I dag er jeg ked af det :-( {{forumTopicSubject}}
For idag er det nemlig lige præcis et ½ år siden jeg valgte at slippe Simmer fri op til de andre himmelhunde
Mine tanker har ofte været ved ham i det ½ år og jeg har mange gange tænkt tanken :
- han kunne stadig have været her , hvis jeg havde valgt anderledes
- var han mon blevet rask og fri for allergi med tiden ?
- var han egentlig så plaget af sine problemer , som jeg syntes den gang ?
- var det ikke ok , som det var ?
- og hvilken dyrlæge havde ret , den der sagde han havde det fint , eller den der sagde , det er ikke noget hundeliv ?
- valgte jeg rigtigt ?
- kunne jeg have gjort mere for ham ?
Tusind tanker og tusind selvbebrejdelser har faret igennem mine tanker i alle 6 måneder , men i særdeleshed idag har det været slemt for mig.
Jeg har prøvet det 2 gange før , at skulle vælge aflivning for min hund , den ene meget ung og den anden meget gammel , men ingen af dem har gjort så ondt , så dybt i min sjæl som Simmer gør.
Simmer og jeg var tæt forbundet med hinanden og uanset hvad jeg gør , hvad jeg prøver , hvor længe jeg venter med Bertil kommer han aldrig så langt ind som Simmer var.
Der er intet i vejen med Bertil , han er en skøn hund , der virkelig viser mig livsglæde og kærlighed , men vejen dybt ind til min hjertekule har han ikke fundet endnu.
Så kære Gud i himmelen , lyt til mig nu !!!!!!!!!!
JEG VIL HAVE MIN SIMMER TILBAGE NUUUUUUU !!!!!!!
Jeg er parat til at lave en deal med dig , bare jeg for ham tilbage igen.
Jeg lover dig at jeg nok skal ;
- opsøge danmarks bedste dyrlæge
- nok skal bade ham 2 x hver dag
- passe på ham alle 24 timer i døgnet
Og aldrig aldrig bede dig om mere , hvis du bare opfylder dette ene ønske .
R.I.P. Kære Simmer
Tak for 2 fantastiske år sammen , hvor vi oplevede så meget kærllighed , stille stunder , fremmede distinationer , succeser og indforstået tanker du og jjeg imellem.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Nogen gange er det bare ikke sjovt at være hundeejer , når alvoren banker på døren og man skal være sit ansvar voksen.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Knus på denne svære dag.
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 239
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
Simmer mærker ikke noget mere, og han havde den bedste mor i dig !
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
At aflive sin hund er det værste valg man skal tage :-((
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Jeg kan kun trøste dig med at man tænker mindre over det, og græder mindre over det med tiden.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 6 Emner: 158 Svar: 1.463
det var som om jeg endelig havde fundet en soulmate i hundeform og alt det blev taget fra mig. jeg har slet slet ikk samme forhold til timon selvom jeg self os elsker ham. han er bare ikk shinko.
og det var ham der var der gennem alle de rigtig hårde år jeg har haft med min morfars død, mine forældres skilsmisse osv og ham jeg har krammet og tudet hos. og alt det er væk.
hans halsbånd ligger i glasskabet på mit soveværelse ved et billede af ham og der ska det blive ved med at være.
du er stadig elsket og forfærdelig savnet shinko.
puha nu sidder jeg sku og tuder igen:-(
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Men hold da op hvor er savnet stort, så kære Farmor, jeg føler med dig
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jeg føler virkelig med dig, du beskriver lige de tanker jeg selv render med, står jo selv og skal til at finde ud af hvornår det er på tide at sige farvel til min soulmate Gizmo Og jeg er så bange for at trække den for langt ud, men samtidig bange for at give op for tidligt .... Åhh det er svært. Jeg føler virkelig med dig.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 181
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Det varmer rigtig meget , at høre , at jeg iikke er den eneste der bagefter sidder med tankerne om man nu havde truffet den rigtige beslutning for sin ven.
Og imens i trøster mig og mindes jeres kære , har jeg modtaget en mail , som er noget bittersød på denne dag.
Jeg har altid ønsket , at komme til Bornholm , men aldrig fundet nogen der ville tage med mig derover.
Derfor besluttede jeg forrige sommer , at tage derover på vandretur med Simmer , blot ham og jeg.
Vi gik langs kystvejen fra Rønne og frem til Gudhjem. Han rendte løs det meste af vejen og havde det eventyrligt. Vi gjorde holdt i Allinge - Sandvig og sov en nat , for derefter at gå videre næste dag til Gudhjem.
Gudhjem skulle så være vores udgangspunkt de efterfølgende dage , men gå-ture til Svanneke osv.
Min plan var en daglig gangdistance på 20 - 22 km og vi skulle være derover i 5 dage.
Men blot på 3. dagen fik Simmer store problemer med hurtig respiration , varme osv. og jeg måtte afbryde vores tur og tage hjem akut til vores dyrlæge.
Her bliver der konstateret , at Simmer har problemer med sit hjerte, som slår uregelmæssigt og har dæmpning.
Heldigvis rettede han sig pludseligt af sig selv og han blev den gamle Simmer.
Turen til Bornhoolm havde jeg selvfølgelig planlagt i samråd med dyrlægen , som sagde ok for vores ekskurtion , når jeg holdte de anbefalede distancer.
Og så til det bittersøde , der er sket her til aften.....
Jeg har netop idag modtaget en mail om , at jeg har vundet lodtrækningen om et sommerhus i Dueodde med hundetilladelse i uge 29.
Så nu går turen derover igen , men denne gang bliver det med Bertil og en bil.
Kan faktisk ikke rigtg glæde mig ligenu , selvom mit ønske om at se Bornholm er nok 30 år gammelt.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
I skal nok få en skøn tur er jeg sikker på.
Bornholm er simpelthen bare dejlig. Især når man holder af at gå i naturen.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Mht. hvilken dyrlæge der havde ret, jeg vil mene ham der sagde det ikke var et hundeliv....
Kan godt huske en del af dine tråde med Simmer, min fornemmelse siger mig du tog det rette valg, og man blev så fyldt med varme da du skrev du skulle have Bertil :o) en anden hund kan aldrig erstatte den man har mistet, men kan gøre det lidt nemmere at komme videre i hverdagen.
*Kram* herfra mig
PS: Sørme om du ikke starter alvorlig ud, også ender du alligevel i noget skreven hvor man ikke kunne lade være med at grine.... din frækkert ;o)
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Du gjorde det helt rigtige, da du sagde farvel til Simmer. Du var jo egentlig ikke i tvivl da tiden var inde, så du skal heller ikke være i tvivl nu! Men kan sagtens følge dig. Det kommer til at gøre ondt laaaangt ud i fremtiden og savnet vil blive ved at komme tilbage.....
Giver dig lige en kæmpe cyber-krammer med på vejen
sep 2007
Følger: 100 Følgere: 97 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 591
Sender varme tanker og trøst kram
I dag er jeg ked af det :-(