Dilemma angående asylcenter {{forumTopicSubject}}
Ja vi bor jo så 10 min fra det ny åbnede asyl center på Svinø.
Centeret ligger på vejen og ret øde ned til de store fredede arealer mod stranden herude... Der hvor vi plejer at gå vores lange ture og hygge med vovserne.
Sagen er nu den at manden herhjemme ikke vil have at min datter og jeg går ture dernede selv.
Jeg derimod mener ikke det er noget problem, det er jo mennesker ligesom os andre, blot med lig i lasten, og jeg er meget åben og langt fra fordomsfuld hvad angår flytninge og bare indvandrere, asylansøgere generelt.
Ville i være skeptiske ved at gå alene på områderne rundt om asylcenteret?
De huser lige pt. vel omkring godt 150 enlige mænd, og planen er at der snart skal ankomme 100 mere.
Manden herhjemme siger "HALLO" vi taler om snart 250 single mænd som frit kan befærde sig på området.
Det er ikke familier med kvinder, børn osv, kun enlige mænd der kommer dertil. Og de har jo ikke fået noget i en evighed.
Før vi havde debatten herhjemme havde jeg slet ikke tænkt over at der kunne være denne konsekvens ved at gå tur med vores hunde.
Men han siger at jeg og vores 8 årige datter ihvertfald ikke skal rende rundt derude alene.
Jeg mener jo at det er at anklage folk, der er mange fordomme i området... men tror nu mere vi er hen af at de lokale bondeknolde og det lille lokalsamfund har svært ved at acceptere fremmede på deres område.
Hvordan ville i forholde jer til det hele? Ville i fortsætte jeres gåture`? Er det ikke bare manden der er hys?
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 207
Personligt havde jeg bare grint af min mand, hvis han sagde sådan. Jeg ville fortsætte mine gåture, og som jeg altid gør, så vil jeg nok tage mine forbehold hvis der går en stor gruppe mennesker imod mig .
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
Avnø er 200 hektar øde og fredet området, der ingen by derude og meget langt til naboer. Så som han siger, der vil ikke være nogen der kan høre mig.
Og i byen er der ikke så stor sansynlighed for at komme forbi et sted med 200 single mænd. ggggg
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 780
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
På forhånd af betragte dem som voldtægtsforbrydere er en skandale, føj
maj 2004
Dog er en af mine andre argumenter lige faldet til jorden... jeg har hele tiden sagt at man man da ikke kan dømme folk på den måde, og samtidig så ville det jo have stor konsekvens for deres eventuelle opholdstilladelse hvis de begik kriminalitet.
Men har lige læst mig frem til at for størstedelen af dem derude er det deres sidste stop. De huser åbenbart dem som har fået afslag på deres opholdstilladelse og venter på en hjemsendelse.
Syntes virkelig det er et trist sted at placere det center... de må virkelig kede deres R... i laser derude, der er mindst 5 km til nærmeste bus og indkøbsmulighed, ser tit nogen af dem gå forbi vores hus for at komme til købmanden.
PS jo hvis schæferen er med er jeg 100% tryg gggg hende ville jeg kunne få til at sidde og gø på kommando
Men jeg tvivler på at de finder min 1,5 kgs chihuahua frygtindgydende gggg
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
maj 2004
De lokale herude er dog noget hysteriske med det.
http://tv2east.dk/video/2011-02-12/kopi-af-dagens-nyheder-1930-11-februar-2011
Jeg vil bestemt tage imod tilbuddet om at komme forbi centeret og kigge - men ok jeg er måske også mere åben omkring det.
Jeg er uddannet i en kvindeorganisation hvor man gjorde sig meget i hunanitært arbejde..og jeg har også selv været på besøg på asylcenter før hvor jeg fik mulighed for at tale med menneskerne og høre deres historier.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 618
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 841
Personligt, ville jeg nok være utryg i starten, men som tiden går og der ikke sker noget, så ville jeg nok gøre som jeg plejer :o))
Men din 8 årige datters sikkerhed, er dit og din mands ansvar og der burde i lade tvivlen, komme hende tilgode.
maj 2004
Og så er det kun enlige unge mænd.
Forstår ikke hvorfor man ikke bare har lavet stedet til et center for familier med børn osv. Der er langt til diverse ting og sager, men området er da super til børn. Massere af plads at boltre sig på istedet for at være spærret inde på et center omringet af mure og offentlig traffik.
Jeg tror ikke der er nogen konsekvens ggggg jeg plejer at få det som jeg vil have det.. men jeg tror at vi i første omgang følges derud med begge hunde... og så slæber jeg ham med når de laver besøgsdag for de lokale.
