{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

I dag er jeg ked af det :-( {{forumTopicSubject}}

For idag er det nemlig lige præcis et ½ år siden jeg valgte at slippe Simmer fri op til de andre himmelhunde smiley

Mine tanker har ofte været ved ham i det ½ år og jeg har mange gange tænkt tanken :

- han kunne stadig have været her , hvis jeg havde valgt anderledes

- var han mon blevet rask og fri for allergi med tiden ?

- var han egentlig så plaget af sine problemer , som jeg syntes den gang ?

- var det ikke ok , som det var ?

- og hvilken dyrlæge havde ret , den der sagde han havde det fint , eller den der sagde , det er ikke noget hundeliv ?

- valgte jeg rigtigt ?

- kunne jeg have gjort mere for ham ?

Tusind tanker og tusind selvbebrejdelser har faret igennem mine tanker i alle 6 måneder , men i særdeleshed idag har det været slemt for mig.

Jeg har prøvet det 2 gange før , at skulle vælge aflivning for min hund , den ene meget ung og den anden meget gammel , men ingen af dem har gjort så ondt , så dybt i min sjæl som Simmer gør.
Simmer og jeg var tæt forbundet med hinanden og uanset hvad jeg gør , hvad jeg prøver , hvor længe jeg venter med Bertil kommer han aldrig så langt ind som Simmer var.

Der er intet i vejen med Bertil , han er en skøn hund , der virkelig viser mig livsglæde og kærlighed , men vejen dybt ind til min hjertekule har han ikke fundet endnu.

Så kære Gud i himmelen , lyt til mig nu !!!!!!!!!!

JEG VIL HAVE MIN SIMMER TILBAGE NUUUUUUU !!!!!!!

Jeg er parat til at lave en deal med dig , bare jeg for ham tilbage igen.
Jeg lover dig at jeg nok skal ;

- opsøge danmarks bedste dyrlæge
- nok skal bade ham 2 x hver dag
- passe på ham alle 24 timer i døgnet

Og aldrig aldrig bede dig om mere , hvis du bare opfylder dette ene ønske .

R.I.P. Kære Simmer
Tak for 2 fantastiske år sammen , hvor vi oplevede så meget kærllighed , stille stunder , fremmede distinationer , succeser og indforstået tanker du og jjeg imellem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I dag er jeg ked af det :-(
  • #1   16. feb 2011 Føler med dig:o( Kan godt huske alt det arbejde du lagde i ham:o( Føler VIRKELIG med dig:o(

• #2   16. feb 2011 Tusind tak begge to smiley

Nogen gange er det bare ikke sjovt at være hundeejer , når alvoren banker på døren og man skal være sit ansvar voksen.

• #3   16. feb 2011 åhh hvor jeg forstår dig.
    Knus på denne svære dag.

• #4   16. feb 2011 til marts er det et år siden vi mistede vores

• #5   16. feb 2011 Du gjorde hvad du kunne, jeg kan sagtens forstå dig - havde han været 9-12år havde du bedre kunne acceptere det, sådan har jeg det også med min missepige - jeg nåede kun at give hende et godt liv i lidt over 1år inden hun blev kørt ned ! Det der gør mest ondt er at hun boede som vildkat inde i et fængsel hvor folk ikke var søde ved hende - de havde bla sparket hende i hovedet så hun havde nogle tænder der var knækket og skulle opereres ud ! Hun var verdens bedste misser smiley

Simmer mærker ikke noget mere, og han havde den bedste mor i dig !

• #6   16. feb 2011 Siden aug har jeg overvejet Elmos skæbne.. og føler bare ikke, at jeg kan bestemme, hvornår han skal dø... kan så godt følge dig og dine tanker, for det er præcis sådan jeg er bange for at tænke, hvis jeg vælger at aflive.

At aflive sin hund er det værste valg man skal tage :-((

• #7   16. feb 2011 Åh Farmor... VED hvordan du har det... jeg aflivede min dreng i starten af 2007 og jeg tænker stadig om det nu også var det rigtig smiley

Jeg kan kun trøste dig med at man tænker mindre over det, og græder mindre over det med tiden.

• #8   16. feb 2011 puha kender det mere end noget andet. savner min shinko så forfærdeligt meget og der går ikk en dag hvor jeg ikk tænker på ham. og hver eneste gang tænker jeg på om han ville ha fået det godt hvis jeg havde givet ham de sprøjter jeg ku få lavet i tyskland? ville allergien måske gå i sig selv med alderen? var der andre ting jeg ikk fik prøvet? shinko havde det meget slemt med den allergi og kradsede sig selv til blods, så inderst inde ved jeg jo det var det rigtige valg, men ka ikk la være med at tænke om jeg gjorde nok for ham. han blev aflivet d 10 august 2010 og blev 4 år. han havde så forfærdelig stor plads i mit hjerte og det føles som om han har taget hele den store plads med sig og jeg slet ik er hel uden ham. jeg har fået af vide flere gange at det må man ta med når man køber hund og det ved jeg os godt men at shinko sku være så uheldig at få så slem allergi ud fra den ellers topsunde avlslinie han var ud af, det havde jeg jo ikk lige regnet med. og at han sku ta mig sådan med storm havde jeg heller ikk regnet med. selv de fejl han havde ku jeg sagtens leve med (han var meget aggressiv overfor andre hunde, medmindre han blev introduceret meget MEGET stille og roligt overfor dem) og stak af når han havde den mindste mulighed for det og ku løfte hegnet i haven så han ku smutte ud osv, men ku ikk andet end at grine af hans frækhed og snuhed.
    det var som om jeg endelig havde fundet en soulmate i hundeform og alt det blev taget fra mig. jeg har slet slet ikk samme forhold til timon selvom jeg self os elsker ham. han er bare ikk shinko.
    og det var ham der var der gennem alle de rigtig hårde år jeg har haft med min morfars død, mine forældres skilsmisse osv og ham jeg har krammet og tudet hos. og alt det er væk.
    hans halsbånd ligger i glasskabet på mit soveværelse ved et billede af ham og der ska det blive ved med at være.
    du er stadig elsket og forfærdelig savnet shinko.

