1.632 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 77 Svar

Hundegalleri "politi" Hundegalleri "politi"

lige et surt opstød....
Hold op hvor er der mange herinde som gerne vil lege politi overfor andre folks hunde.
Lad dem dog i fred og lad adm. om at styre.
Salgsannoncer.. Folk bliver konstant overfaldet er den vaccineret?? Er den chippet?? Er den en lovlig hund?? Kan du bevise et der ikke er ulovlige racer i din hund.
Lad dog de mennesker oprette deres annoncer og lad adm. om at styre.
Hvis andre har lyst til at købe uden den er chippet, vaccineret, er den lovlig, så lad da dem om det, det er jo dem som får et et problem, hvis der da bliver et problem.
Jeg synes vrkelig at der er alt for mange som har så travlt med at lege politi herinde, det er virkelig til at få fniller af.
Dette var lige mit sure opstød;;--))

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundegalleri "politi"
  • #1   24. feb 2011 har du det bedre nu ? smiley

• #3   24. feb 2011 Hvad skal vi dog ellers få hele dagen til at gå med? smiley

• #4   24. feb 2011 Jeg synes nu det er helt ok at stille spørgsmål omkring vaccination og chip, inden man køber en hund - alt andet ville da være totalt tåbeligt!!

• #5   24. feb 2011 Der er desværre så mange "uvidende" hvalpekøbere så nogen gange, kan man håbe at det hjælper at der er seriøse spørgsmål i annoncerne!!

• #7   24. feb 2011 Super godt skrevet Maj-Britt smiley

Admin kan jo ikke sidde herinde og holde øje med alt hele tiden.. Ville synes det var mere mærkeligt, hvis folk slet ikke reagerede på de ulovligheder der til tider finder sted herinde...

Men du synes måske heller ikke man skulle gøre noget ved alle de situationer Maj-Britt lister op?? Du vender også bare det døve øre til hvis du oplever andre ulovligheder??

• #8   24. feb 2011 Gitta R
    Ja da.. Men dem der stiller alle disse spørgsmål herinde, har ingen interesse i at købe hundene. De har såmen bare ikke andet at tage sig til, end at sidde og holde øje og lege "politi"..

Kunne være de skulle få sig et job.

• #9   24. feb 2011 Og , selvom det kan være svært at forstå, så kan det jo også godt være at sælger faktisk ikke er klar over at hvalpen skal chippes eller hvad det nu drejer sig om.

• #10   24. feb 2011 Måske de skulle søge ind på politiskolen.. Eller i Hjemmeværnet..

• #12   24. feb 2011 Hepper voldsomt på Maj-Britt... Hun har nemlig fat i noget der

• #13   24. feb 2011 Cocio - og du har så så meget tid til overs at du har travlt med at holde øje med om andre herinde leger "politi".... Måske DU så skulle få et arbejde... ;O)

Utrolig så dumme kommentarer nogle kan komme med ;O) Det er sgu da underholdende at være på HG :O)

• #14   24. feb 2011 Maj-Britt *DKK snob *
    Hjemmeværnet var måske en mulighed så..

*Charlotte DKK, Ej en snob . .
    Da de lader til at have for meget fritid.

• #16   24. feb 2011 GO Maj-brit GO OG Maj-brit HEP HEP ;D

• #18   24. feb 2011 Wait.. Det er overfald at spørge om en hund har chip?

• #19   24. feb 2011 Cocio, du må så også have for meget fritid, siden du har tid til at vurdere, om folk der stille ganske uskyldige spørgsmål som vaccination og chipning ER interesserede hvalpekøbere eller ej! smiley

Og forøvrigt så bør spørgsmål af den art efter min mening ikke genere seriøse sælgere, hvis de da ellers har rent mel i posen....men det er måske mere dér skoen trykker?!?! smiley

• #20   24. feb 2011 Grethe M : Thumps up for dette indlæg smiley

• #22   24. feb 2011 Charlotte - tror du har fat i den lange ende ;O)))

"TS er ordensmagten og Cocio arbejdsformidlingen ;O)" - Haha

• #23   24. feb 2011 Meget af denne side er brugerstyret og har derfor behov for, at brugerne er opmærksomme på evt. ulovligheder. HA er jo også kun brugere, som har meldt sig frivillige.

