ikke vil komme fra generne.

• #41   25. feb 2011 Hvor tit ser man en Talve hund på internatet ? jeg har ihvertfald ikke oplevet det i den tid jeg arbejdede på dyreinternatet : )
    Når jeg kigger på nettet ser jeg heller ikke særlig mange tavle hunde i en ældre alder til salg..

• #42   26. feb 2011 Jeg siger ikke at man bare skal avle og avle og avle bare fordi hunden er sund, men jeg siger bare at det er den enkelstes vurdering om man mener der er et market for hvalpende. Men hvis man har aftagere og selv vil beholde en, så gerne tavleløs for min skyld smiley

Tavle eller tavle ej så burde der jo ikke blive lavet hvalpe før markedet er mere udtømt.. det kan vi da hurtigt blive enige om.

• #44   27. feb 2011 Show of winners, nej jeg vil aldrig fortryde og det var bestemt ikke for at få en billig hvalp, for til at starte med skulle vi ikke have beholdt en men jeg endte med at afvise en køber og grundet andre omstændigheder beholde ham selv.

Vi endte med at få kejsersnit på Molly da hun ikke rigtig ville gå i fødsel, mine hunde (nu 3 stk) er tjekkede i hoved og r.. af vores faste dyrlæge. Jeg bruger mange penge og meget tid på at sørge for at mine hunde har det godt.

Min Molly kommer af en parring mellem min søster Jolly (med stamtavle) og min venindes Pilus (hvor begge forældre havde stamtavle) men de valgte den fra, hvilket jeg selv i dag ikke kan forstå. Så jeg kender rimelig godt til Mollys "forfædre"
    Vi valgte at få hende parret med min venindes Nimbus, hans forældre havde stamtavle men de valgte den også fra og spørg mig ikke hvorfor.

Jeg har prøvet at gøre det så godt jeg kunne og jeg synes bestemt at jeg er en ansvarsfuld hundeejer.

Jeg vidste at ingen af mine hvalpe skulle ende på internat, da jeg havde købere som gerne ville købe hund inden jeg fik dem parret og i øvrigt beholdt jeg gerne dem alle hvis ikke de blev solgt.

Jeg har stadig kontakt med alle hvalpene, 3 af os skal på samme hvalpekursus her i marts.

Nej, vi skal ikke have hvalpe igen, jeg valgte at få Molly steriliseret, hun skal ikke parres igen, da hun ikke selv gav tegn til at gå i fødsel. Jeg mener at have taget ansvar og passet godt på mine hunde.

Jeg ved godt at vi aldrig bliver enige men det er nu engang sundt at have forskellige meninger.

• #45   28. feb 2011 Så jeg tilbage og prøver lige at svare på de spørgsmål fra sidst.

T !: Men når der i øjeblikke er så mange hunde og hvalpe der mangler gode hjem, hvorfor så ikke lade dem få dem i stedet for at begynde at sætte flere til verden ? Ordet "hyggekuld" skær mig i hjertet smiley ØV For er det fordi du som ejer syntes det er et lille hyggeligt kuld, for lige at prøve det ?? SElfølgeligt er det hyggeligt at have hvalpe, men jeg kan love dig for det også er et stort arbejde og dyrt, hvalpe skal IKKE sætte til verden fordi det er hyggeligt.

¤ Yasmin ¤: Ja ved ikke hvad jeg skal svare på dit indlæg, kan ikke se grunden til du deltager, og hvad du skriver har jeg egentlig svaret på såå.

T !: Vi har et formål med avlen, evt en sund racetypisk hund eller et rigtig godt gen vi kan vidreføre. Her avler vi jo på de bedste individer inden for hver race for at forbedre racen, eller bibeholde den race som den er, ved at avle på de sunde og racetypiske. Det vil også være yders sjællendt du ser tavle hunde på internater da de fleste tænker sig om inden de avler, der er jo en grund til det er blandingerne der havner der, desvære. Det er de færreste blandinger der bliver sundheds tjekket før avl, og de fleste tavle hunde skal tjekkes før der må avles, ja personligt ved jeg godt hvad jeg ville vælge, og har valgt, selvfølgelig med tavle så jeg kan sikri mig bedst muligt mod sygdomme, og så jeg kan se det temp der ligger i hendes familie. for mig er dine venner uvidne og vil spare penge jo mindre forældre dyrene er tjekket for div sygdomme før avl.

Inge J: More mig lidt over du trods alt lige skulle smide en kommentar smiley

linda T: Jeg vil lige starte med at sige man altså ikke kan vælge tavlen fra smiley Enten får hele kuldet tavler ellers får ingen, hvilket inden for DKK er ulovligt. Når det er sagt lyder det til du har taget dit ansvar hvad hvalpene angår, men det er desvære langt fra alle der er som dig smiley

Må jeg spørge hvad din hund er testet for ?

• #46   28. feb 2011 Hej igen, jeg tror at forældrene havde stamtavle i DJRTK og jeg tænker at de har lidt løsere retningslinier men jeg ved det ikke. Jeg er ikke så klog inden for stamtavler, det indrømmer jeg gerne.

Min hund er som sådan ikke testet men kommer til dyrlæge min. 2 gange om året, hvor den selvfølgelig får den årlige vaccine men også lige bliver kigget igennem. Jeg kan godt se at det selvfølgelig ville være bedst at tjekke for div. sygdomme men jeg ved faktisk ikke om der er mange sygdomme hos Jack Russell Terrier, ved bare at de hunde der er i familie med vores aldrig har fejlet noget.

Nu kender jeg til en lab med stamtavle, hun er konstant småsyg, betændelse i ørene, falsk gravid, opereret for blæresten osv. Den har kostet ejer rigtig mange penge hos doktor-dyr mens vi kun har brugt penge på vaccine og så selvfølgelig lige hendes kejsersnit.

• #47   28. feb 2011 linda T: Det en tekst jeg har kopiret fra en anden tråd, men der står hvad en jrt burde tjekkes for

Jeg kan ikke anbefale nogle i Dk. Der er arvelige sygdomme på racen, og ingen opdrætter vil teste for det. Har selv en jack russell, der lider af HD, løse hofter og for små tårekanaler. Alt sammen arvelige lidelser. Der er desuden øjensygdomme og løse knæskaller på racen. Så hvis i vil have en JRT fra DK, så spørg ind til hvilke sygdomme forældre dyrene er testet for. Jeg kan hilse og sige, at det er dyrt at have en syg hund smiley

• #48   28. feb 2011 ok, tak

Som sagt er Mollys mor nu 7 år gammel og har aldrig fejlet noget, ej heller hendes far som er 9 år nu....jeg håber at mine to forbliver raske og at jeg har valgt det rigtige for mine hunde.

Kommentér på:
Den er sød = Den skal have hvalpe

Annonce