puha nu sidder jeg sku og tuder igen:-(

• #9   16. feb 2011 Det er også nøjagtig et ½ år siden jeg mistede min elskede jack russell pige. Selvom hun var gammel, var det alt for tidligt, at skulle miste hende. Men hun blev alvorligt syg i løbet af et døgn, og der var desværre ikke noget at gøre.
    Men hold da op hvor er savnet stort, så kære Farmor, jeg føler med dig

• #10   16. feb 2011 Åhh det var ikke et pænt indlæg, nu tuder jeg igen smiley

Jeg føler virkelig med dig, du beskriver lige de tanker jeg selv render med, står jo selv og skal til at finde ud af hvornår det er på tide at sige farvel til min soulmate Gizmo smiley Og jeg er så bange for at trække den for langt ud, men samtidig bange for at give op for tidligt .... Åhh det er svært. Jeg føler virkelig med dig.

• #11   16. feb 2011 Nu fik du så mig til at tude..... Sender dig varme tanker på denne - for dig - så triste dag

• #12   16. feb 2011 Tusind tak alle sammen smiley

Det varmer rigtig meget , at høre , at jeg iikke er den eneste der bagefter sidder med tankerne om man nu havde truffet den rigtige beslutning for sin ven.

Og imens i trøster mig og mindes jeres kære , har jeg modtaget en mail , som er noget bittersød på denne dag.

Jeg har altid ønsket , at komme til Bornholm , men aldrig fundet nogen der ville tage med mig derover.
    Derfor besluttede jeg forrige sommer , at tage derover på vandretur med Simmer , blot ham og jeg.
    Vi gik langs kystvejen fra Rønne og frem til Gudhjem. Han rendte løs det meste af vejen og havde det eventyrligt. Vi gjorde holdt i Allinge - Sandvig og sov en nat , for derefter at gå videre næste dag til Gudhjem.
    Gudhjem skulle så være vores udgangspunkt de efterfølgende dage , men gå-ture til Svanneke osv.
    Min plan var en daglig gangdistance på 20 - 22 km og vi skulle være derover i 5 dage.
    Men blot på 3. dagen fik Simmer store problemer med hurtig respiration , varme osv. og jeg måtte afbryde vores tur og tage hjem akut til vores dyrlæge.
    Her bliver der konstateret , at Simmer har problemer med sit hjerte, som slår uregelmæssigt og har dæmpning.
    Heldigvis rettede han sig pludseligt af sig selv og han blev den gamle Simmer.
    Turen til Bornhoolm havde jeg selvfølgelig planlagt i samråd med dyrlægen , som sagde ok for vores ekskurtion , når jeg holdte de anbefalede distancer.

Og så til det bittersøde , der er sket her til aften.....

Jeg har netop idag modtaget en mail om , at jeg har vundet lodtrækningen om et sommerhus i Dueodde med hundetilladelse i uge 29.

Så nu går turen derover igen , men denne gang bliver det med Bertil og en bil.

Kan faktisk ikke rigtg glæde mig ligenu , selvom mit ønske om at se Bornholm er nok 30 år gammelt.

• #13   16. feb 2011 Tillykke med det. Selvom du ikke kan glæde dig lige nu så er jeg sikker på du kan en af de kommende dage.
    I skal nok få en skøn tur er jeg sikker på.
    Bornholm er simpelthen bare dejlig. Især når man holder af at gå i naturen.

• #14   16. feb 2011 Bertil AKA Farmor : Hvor kan man nikke genkende til det med alle de tanker.... mht. en hund der kommer lige så tæt på dig som Simmer var, kan jeg fortælle dig at det burde kunne lade sig gøre, måske ikke med Bertil, men pludselig en dag så er der måske en :o) Det tog mig ca.10 år, så var Blis der ;o)
    Mht. hvilken dyrlæge der havde ret, jeg vil mene ham der sagde det ikke var et hundeliv....
    Kan godt huske en del af dine tråde med Simmer, min fornemmelse siger mig du tog det rette valg, og man blev så fyldt med varme da du skrev du skulle have Bertil :o) en anden hund kan aldrig erstatte den man har mistet, men kan gøre det lidt nemmere at komme videre i hverdagen.

*Kram* herfra mig

PS: Sørme om du ikke starter alvorlig ud, også ender du alligevel i noget skreven hvor man ikke kunne lade være med at grine.... din frækkert ;o)

• #15   16. feb 2011 puhaa kan slet ik klare a læse sådan noget .. håber DYBT med dig

• #16   17. feb 2011 Farmor dog, nu sidder jeg her og tuder!!!

Du gjorde det helt rigtige, da du sagde farvel til Simmer. Du var jo egentlig ikke i tvivl da tiden var inde, så du skal heller ikke være i tvivl nu! Men kan sagtens følge dig. Det kommer til at gøre ondt laaaangt ud i fremtiden og savnet vil blive ved at komme tilbage.....

Giver dig lige en kæmpe cyber-krammer med på vejen smiley

• #17   17. feb 2011 Hvor jeg føler med dig. Jeg har det på samme måde det er 16 måned siden jeg miste min pekingeser. Jeg sidder og tuder nu.
    Sender varme tanker og trøst kram

Kommentér på:
I dag er jeg ked af det :-(

Annonce