{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge mennesker..

Jeg har er kæmpe problem med min nu snart 2 årige labrador.
Han er VIRKELIG dårlig til at være alene hjemme!! Han har lige været inde i en periode på cirka ½ år hvor han har været rigtig dygtig og været utrolig dygtig til at være alene hjemme. MEN.. den sidste uges tid er det virkelig gået ned af bakke for ham smiley
Så er noget er stolene og bordet spist og her i dag havde han lukket døren op ind til bageværelset og fuldstændig tyraniseret det hele. VI plejer at have låst alle døre da, vi ved hvad der sker ellers. Men efter at han har bidt halvdelen af dørehåndtaget til badeværelset og køkkenet har vi ikke haft låst disse to døre.. men ja i dag skete det så i et af rummene.
Hver middag kommer min mor og lufter ham, pånær om fredagen da kæresten er tidlig hjemme.
Hvorfor er det lige at han gøre det sådan i perioder??
Hvad kan vi lige gøre??

håber virkelig nogle kan hjælpe..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!
  • #1   25. feb 2011 skal jeg ringe efter ambulancen
    brug en sigende overskrift

• #2   25. feb 2011 Karina J

Det kan været alt fra kedsomhed, frustrationer, sygdom,overstimulering, alene hjemme træning er fejlet.

• #3   25. feb 2011 Karina J

Prøv at beskrive en uge hos jer, ikke af ulykker der sker i hjemmet, men hvad der er af lufte turer, træning og hyggestunder og hvor længe han cirka sover i døgnet.

• #4   25. feb 2011 Sheila:
    Jamen normalt kommer får han foder ved en 6.30 tiden, hvor han herefter kommer ud på en lille gåtur.. Jeg tager hjemmefra normalt kl 8.15, hvor han er alene hjemme til cirka 13-14 tiden, hvor min mor kommer og lufter ham. Ved en 16-16.30 tiden kommer vi hjem. Han bliver leget med ude på græsplænen i cirka 15 min. fra kl 17 til 18.30 er der hyggestund, hvor alle de daglige ting skal gøres. kl 18 får han foder og når vi selv er færdige med at spise går vi en tur med ham på cirka 30 min. Resten af aften går med hygge og leg.
    kl 22 er det sengetid
    Vil sige at Max sover ikke fra vi kommer hjem til vi går i seng..
    I weekenderne går turen til en hundeskov eller andre sjove ting..

• #5   25. feb 2011 Sker det før eller efter din mor lufter ham eller er der ikke noget mønster i forhold til det?

• #6   25. feb 2011 Hva med at give ham noget aktivering i den periode hvor han er alene hjemme... Godbidder gemt rundt omkring, kong med frossen snask i osv?

• #7   25. feb 2011 Karina J

Jeg tror i skal bruge noget mere tid på ham, prøv at lade ham arbejde for føden, gå længere ture med ham, træn lidt lydighed og andre ting i synes der ville være hyggeligt.

Som jeg ser det, ville jeg mene han er understimuleret, dvs. han keder sig og finder metoder at underholde sig selv på.

• #8   25. feb 2011 Marianne: Det sket for det meste efter min mor har været der..

Maria: Det har vi prøvet før da han var mindre, dette hjalp kun i en meget kort periode..

Shelia: Vil også sige at han arbejder for føden en gang imellem, hvor vi gemmer hans aftensmad rundt omkring, så han skal lede efter det..
    Jah, det kan måske godt være derfor, men forstår bare ikke hvorfor det bare sådan kommer i perioder??? Vi gøre stort set det samme..

• #9   25. feb 2011 Karina J

Der må jeg være svar skyldig, men som sagt ville jeg mene at han trænger til træning ( opdragelse ) samt mental stimulering.

• #10   25. feb 2011 Karina
    Jeg prøvede det med min første, at få en til at komme i løbet af dagen, og det fungerede slet ikke. Det virkede simpelthen som om, hun blev frustreret over at blive forladt igen kort efter, hvor hvis hun bare var alene det længere, affandt hun sig med det.
    Jeg kommer stadig ikke hjem og går igen kort efter og når jeg synes, jeg skal være for længe væk, får jeg nogen til at komme og lufte og så blive til jeg kommer hjem. Jeg ved jo hverken om det er problemet hos dig eller om det ville være en mulighed, at din mor kom lidt senere og blev der, men her har det i hvert fald virket.

Kommentér på:
HJÆLP!!

Annonce