En hvalp uden chip er lige så ulovlig, som en fuld mand der sætter sig ind bag rattet i en bil. Og der findes stadig masser af hvalpekøbere derude, som ikke ved, at de skal spørge til chip, sundhedsresultater etc. Eller æder "boxer-lab blandinger" råt og ender med at måtte aflive deres hund og få en kæmpe bøde, fordi politiet kom forbi.

• #25   24. feb 2011 Mandie F : Jep smiley

• #26   24. feb 2011 Cocio

Bland lige hjemmeværnet uden om det her - TAK

• #28   24. feb 2011 Rullepølsen: Ja jeg har det bedre nu;;--))

• #29   24. feb 2011 Maj-Britt *DKK snob

Det gælder også dig

• #31   24. feb 2011 Rick H: TAK;;--))
    Mandie F: Lige præcis;;--))

• #32   24. feb 2011
    Så hvis jeg af en eller anden grund gerne vil købe en hund. så må jeg ikke spørge om der er chip, vaccine osv.

hvornår er man blevet politi pga man spørg ?

• #33   24. feb 2011 Jeg tror det TS mener er, at hvorfor der er så mange, der ikke overholder reglen med at lade være at skrive i annoncen, hvis man ikke er seriøs køber og så spørger jeg samtidig, hvor mange gange kan man få lov at skrive i en annonce inden man får en tur i fryseren???

Men vil ellers give de folk, der nu står for tur i mobbe maskinen, ret!!!

• #34   24. feb 2011 Super smiley

Jeg har det fint med "politiet"
    hvis man vil sælge og være i fred må man gå på DGS *G*

• #35   24. feb 2011 jamen vi har jo diskuteret milioner af gange hvad en seriøs køber er og de ville jo nok ikke købe en hund hvor der ikke er chip, vaccine osv med ;D

• #36   24. feb 2011 Rart at se at jeg ikke er den eneste som har det sådan herinde;;--))

• #37   24. feb 2011 Syntes det er vildt irriterrende at se hvalpe blive solgt ulovligt... Om det så er racen, eller om det er uden chip eller lign, det er VILDT irriterrende at se - og endnu mere press at man ikke må kommentere på lortet..

Syntes det burde være "lovligt" på HG at kommentere annoncer selvom man ikke skal købe hvalpen...

øv !

• #38   24. feb 2011 Maj-Britt *DKK snob
    hold venligst hjemmeværnet ude fra dette emne de gør mere for det danske samfund end du kan forstille dig. - END

• #40   24. feb 2011 Nana Ts mener jo nok at useriøse køber, så som de fleste herinde er, kommer og angriber ens annonce uden de er intra, og stiller de vildeste spørgsmål..

• #41   24. feb 2011 Hvilke vilde spørgsmål Rick ?
    Om hunden er chippet ? har den fået ormekur ? hvem er dens forældre ? er de blevet tjekket for HD/AD, Patella, Demodex osv ?

er det vilde spørgsmål ?

• #43   24. feb 2011 Rick H - Nu var det jo ikke TS jeg svarede ;D

• #44   24. feb 2011 Så vidt jeg ved findes der ingen begrænsing på hvor mange annoncer man må skrive i, men der reageres altid hvis HA'erne bliver gjort opmærksomme på at der diskuteres/svines i annoncerne.

Man skal endeligt ikke lade sig narre af at folk ikke er frosset i samme øjeblik man kigger, for det kan de sådan set godt have været dagen eller ugen før - HA'erne kan ikke slette indlæg i annoncerne. Det er kun annonceejer eller brugeren selv der kan det.

• #45   24. feb 2011 Maj-Britt *DKK snob *
    OK

• #46   24. feb 2011 Om hunde er listehund, om hvordan vi vil bevise det ikke er en listehund.
    Også kommer den.... Bang .. Der bliver lagt et forum op " DET DER ER EN AMSTAFF! Bla, bla, bla " ..

• #48   24. feb 2011 Expert B - vil du være venlig at lave dit billede om det er stødende for samfundet.

Gorillaen har faktisk en stor indflyelse på mennesker smiley

• #49   24. feb 2011 Syntes det er ret relevant ...

hvis jeg skulle ud og købe en blanding ( ... det sker ikke ) så ville jeg også være meget påpasselig med at kunne bevise at den IKKE er blandet med noget ulovligt..

