510 visninger
|
Oprettet:
Barf VS Tørfodre {{forumTopicSubject}}
Det drejer sig om foder til en Schæferhvalp
Hvad er bedst at foder med, har hørt meget forskelligt om begge dele??
Hvad er jeres erfaringer?
Hvad er syndes i er bedst ?
Helt seriøst indlæg, så håber at få en masse gode råd
Mvh. Michael
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Men det er ikke noget med bare springer ud i uden at have undersøgt det grundigt, bare fordi man lige vil se hvad det er, man skal vide hvad man laver, især når det er en hvalp vi snakker om, der er det sååå vigtigt at foder er korrekt.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 499
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 119
jun 2010
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.804
http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=213
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 14
Det er nærmest BARF som tørfoder
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.436
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 8
Jeg har søgt på nettet og læst meget for og imod. Jeg tror personligt at det vigtigste er at holde sig fra foder med tilsætningsstoffer, dårlige fyldstoffer og f.eks hvor proteinkilden er hanekamme, hønsefødder og andet skrammel. Jeg kan også være tiltalt af de typer af foder, hvor der ikke er tilsat f.eks hvede ud fra den betragtning at hunde i naturen aldrig ville spise den slags. Jeg synes generelt de typer af tørfoder, der efterligner det hunde ville spise i naturen er tiltalende og det synes jeg at BARF-tørfoderet gør. Jeg har især set mig lun på Orijen og et produkt, der hedder Markus Mühle (MM). Min hvalp er fået diafarm med fra opdrætteren, så det bruger vi og fortsætter måske som supplement.
Derefter har jeg planer om at give Orijen (puppy) til det ene måltid og MM til det næste. MM bruges til ulvene i en park i Spanien - også hvalpene (prøv evt at google det). Jeg er heller ikke bleg for at give vores hund rester af vores egen gode (økologiske) mad. Det har familiehunde levet af i århundreder (uden allergi, HD osv.) Ihvertfald en kost med masser af gode proteiner - og en ben fra slagteren i ny og næ. Har købt en prøvepose med Orijen puppy. Vores lille amerikanske cocker er dog så glad for det at hun sluger det, så hun er ved at blive kvalt. Indtil videre bruger vi det derfor som godbidder og der virker!
Jeg tror ikke man skal være bange for at blande de forskellige produkter, men derimod er man nået langt hvis man tager stiling og forholder sig kritisk til det hunden (og I selv) spiser.
God fornøjelse med hvalpen.
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 8
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Så mit råd vil være bliv ved tørfodret, og når den så bliver ældre, kan du køre den over på barf.
apr 2008
Jeg siger heller ikke man ikke kan. Og du har barfet i 4-5 år.
Jeg har barfet i 2-3 måneder, TS lyder ikke til at have barfet før...
Derfor råder jeg ham til at blive på tørfoder indtil vapsen er ældre.
apr 2008
Lige præcis, det tror jeg har rigtig meget at sige...
jun 2010
Nogen der har gode erfaringer med Royal Canin maxi Junior?
Barf VS Tørfodre