{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf VS Tørfodre
  • #1   10. feb 2011 Altså jeg barfer joså det er klart hvad mit valg ville være og altid vil være hvis mine fremtidige hunde ogsp fungere på det for det er jo ikke til at sige.
    Men det er ikke noget med bare springer ud i uden at have undersøgt det grundigt, bare fordi man lige vil se hvad det er, man skal vide hvad man laver, især når det er en hvalp vi snakker om, der er det sååå vigtigt at foder er korrekt.

• #2   10. feb 2011 Jeg er lige begyndt på MM til min Lab som er 8 måneder nu..

• #3   10. feb 2011 Jeg tænker meget på at det er en schæferhvalp, og om den får den rigtige ernæring uden at vokse for hurtigt, da det jo ikke er godt for knogler og muskler. (HD)

• #4   10. feb 2011 La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig: Lige præcis, det er mest det jeg tænker på

• #5   10. feb 2011 Vi fodrer med Wolfsblut og begge vovser elsker det -

http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=213

• #6   10. feb 2011 Begge fodertyper kan være godt og skidt. Et dårligt tørfoder er lige så skidt som en misforstået barf-diet. Så hvilken metode du vælger er i mine øjne ikke det vigtigste - men mere hvad du vælger indenfor metoden!

• #7   10. feb 2011 Prøv Orijen foder.

Det er nærmest BARF som tørfoder

• #8   10. feb 2011 Her har vi meget god erfaring med en blanding af tørfoder, og Barf/kalun....

• #10   11. feb 2011 Jeg synes det er interessant at tænke over at hvalpe i naturen kun får de sørgelige rester, så måske skyldes den eksplosive vækst af HD at hvalpe fodres for godt?? Menneskebørn får jo heller ikke speciel-kost, så jeg tror ikke at hvalpefoder nødvendigvis er så godt.

Jeg har søgt på nettet og læst meget for og imod. Jeg tror personligt at det vigtigste er at holde sig fra foder med tilsætningsstoffer, dårlige fyldstoffer og f.eks hvor proteinkilden er hanekamme, hønsefødder og andet skrammel. Jeg kan også være tiltalt af de typer af foder, hvor der ikke er tilsat f.eks hvede ud fra den betragtning at hunde i naturen aldrig ville spise den slags. Jeg synes generelt de typer af tørfoder, der efterligner det hunde ville spise i naturen er tiltalende og det synes jeg at BARF-tørfoderet gør. Jeg har især set mig lun på Orijen og et produkt, der hedder Markus Mühle (MM). Min hvalp er fået diafarm med fra opdrætteren, så det bruger vi og fortsætter måske som supplement.

Derefter har jeg planer om at give Orijen (puppy) til det ene måltid og MM til det næste. MM bruges til ulvene i en park i Spanien - også hvalpene (prøv evt at google det). Jeg er heller ikke bleg for at give vores hund rester af vores egen gode (økologiske) mad. Det har familiehunde levet af i århundreder (uden allergi, HD osv.) Ihvertfald en kost med masser af gode proteiner - og en ben fra slagteren i ny og næ. Har købt en prøvepose med Orijen puppy. Vores lille amerikanske cocker er dog så glad for det at hun sluger det, så hun er ved at blive kvalt. Indtil videre bruger vi det derfor som godbidder og der virker!

Jeg tror ikke man skal være bange for at blande de forskellige produkter, men derimod er man nået langt hvis man tager stiling og forholder sig kritisk til det hunden (og I selv) spiser.

God fornøjelse med hvalpen.

• #11   11. feb 2011 PS. MM kan købes billigere på www.zooplus.de. Prisen på Orijen i Tyskland er nogenlunde som i Dk.

• #12   11. feb 2011 Jeg bakker op om Ginnes indlæg

• #13   11. feb 2011 Jeg fodre med Barf, og må ærligt indrømme, jeg er ikke så meget inde i det, at jeg ville turde at køre en hvalp på barf.
    Så mit råd vil være bliv ved tørfodret, og når den så bliver ældre, kan du køre den over på barf.

• #14   11. feb 2011 Jens A:
    Jeg siger heller ikke man ikke kan. Og du har barfet i 4-5 år.
    Jeg har barfet i 2-3 måneder, TS lyder ikke til at have barfet før...

Derfor råder jeg ham til at blive på tørfoder indtil vapsen er ældre.

• #15   11. feb 2011 Jens A:
    Lige præcis, det tror jeg har rigtig meget at sige...

• #16   11. feb 2011 Jeg tro jeg vil give Cato tørfoder indtil han er ude af voksealderen, og så vil jeg prøve barf. Føler mig mere sikker på at han får det rigtig under opvæksten.
    Nogen der har gode erfaringer med Royal Canin maxi Junior?

Kommentér på:
Barf VS Tørfodre

Annonce