Igen .. ikke et vildt spørgsmål - men ret relevant smiley

• #50   24. feb 2011 he he folk kan sku bare ha styr på og få chippet og registreret deres hvalpe lade vær med og parre tæver på 12 md osv
    så undgik de jo alle de spørsmål i deres annoncer !
    men det er jo dybest set imod HG regler
    når en erklæret tavlefortaler skriver i en annonce på en blandingshund er det jo ikke fordi man er interseret i hvalpen ...vel
    så den slags skal gøres i PB eller på forældrenes profil smiley

• #51   24. feb 2011 så fik jeg også lige leget politi

• #52   24. feb 2011 "Du skal heller ikke blande dig i om genboen banker sin kone" det ville ikke genere dig at du vidste at damen der boede ved siden af fik tæsk hver dag ? smiley

JEG er ikke ligeglad med mine medmennesker... ved ikke med dig

• #53   24. feb 2011 Mandie - jeg kan love dig for jeg skal blande mig hvis der er vold hos naboen... det er ulovligt andet smiley OMG

Rich H - Nej Rich hvor er det bare underligt at folk ikke vil have at alle hunde over 30 kg bliver ulovlige.. det er bare så mærkeligt..

• #55   24. feb 2011 Mandie: det var da en utroligt antisocial holdning at have. Jo det generer mig grænseløst, når folk har sort arbejde. De sylter det system, som jeg går og betaler til. Det går ud over mig, når jeg ikke kan få en plads på sygehuset, fordi der ikke er penge til det, fordi folk ikke betaler skat af deres indkomst.
    Vil du betale for kaffen på dit arbejde, hvis dine kollegaer bare tager?
    Og jo, det går ud over alle hundeejere med stramninger af loven, når den nuværende lov ikke overholdes.

• #56   24. feb 2011 Har vi egentlig ikke pligt til som borgere at melde ulovligheder?

Jeg ved man kan blive straffet hvis man ikke reagerer på forskellige situationer ...

• #57   24. feb 2011 Men nu har jeg set nogle af jer ( som ikke vil have en blanding ) inde i annoncere med blandinger, hvor i sjovt nok stiller disse spørgsmål .

• #58   24. feb 2011 vel fordi de IGEN .... er relevante?

• #60   24. feb 2011 Rick: det kan jo være, at vi har en ven?? Men ellers er det ofte fordi det mangler i annoncen. Jeg har flere gange eftersøgt at afkrydsningsskema ala på DBA, når man opretter en annonce, men det kommer vist ikke.

• #61   24. feb 2011 Nana, det bliver de da heller ikke .. vis de ender hos nogle ejere der håndtere racen/racerne .. Det er jo ikke hunden skyld, det er jo sælger der skal tjekke folkene der kommer ..

• #62   24. feb 2011 Rick H - jeg har da skrevet for en ven før.. hvorfor skulle det være et problem

• #63   24. feb 2011 Så tog man sig lige en lille velfortjent lur og så sker det her. Uha :o) Hehe

• #64   24. feb 2011 Maj-Britt *DKK snob * : Det ved jeg dog ikke .. Men efter det jeg har skrevet med jer, så ville i aldrig nogensinde støtte op om blandinger.. Det indgår vel også, at i ikke finder en blanding for venner ? ..

Julie og ham den flotte P : Nu har jeg vidst ikke skrevet så meget med jer, så kan ikke udtale mig der .. Men det ville være en god ide med det afkrydsningskema smiley

• #65   24. feb 2011 Jeg har også en del familie. venner og bekendte som henvender sig til mig når de skal have hund :o) Så hvis jeg skriver er det for dem ofte.

De ved at hunde er en stor hobby for mig og at jeg selvf. vil hjælpe dem så godt jeg kan. Og hvis ikke de vil have en tavlehund så vil jeg sikre mig at de som minimum får en hund der er gennemtjekket og af gennemtjekkede forældre og at hunden er vaccineret og chippet og fri for indvoldsorm etc.

