9. jan 2008 Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 677
Efter fødsel spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Jeg har passet hus ved dem jeg har min hest til at stå ved, nogle mennesker jeg har et meget tæt forhold til, fra i fredags til idag.
Deres tævevar drægtig og igår fødte hun.
Hun skulle ha' lidt hjælp, men der udover gik det fint.
I alt kom der 5 hvalpe - ved midnats tid igår da både hende og hvalpene lå og hyggede sig og der ikke skete mere, gik jeg i seng.
I dag kom de så hjem cirka kl 15 - kl 13.30 - altså inden de kom - begyndte tæve at ligge og presse, der kommer lidt grønt væske ud! - Hun ligger her til aften og ryster lidt
Var de ikke kommet idag, havde jeg helt sikkert ringet til dyrlægen, men da de jo kom lidt efter måtte valgte jo være deres.
Og de vil først ta' afsted i morgen!
Men hvad kan det være med hende?
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Det havde jeg nu allerede gjort lige efter fødslen.
Havde du ikke nogen aftale med ejerne om hvad der skulle ske, hvis tæven fødte inden de kom hjem?
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 677
Men det håber jeg da godt nok ikke - puha
jan 2008
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
Jeg ville nok havde taget hunden til dyrlæge straks... ikke ventet til næste dag for at spare.
jan 2008
Jeg frygter osse en død hvalp og jeg ville osse ha' kørt til dyrlægen i aften, hvis hunden var min.
Men det er ikke min, jeg er bare bekymret, derfor jeg spørger
jan 2008
Den skal der en dyrlæge til at ta' ud, ikke?
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
jan 2008
Helt sikkert at jeg giver information videre!
De har lige ringet til dyrlægen. Dyrlægen siger at det er forskelligt fra race til race hvordan de må og kan reagerer.
Hun undersøger det for deres race og ringer så tilbage
jan 2008
Fie blev scannet og dyrlægen konstaterede at hun har betændelse i livmoderen!
Hun fik smertestillende og antibiotika med hjem. Da vi kom hjem var Fie stadig meget dårlig, og hun kastede op udover det hele.
Vi fik hende tørret of jeg tog hende med ud for at se om hun kunne få tisset ( hun har haft svært ved at tisse siden fødslen ) da vi kom ud satte hun sig men da jeg så nærmere på hende hang der en hvalp ud af hende, hun kunne ikke få den ud selv så jeg måtte bare ta' fat og få den ud.
Hvalpen og det væske der kom med var helt råddent. Hvalpen havde tre bagben der alle pegede bagud og bag på hovedet havde den en stor bule.
Men efter den kom ud var Fie med det samme mere frisk!
Jeg ringede derefter til dyrlægen, jeg synes ikke det er iorden at en dyrlæge ikke ser den hvalp ved en scanning.
Men det kan vi jo ikke gøre noget ved nu.
Det vigtigste er at Fie og de 5 andre hvalpe har det godt (:
jan 2008
Vi passer på hende - og vi håber godt nok hun klare den
Efter fødsel spørgsmål