Måske det kan køle ham lidt ned ggg
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
jul 2010
ville ikke gå derhen alene, men snak med de ansatte på centret om din bekymring, måske de kan sige de ikke må gå derhen hvor du går så?
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
jul 2010
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.059
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Men altså... det var nogle stykker ud af rigtig rigtig mange mennesker..
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.230
Har faktisk engang imellem spekuleret på, om hundene ville bide hvis der ikke var et ærme at bide i - det kunne jeg jo muligvis finde ud af nu ;))
Pas på dig selv - det er så bare mit råd ...
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
Man skal nok ikke lade sit liv styre af fordomme.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
SKULLE du møde nogen, kan det godt være at de er rigtig interesseret i kontakt, og gerne vil snakke med dig. Men det er der vel intet galt i?.. De møder jo heller ikke så mange i deres hverdag
Dog kan jeg forestille mig at dine hunde vil virke afskrækkende..
Jeg ville absolut ingen betænkeligheder have!..
Tværtimod tænker jeg over hvilke værdier I giver jeres datter, hvis du vælger at du ikke "tør gå i området, grundet de fremmede"?
maj 2004
Det min mand han siger er:
JA der er enlige mænd alle vegne i dk af alle nationaliteter, og nej selvfølgelig er en enlig mand ikke automatisk en person som springer på et hunkøn.
MEN her der er altså samlet 130 enlige UNGE mænd på et sted, de er ikke spredt ud over byen. De findes alle der og opholder sig der, og er hvad man kalder stortset strandet i området. Og snart kommer der muligvis 150 mere til.
De fleste har oplevet tragiske ting i deres liv og har været udsatte for en masse, hvilket som Maria ovenfor også skriver sætter sine spor i hovedet på folk.
For ikke at tale om deres syn på kvinder - de er primært folk fra Afghanistan, Iran, Irak og Syrien.
Så der er jo altid en sansynlighed for at at rende ind i enlige mærkelige personer, men her ved man at de alle befærdes i området.
Hvordan har disse mennesker det rent psykisk når vi blot sidder på dette asylcenter og venter på at blive sendt hjem fordi at størstedelen af dem allerede HAR fået afslag. De her mennesker har nu intet at miste mere end de allerede har, og ved ikke hvilken skøbne de nu går i møde.
- dette var lige en nogenlunde oversættelse af hans ord ggg
De er jo ikke noget problem når vi tager derud sammen og har hundene med os, men når jeg tager derud alene så er det somregel ikke med den store hund. Den kan jeg pga min ryg ikke gå så lange strækninger med idet hun kan være temmelig stærk.
Så er jeg derude alene så er det med vores chihuahua.
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Bare pas på dig selv. Lad være at gå der alene om aftenen.
Jeg bor i en by med et asylcenter (dog for familier) og jeg synes det er at aktiv for byen. Herude betyder det ikke ret meget hvor man kommer fra. Jeg synes alle herude er gode til at møde hinanden med respekt og åbenhed.
Jeg møder rigtig mange af asylansøgerne + byens virkelig mange polakkere da jeg bor lige over for byens eneste genbrugsforretning :o)
Kriminaliteten herude er så godt som ikke eksisterende og jeg oplever en stor respekt for mennesket generelt ...
Der er åbenhus årligt på asylcenteret hvor man kan møde op og lære noget om andre kulturer og hvor man kan melde sig som frivilligt.
For mig er problematikken ikke at det er asylansøgere .. Men at det er unge mænd samlet med en hård baggrund. Det er et faktum at har man overvåget eller oplevet vold bare een gang så er risikoen for at man selv foretager vold betydelig større end for nogen der aldrig har overvåget eller oplevet vold.
Pas på dig selv !!
jun 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 20 Svar: 445
Asylansøgere er mennesker ligesom os andre . Dk er et frit land. Derfor har de ret til at færdes frit på ligefod med os danskere. Havde man vurderet de var til fare for andre , havde de været inde at sidde.
Mht de har et andet syn på kvender. Hvor mange danskere har ikke det ? Hvor mange mordere og sex syge mennesker går ikke rundt i dagens dk? At generalisere dem fordi de er udlændinge bryde jeg mig absolut ikke om ! Man kan risikere at at blive overfaldet / slået ihjel i eget hjem. Så man er aldrig 100 % sikker , men kan tage sine forbehold , og bruge sin sunde fornuft!
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Grunden til det ikke er lavet til familier er værelsernes størrelse og stedets opbygning.
Jeg bor selv i relativ nærhed og er heller ikke usper vild med det...
MEN hellere det end stedet står tomt og det er jo et dejligt område.
Dilemma angående asylcenter