• #67   24. feb 2011 Rick: det ville det nemlig, for så er sælger tvunget til at udfylde de ting og derved synliggøre for køberne, hvad det er der sælges

• #68   24. feb 2011 Rick: Ofte vil mine venner gerne have en ældre hund som de kan hjælpe til et bedre liv. Og her er det ofte en blanding da det mest er dem der omplaceres gang på gang

• #69   24. feb 2011 Majbritt DKK snob
    Nu burde du jo så være den første til at fortælle din ven, at blandingshunde køber man ikke, for de har ikke DKK tavle....
    Så det argument falder ligesom lidt til jorden

Søster: Tak for svar, det var bare noget, jeg havde undret mig lidt over og tænkt lidt på....

Og Charlotte
    Du er jo osse fortaler for tavle, så du burde måske osse fortælle din bekendte, at det er smartest at købe med tavle. Det er JEG blevet overbevist om af Jer....

• #70   24. feb 2011 Sanne : Nu har vi også skrevet en del, og ved din måde og formulere dig på er yderest god måde. Du spørg ikke "Direkte" Altså, " Hvordan vil du bevise det ikke er listehund "..

• #71   24. feb 2011 Mandie - det skal jeg huske hvis jeg en dag ser dig få bank.... Så skal jeg bare lade som ingenting!!

Magen til dumhed skal man fandme lede længe efter!!!

• #72   24. feb 2011 Men nu synes jeg også det er for dårligt af fx. dyreværnet ikke har lavet også et skema man skal hente når en hund føder blandinger, så man kan bevise at der ikke er noget listehund i dem ..

Ved dog ikke lige hvordan man skulle udfylde osv.. eller dyrelægen skulle sige god for der ikke var noget i den ( Hvor lægen både der far og mor ) også skriver det ned og giver en " Bekræftelse " af der ikke er noget der .

• #73   24. feb 2011 Det kunne være man faktisk gjorde hvad man kunne for at få køber til at købe en tavle hund. men ikke alle jeg kender vil give prisen..

Jeg har spurgt for en ven en gang. som gerne ville have en hund som kostede max 2000 kr. men da jeg ikke fandt det seriøst at han ville købe en hund så har jeg ikke skrevet mere end Jeg er spændt på hvordan den hund kommer til at se ud..

• #77   24. feb 2011 Mandie - ja jeg har da hoppet på halmballer som lille, de stod på marken og det var sk*de skægt smiley

• #79   24. feb 2011 Maj-britt - jeg skal nok smiley

• #80   24. feb 2011 Nu kan man jo slette de indlæg i sin annonce, man ikke bryder sig om. Efterfølgende hvis det så bliver slået op i forum,, kan man jo kontakte en HA, så man kan få tråden slettet. Udhængning er jo slette grundlag.

Så når folk lader diverse "politi-spørgsmål" stå, er det vel fordi de synes det er ok, "politiet" spørger smiley

• #82   24. feb 2011 Man kan godt råde til at de køber med tavle men det er i sidste ende deres beslutning ...

• #83   24. feb 2011 Jeg får altid afvide jeg kun er så og så gammel smiley altid hele mit liv hvornår kolder det op. HVORFOR SKAL ALLE hentyde til min alder smiley møg politi i er. min alder er perfekt.

• #85   24. feb 2011 Maj-britt - du har smidt mig hen i hjørnet : ( men hvis jeg må gå vil jeg gerne klappe skulder smiley

• #87   24. feb 2011 Maj-britt - Okay smiley * STORT skulderklap *

• #88   24. feb 2011 Så man kan aldrig hjælpe folk man er uenig med? Skal det til at være en regel på HG? Vil det sige at i er helt trygge ved at HA'erne skal til at have mapper med baggrundsviden og hvert eneste indlæg i nogensinde har skrevet, som skal krydscheckes med de annoncer i skriver i?

Prøv at høre her. Da min bror søgte en AST for nogle år siden, hvilket jeg var dybt imod fordi jeg ikke mener at racen matcher ham, gik jeg alligevel ind og spurgte på annoncer og havde en liste over opdrættere jeg synes at jeg kunne stå inde for, samt snakkede meget med ham om hvad han skulle passe på og sørge for. Hvorfor gjorde jeg så det hvis jeg var imod at han fik en AST?

Fordi han er min bror, og jeg holder da af ham selv om vi på det punkt ikke er enige - hvis han absolut ville have sådan en hund, så skulle det gøres så ordenligt som overhovedet muligt, for at mindske risikoen for at det ville gå galt (for begges skyld).

