{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisation
  • #1   17. feb 2011 Lytter lige med......

• #2   17. feb 2011 jeg er også med på en lytter smiley

• #3   17. feb 2011 marine: Desværre ikke jeg brugte ekstremt lang tid på at undersøge, hvad en sterilisation kunne gøre ved vores tæve og fandt intet svar. Var delte meninger. Men langt de fleste erfaringer fra den respons jeg fik var at der ingen ændringer var i tævens sind. Det gælder også for vores egen efter hun blev steriliseret.
    Hvis man endelig skal kigge lidt på det fysiologiske bude det tværtimod være omvendt, for du nedsætter jo østrogenproduktionen væsentlig ved en sterilisation og derved for de mandlige hormoner mere "plads" dette burde give et MERE vogtende og udadvendt sind.
    Men kan ikek give dig svar på, hvorfor nogen mener noget andet smiley

• #4   17. feb 2011 Tak for svaret, Anne-Kathrine smiley

Jeg undrer mig over det, fordi vores malinois-tæve er steriliseret. Det blev hun på anbefaling af en adfærdsrådgiver, der havde forklaret den tidligere ejer, at hun ville blive roligere, nemmere osv osv.
    Surprise !!! Det blev hun ikke - ejeren kunne stadig ikke styre hende, og endte med at videreformidle hende .. og tilsidst endte hun altså (heldigvis) hos os.

Hendes søster blev også steriliseret - af samme årsager - men mente stadigvæk, at hun var dronning på stedet (hun gik sammen med nogle labrador´s som fik daller-bank, hvis de ikke rettede ind til højre), så de kunne heller ikke styre hende - og endte med at aflive .. trist ..

Jeg forstår nemlig heller ikke, hvorfor visse lider af den vrangforstilling at det skulle give en nemmere hund, og ville da lige høre folks kommentarer om emnet smiley

• #5   17. feb 2011 Vi brugte rigtig lang tid på for og imod da vi netop var bange for hun blev mere "aggresiv" vores tæve kan nemlig godt være lidt "spids" ved hvalpe og yngre og især mindre og usikre hunde. Så for mig var det rigtig vigtigt at få helt styr på, hvad der kunne være af adfærdsændringer, både den ene og den anden vej. Men udover visse hanhunde kan hjælpes lidt på vej, så er der ingen nemme løsninger, træning træning og atter træning. Sker jo heller ingen adfærdsændringer på kvinder, hvis de af den ene eller den anden årsag får fjernet livmoderen, selvom det selvfølgelig ikke kan sammenlignes fuldstændig. Så kan slet ikke se den argumentation holde vand. Er synd for hundene... smiley Men man kan så glæde sig over de goder, der er ved nedsat risiko for kræft osv. samt at det ikke længere er muligt at avle på en tæve med et ustabilt sind.

• #6   17. feb 2011 Men det var nu af helt andre årsager vi valgte at få Klunte steriliseret smiley

• #7   17. feb 2011 Uha nej det er skam ikke sindet den er gal med smiley Der var bare et par ejere af henh schæfer og lab der fandt ud af hvordan det er at ha malle smiley Racen er ikke legetøj og er ret hård i omgangen med andre hunde - eller det kan den være ihvertfald. Vores Ziki er en pragtfuld tæve med stort T - hun arbejder fantastisk og har ikke noget af det tæve fnidder man nogle gange ser hos dem. Har da også bestilt en hvalp efter hendes søster om et par år smiley

• #8   17. feb 2011 smiley Jeg har godt hørt lidt om mallen ikke er nogen nem hund. Og ja det hænder desværre at en hund bliver stemplet dårligt sind, når der skulle stå dårlig ejer i stedet smiley

• #9   17. feb 2011 Nemlig ;))

Men tak for din forklaring og input ;))

• #10   18. feb 2011 Hehe ja hos os havde det også den modsatte virkning - Fraya blev så steriliseret af andre årsager end lige sindet - men i hvert fald livede hun gevaldigt op bagefter.
    Det var som at have en fræk ½ års hvalp igen hehe

Jeg har hørt flere der giver råd om sterilisering imod dårlig adfærd.

Det eneste jeg kan se ang. adfærd er hvis man har en tæve der er "ustyrlig" eller meget påvirket under løbetiden, at det så kan fjerne det.
    (det sidste havde vi bl.a.)

Men ellers ved jeg ikke.

• #11   18. feb 2011 Heidi -

Det er jo en mindre katastrofe at man ligefrem anbefaler sterilisation som et middel til at få bedre styr på hunden på - når det åbenbart virker (kan virke) stik modsat !

Fair nok at sterilisere - det er der mange fordele ved - men man skal jo gøre det af en årsag, som er tilstede .. ikke fordi man bliver fejlinformeret af et fjols af en adfærdsbehandler .. trist ..

• #12   18. feb 2011 Jeg har netop læst dette

"jeg har lige været til et foredrag hvor bla. en dyrlæge talte og han kom meget ind på sterilisation og kastration af tæver,

Tæver kan både kastreres og steriliseres. Ved en kastration fjerner man det hele- livmoder, mælkekirtler osv og det medføre ofte større forandringer ved hundes adfærd og giver dovenskab og tendens til fedme. (Faktisk sagde han helt præcis at hunden efter sådant et indgreb blev gammel i sin væremåde)"

Min hund blev YNGRE i sin væremåde - hvad er det for en gang vrøvl!!

Kommentér på:
Sterilisation

Annonce