Det endte med at han ikke købte hund af personlige årsager.

Skulle det være nødvendigt for mig at skulle forklare mig over for annoncepolitiet for at få lov at skrive i en annonce som man normalt ikke ville tilskrive min HG-persona, eller kunne man evt regne med at det er OK at stille relevante spørgsmål uden at der straks går personforfølgelse i det.

Personforfølgelse er lige netop hvad det er når man prøver at censurere andre for noget de engang har sagt - eller angiveligt ufravigeligt mener i alle tilfælde og henseender. Folk ved altså bedst selv hvad de mener - det kan alle andre blande sig lige så pænt udenom medmindre der i indlægget diskuteres/svines/skrives "jeg ville gerne have den, men har ikke pengene"

• #91   24. feb 2011 Jeg har fået en fartbøde og en advarsel for at gå over for rødt i fodgængerfælt da jeg var 15 :o)

• #92   24. feb 2011 Men at man kan komme til at bryde en lov er vel hellere ikke ensbetydende med at man i så fald skal ignorere når alle andre gør det? Og det betyder vel hellere ikke at man ikke må spørge om en hvalp har chip?

Jeg er virkeligt forvirret over hvad alt det her med naboer har med HG at gøre? Hvis ikke man skal rapportere at han banker sin kone, hvordan kan man så overhovedet tænke på at reagere på at folk spørger ind på en annonce?

• #94   24. feb 2011 oO( hø hø hø Maj-Britt er weekend-kriger (hjemmeværn) hø hø hø)Oo

skønne billeder for min nethinde der ;o)

• #95   24. feb 2011 oO( hø hø hø Maj-Britt er weekend-kriger (hjemmeværn) hø hø hø)Oo

skønne billeder for min nethinde der ;o)

• #96   24. feb 2011 Charlotte - Jeg tror simpelthen ikke på, at du aldrig har gjort noget ulovligt!

Har du aldrig haft en lidt for tung fod på speederen - bare en gang?
    Gået over for rødt lys - bare en gang?
    Cyklet uden lys - bare en gang?

Nej vel, den tror jeg ikke på. Så hellig er der ingen der er... smiley

• #98   24. feb 2011 "Ej, kunne I lige se mig gamle kone rende rundt og guide jer på plads på udstillingerne?"

Du ville råbe og skrige af alt og alle der ikke lige kørte hurtigt nok i den rigtige retning... Gal et kaos smiley
    Og.... hvem skal så heppe på Kasper ? *G*

• #100   24. feb 2011 jeg forestiller mig lidt Maj-britt som lidt en Rambo-type, der render rundt og siger *bang bang* i skoven hver søndag formiddag smiley
    kravle rundt på alle 4 i mudderet, og lave rullefald om bag en busk smiley
    (og klart med tilhørende "pandebånd") LOL

• #101   24. feb 2011
    Charlotte - Jamen, det vælger jeg så ikke at gøre. smiley Medmindre du bor i kloster, og aldrig har været uden for murerne...

• #103   24. feb 2011 Charlotte - Du har sikkert skrevet i en tråd uden du var interesseret smiley det er jo ulovligt skal du huske smiley

• #104   24. feb 2011 Charlotte - Så livstid til dig ;D

• #105   24. feb 2011 Hvis man har rent mel i posen tror jeg heller ikke man har noget imod der bliver stillet spørgsmål osv.
    Det er nok dem der har noget at skjule der helst ikke vil ud med noget og som føler der bliver leget politi....hvis man ikke ikke har gjort noget galt skjuler man intet.
    Ikke bare her inde men mange steder bliver man opfordret af admins til at hjælpe med at "anmelde" annoncer da der bare gør deres arbejde lettere, som sagt hvorfor så føle sig trådt over tæerne af det hvis man ikke selv har gjort noget forkert.
    Hvis man er ude i ikke at ville anmelde sin nabo for vold imod deres børn osv, fordi man da bare skal passe sig selv så er man sgu langt ude.
    Tror da nok at de personer der mener dette gerne selv ville have hjælp hvis de blev overfaldet på åben gade.
    I skulle da skamme jer ikke at vise med ansvar og den ligegyldighed overfor jeres medmennesker og dyr for den sags skyld.

Kommentér på:
Hundegalleri "politi"

Annonce